شرایط اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی، بهداشتی و درمانی

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی بهداشتی و درمانی
اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی بهداشتی و درمانی

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی، بهداشتی و درمانی

 

یکی از تخصص های پرکاربرد در گرایش شهر سازی و معماری، بخش ساختمان آموزشی و بهداشتی و درمانی است. مشاوران ساختمان های آموزشی و بهداشتی و درمانی نقش بسیار مهمی در پیشرفت پروژه های اجتماعی دارند. این مراکز می توانند به ۲ صورت خصوصی و دولتی ساخته شوند. مشاوران نیز می توانند هم در پروژه های بسیار بزرگ دولتی فعالیت کنند و هم می توانند با کارفرمایان خصوصی همکاری داشته باشند. البته تنها شرکت های مشاوری که معتبر هستند و سابقه فعالیت درخشانی دارند می توانند در پروژه های بزرگ دولتی و خصوصی و حتی بین المللی فعالیت داشته باشند. یکی از مهم ترین معیار هایی که منجر به تمایز شرکت های با سابقه از شرکت های نو پا می شود، رتبه آن ها است.

 

وظیفه شرکت های مشاور ساختمان های آموزشی، درمانی و بهداشتی

 

شرکت هایی که در قالب مشاور ساختمان های آموزشی، درمانی و بهداشتی تاسیس می شوند، وظیفه نظارت بر نحوه انجام این پروژه ها را دارند. انجام مطالعات و تهیه طرح های مقدماتی در زمینه ساختمان های آموزشی و بهداشتی و درمانی بر عهده آن ها می باشد. مدیریت مراحل اول و دوم و صرف جویی در مصرف انرژی بر عهده این شرکت ها است. علاوه بر این وظیفه نظارت بر انجام کلیه پروژه های تحقیقاتی و آموزشی را دارند. موظف به زیر نظر گرفتن بر ساخت و طراحی و اجرای تمامی پروژه های مراکز ورزشی و تربیتی و گردشگری و سایر اماکن مذهبی بر عهده آن ها است. وظیفه نظارت بر مراحل اجرای پروژه های سیاحتی و درمانی و ساخت آموزشگاه ها را نیز بر عهده دارند.

 

وظیفه شرکت های مشاور ساختمان های آموزشی درمانی بهداشتی
وظیفه شرکت های مشاور ساختمان های آموزشی درمانی بهداشتی

 

سامانه ساجات برای رتبه بندی شرکت های مشاور

سامانه ای از جانب سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی جهت رتبه بندی شرکت های مشاور تاسیس شده است که ساجات نام دارد. شرکت های متقاضی رتبه بندی می توانند با ثبت اطلاعات خود در این سامانه درخواست اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی، بهداشتی، درمانی کنند. علاوه بر این سامانه، سامانه دیگری تحت عنوان ساجار در حال فعالیت است که متقاضیان برای استعلام رتبه خود از آن استفاده می کنند.

سامانه ساجات افزون بر رتبه بندی شرکت های مشاور، آیین نامه های تعیین صلاحیت را نیز در خود گنجانده است. در این آیین نامه ها جدول های امتیاز بندی جهت محاسبه رتبه شرکت ها درج شده است. در واقع ملاک رتبه بندی شرکت های مشاور امتیاز هایی است که از بخش های مختلف شرکت کسب می کنند. به طور کلی شرکت های مشاور در ۳ درجه رتبه بندی می شوند. رتبه ۱ بالاترین رتبه اعطایی است و به افرادی که حداکثر امتیاز های لازم را دریافت کرده اند تعلق می گیرد. پایین ترین رتبه اعطایی رتبه ۳ است که شرکت هایی که بتوانند حداقل امتیاز های لازم را کسب کنند، آن را دریافت می کنند.

 

ثبت شرکت مشاور و حوزه فعالیت شرکت های مشاور

شرکت هایی که در زمینه امور فنی و نظارتی در حال فعالیت هستند و با همین عنوان در سازمان ثبت شرکت ها به ثبت رسیده اند می توانند به عنوان شرکت های مشاور، پیمانکاری و یا انفورماتیک فعالیت کنند. شرکت های مشاور نهاد هایی متشکل از چندین تخصص مختلف هستند که بیشتر وظیفه نظارت و اجرای دارند. شرکتهای مشاور در تخصص مربوط به خودشان می توانند زیر نظر گرفتن مراحل انجام پروژه و تعمیر بخش های آسیب دیده را داشته باشند. علاوه بر این وظیفه ارائه طرح های نوین و پایه برای صرفه جویی در هزینه ها و بهره برداری بهتر را دارند. در واقع به همین دلیل است که کارفرمایان به دنبال همکاری با شرکت های مشاور هستند، زیرا نظارت مشاور در روند انجام پروژه بسیار سودمند است.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی بهداشتی درمانی
مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی بهداشتی درمانی

 

مدارک لازم جهت دریافت رتبه مشاور ساختمان آموزشی بهداشتی درمانی

 

  1. ثبت آخرین صورت جلسه سهامداران شرکت برای متقاضیان اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی، بهداشتی، درمانی : یعنی کپی برابر اصل مدارک باید در سامانه ساجات ثبت شوند.
  2. اگر قبلا رتبه ای اخذ کرده بودید باید یک گواهی معتبر از رتبه قبلی خود ارائه دهید.
  3. ارائه مشخصات دقیق از رزومه هیئت مدیره و سهامداران شرکت
  4. در درخواست اخذ رتبه شرکت، باید مدارک شناسایی هیئت مدیره و سهامداران شرکت در سایت ثبت شوند.
  5. برای سهامداران و متقاضیان مذکر کارت پایان خدمت الزامی است.
  6. اظهارنامه مالیاتی شرکت از جمله ترازنامه و جدول سود و زیان معاملات حتما باید ثبت شود.
  7. تعهدنامه ای که عدم دخالت کارمندان دولت را ضمانت می کند.
  8. ثبت سوابق کاری برای کارمندان رسمی شرکت
  9. پروژه های چند سال اخیر شخص حقیقی و حقوقی که نشان دهنده تجربه کاری متقاضی است.
  10. گواهی و مدارک مربوط به تامین اجتماعی ( سوابق بیمه متخصصین)
  11. آدرس محل اقامت و مشخصات دقیق افراد امتیاز آور برای شرکت
  12. آدرس محل اقامت و مدارک شناسایی دقیق سهامداران ۵ درصد و کمتر از آن در شرکت
  13. مدارکی که نشان می دهند تاسیس شرکت به صورت رسمی انجام گرفته مثل: روزنامه رسمی، اساسنامه و تقاضانامه و …

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان