اخذ جواز کسب خیاطی

 

اخذ جواز کسب خیاطی
اخذ جواز کسب خیاطی

 

نحوه اخذ جواز کسب خیاطی

 

جواز کسب خیاطی و اخذ آن نیاز به دانش کافی در این حوزه دارد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیارتان بگذاریم.

 برای آنکه بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و درآمد های کلان کسب کنید باید در این راه قدم بگذارید. برای افرادی که می ‌خواهند در این راه قدم بگذارند شرایطی وجود دارد که لازم است با آن شرایط آشنا شوند. قبل از اینکه به صورت تخصصی به موارد مربوط به جواز کسب خیاطی اشاره کنیم لازم است بدانید هر کسب و کاری برای راه اندازی و شروع نیازمند اخذ جواز می ‌باشد که خیاطی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

البته اگر به دنبال خیاطی در منزل و کار های کوچک هستید نیازی به اخذ جواز نیست ولی اگر به دنبال طی کردن پله‌ های موفقیت و برداشتن قدم‌ های بزرگ هستید لازم است تا نسبت به اخذ جواز اقدام نمایید. جواز در هر فعالیتی نشان دهنده قانونی بودن آن و اعتبار بخشیدن به آن کسب و کار می ‌باشد.

 

هزینه گرفتن جواز کسب خیاطی یا تولیدی پوشاک

مانند هر کسب و کار دیگری برای شروع کار باید نسبت به اخذ جواز اقدام کرد. که اخذ این جواز نیاز به پرداخت هزینه‌ هایی دارد که در ادامه ریز این هزینه‌ ها  را عنوان می ‌کنیم.

 البته لازم است بدانید هزینه‌ ها در شهری مانند تهران با شهرستان‌ های اطراف متفاوت می ‌باشد و این هزینه‌ ها  سال به سال افزایش پیدا می ‌کند. هزینه‌ هایی که در ادامه عنوان می ‌کنیم مربوط به سال جاری می ‌باشد.

  •  هزینه صدور پروانه ۲۳ هزار تومان.
  •  هزینه آموزش مرتبط با کسب و کار ۸۰ هزار تومان.
  •  هزینه صدور کارت اصناف ۳۰ هزار تومان.
  •  حق عضویت سالانه ۲۰۰ هزار تومان.
  •  حق ورودی برای سال اول ۸۰۰ هزار تومان.

 

اخذ پروانه کسب خیاطی
اخذ پروانه کسب خیاطی

 

اخذ پروانه کسب خیاطی

 

همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم داشتن پروانه، نشان دهنده قانونی بودن فعالیت شما محسوب می ‌شود. مانند هر کسب و کار دیگری، برای راه اندازی کار و اخذ جواز، باید اقداماتی را انجام دهید و مراحلی را طی نمایید. در ادامه به این مراحل اشاره می ‌کنیم.

  •  مرحله اول

 برای گرفتن پروانه کسب باید به وب سایت‌ های مربوطه مراجعه کنید و درخواست خود را در خصوص اخذ جواز خیاطی ثبت کنید. لازم است بدانید این درخواست می ‌تواند هم به صورت کتبی ارائه شود و هم به اتحادیه صنفی خیاطان ارسال شود. در نتیجه نیازی نیست تا فرد به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کند.

  •  مرحله دوم

 مرحله دوم شرکت در کلاس‌ های مربوط به این کار می ‌باشد که این کلاس‌ ها  معمولاً در شهر های بزرگ برگزار می ‌شود. در سال‌ های اخیر، به علت شیوع بیماری کرونا این کلاس‌ ها  به صورت غیر حضوری تشکیل می ‌شد. اما سال‌ های قبل، کلاس‌ ها  به صورت حضوری برگزار می ‌شد. بعد از اینکه شخص درخواست کننده در کلاس شرکت می ‌کند، در پایان کلاس‌ ها  از وی آزمونی گرفته می ‌شود و در صورتی که فرد در آزمون رد شود نمی ‌تواند به صورت مجدد درخواست اخذ جواز کسب نماید.

  •  مرحله سوم

 در این مرحله هیئت مدیره جلسه ای تشکیل می ‌دهد و در صورتی که طبق پرونده و نتیجه آزمون، شخص متقاضی را برای این کار تایید کنند، پروانه کسب وی مهیا می ‌شود. همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم لازم است بدانید اگر قصد انجام کسب و کار های کوچک و خانگی را دارید نیازی به اخذ جواز نیست. اما اگر به دنبال برداشتن قدم‌ های بزرگ هستید می ‌توانید محصولات خود را ثبت برند کنید. یکی از الزامات ثبت برند، داشتن جواز کسب می ‌باشد. در نتیجه اگر به فکر قدم‌ های بزرگ و پیشرفت هستید حتماً در ابتدای کار نسبت به اخذ جواز اقدام نمایید.

 

شرایط اخذ جواز کسب خیاطی
شرایط اخذ جواز کسب خیاطی

 

شرایط اخذ جواز کسب خیاطی

 

اخذ جواز کسب خیاطی مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به داشتن شرایطی می ‌باشد. در صورتی که این شرایط وجود نداشته باشد امکان اخذ مجوز نیز وجود ندارد. اولین قدم برای اخذ پروانه کسب خیاطی، دریافت گواهی سوء پیشینه از مرجع نیروی انتظامی می ‌باشد. به صورت کلی لازم است بدانید هر شخصی که دارای سوء پیشینه باشد امکان اخذ جواز خیاطی را نخواهد داشت. برای شروع یک کسب و کار مانند خیاطی، باید نسبت به اجاره و یا خرید یک واحد اقدام نمایید که از لحاظ قانونی معتبر باشد.

 لازم است بدانید در روستا ها  معمولاً احراز مالکیت بر اساس عرف محل انجام می ‌شود. افرادی که دارای سند عادی هستند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت ارائه نماید. در مرحله بعد، ارائه یک گواهی مالیاتی از اداره مالیات جزو الزامات می ‌باشد. این کار به منظور اثبات عدم بدهی مالیاتی می ‌باشد. بعد از مراحل بالا، لازم است تا مدارک شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و برای اتباع خارجی ارائه پروانه کار الزامی  می ‌باشد. بعد از ارائه مدارک بالا و در صورت تایید این مدارک، لازم است تا دوره‌ های آموزشی احکام تجارت را بگذرانید و در مرحله آخر و برای آقایان ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت دائمی الزامی می ‌باشد.

 

تمدید جواز کسب خیاطی
تمدید جواز کسب خیاطی

 

تمدید جواز کسب خیاطی

 

عده ای از افراد تصور می ‌کنند تمرین جواز کسب راحت‌تر از اخذ جواز در سال اول می ‌باشد. این عقیده تا حدودی درست است. اما لازم است بدانید تمدید جواز کسب برای سال دوم دارای شرایطی می ‌باشد. کارشناسان این حوزه در صورتی با تمدید جواز کسب خیاطی موافقت می ‌کنند که در سال اول پیشرفتی در کار حاصل شده باشد. با اخذ جواز کسب نوعی تعهد می ‌دهید که تمامی  ضوابط و قوانین را پذیرفته اید. این جواز نیز مانند سایر جواز های دیگر دارای مهلت یک ساله می ‌باشد و بعد از اتمام این زمان در صورتی که در این مدت مشکلی وجود نداشته باشد و طبق صلاحدید هیئت مدیره تمدید جواز شما به مدت ۵ یا ۱۰ سال انتخاب می ‌شود.

  همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم تمدید این جواز با تایید بازرسان و هیئت مدیره انجام می ‌شود. در نتیجه در این یک سال باید نهایت تلاش خود را برای بهترین بودن عرضه کنید. همچنین لازم است بدانید اخذ جواز خیاطی، دارای مزایایی نیز می ‌باشد. صرفاً نه جواز خیاطی که تمامی  جواز ها دارای ویژگی‌ هایی می ‌باشند و اخذ آن ها مزایایی دارد. از مهم‌ترین مزایای آن می ‌توان به استفاده از تسهیلات بانکی اشاره نمود.

 

چرا باید اقدام به دریافت جواز کسب خیاطی کنیم؟

اگر به خیاطی علاقه مند هستید و به دنبال فعالیت قانونی هستید باید نسبت به اخذ جواز اقدام نمایید. در ضمن لازم است بدانید جواز کسب و اخذ آن مزایای بسیار زیادی دارد. علاوه بر آن به وسیله فعالیت در این رشته، می ‌توانید درآمد کلانی را کسب نمایید.

هزینه‌ های مربوط به دریافت جواز کسب خیاطی به چه صورت است؟

هزینه های مربوط به اخذ این جواز، متغیر می ‌باشد. وابسته به شهری که در آن زندگی می ‌کنید این هزینه‌ ها  تفاوت‌ هایی دارند. اما به طور کلی هزینه‌ های دریافت جواز کسب به شرح ذیل می ‌باشد: هزینه صدور کارت اصنافی ۳۰ هزار تومان. هزینه آموزش‌ های مربوط به کسب و کار و تجارت ۸۰ هزار تومان. حق عضویت به صورت سالانه ۲۰۰ هزار تومان. حق ورودی سال اول ۸۰۰ هزار تومان. هزینه صدور پروانه ٢٠٣ هزار تومان. لازم است بدانید این هزینه‌ ها مربوط به سال جاری است و غالباً هزینه‌ های اخذ جواز سال به سال دچار تغییراتی می ‌شود.

 
5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان