ثبت شرکت سهامی خاص، انحلال شرکت سهامی خاص

 

شرکت سهامی خاص
شرکت سهامی خاص

 

شرایط شرکت سهامی خاص

 

به شرکتی که بین سه نفر یا بیشتر تشکیل می گردد و وظیفه تامین سرمایه آن را موسسین شرکت بر عهده دارند شرکت سهامی خاص گفته می شود. در شرکت سهامی خاص مجمع عمومی موسس و پذیره نویسی وجود ندارد و هنگام تاسیس، اعضای شرکت باید حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت را به حساب بانکی تعیین شده شرکت واریز نمایند.

 

نمونه پر شده اساسنامه شرکت سهامی خاص

برای دریافت نمونه پر شده اساسنامه شرکت سهامی خاص می توانید به وبسایت های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه نمایید.

 

نمونه پر شده اساسنامه شرکت سهامی خاص
نمونه پر شده اساسنامه شرکت سهامی خاص

 

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص این است که باید یک اساسنامه توسط سهامداران برای شرکت تنظیم شود و این اساسنامه به امضای کلیه سهامداران برسد.

 

تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص

یک تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص این است که شرکت با مسئولیت محدود با دو نفر تشکیل می شود اما برای تشکیل شرکت سهامی خاص حداقل به سه نفر نیاز داریم.

 

تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص

در حال حاضر امکان تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به شرکت سهامی خاص و بالعکس وجود ندارد.

 

شرکت های سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص اجازه عرضه سهام خود را در بورس ندارند.

 

ثبت شرکت سهامی خاص
تاسیس شرکت سهامی خاص

 

ثبت شرکت سهامی خاص

 

یکی از قوانین ثبت شرکت سهامی خاص این است که سرمایه آن هنگام تاسیس نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد. از این یک میلیون ریال باید حداقل سیصد و پنجاه هزار ریال به صورت نقدی به حساب بانکی شرکت واریز گردد.

 

راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

می توانید از سایت اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به عنوان یک راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص استفاده نمایید. در این سایت نمونه صورتجلسات مختلف برای استفاده عموم قرار داده شده است.

 

تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

طبق تبصره بند ۳ بیشتر اساسنامه های شرکت ها، تغییر آدرس شرکت سهامی خاص به هیئت مدیره واگذار شده است. این تغییر آدرس باید در مجمع عمومی فوق العاده مطرح و تصویب شود.

 

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص

نحوه تاسیس شرکت سهامی به این صورت است که باید حداقل ۳ عضو داشته باشید، دو نفر بازرس برای آن انتخاب نمایید و حداقل سرمایه یک میلیون ریال فراهم آورید. سپس به سایت اداره کل ثبت شرکت ها مراجعه نموده و درخواست ثبت شرکت نموده و مراحل مشخص شده را دنبال کنید.

 

مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص

باید به این نکته توجه کنید که مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص به میزان سهامی است که به آن ها تعلق دارد.

 

سهامی خاص
سهامی خاص

 

سهامی خاص

 

تشکیل شرکت سهامی خاص معمولا توسط چند نفر که با یکدیگر تفاهم و توافق دارند و در پاره ای از موارد با هم خویشاوند هستند انجام می پذیرد. تمام سرمایه شرکت سهامی خاص به وسیله موسسین آن تامین می شود و بر خلاف شرکت سهامی عام در آن صدور اعلامیه و پذیره نویسی وجود ندارد و تعداد شرکای آن محدود است.

 

موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص

در موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص در اساسنامه آن مشخص می گردد. هویت و اهدافی که شرکت به دنبال آن است را مشخص می نماید. همچنین شرکت تنها مجاز است به فعالیت هایی بپردازد که در موضوع شرکت آورده شده باشد.

 

تعریف شرکت سهامی خاص

اگر می خواهید تعریف شرکت سهامی خاص را بدانید باید بگوییم شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه اش توسط موسسین آن تامین می گردد و هر فرد به میزان سرمایه اش، سهام دریافت می کند.

 

صورتجلسه انحلال شرکت سهامی خاص

برای انحلال شرکت سهامی خاص نیاز است تا مجمع عمومی فوق العاده با حضور کلیه سهامداران تشکیل شده و در این باره تصمیم گیری شود. در پایان مجمع نیز باید صورتجلسه انحلال شرکت سهامی خاص تنظیم گردد و به امضای تمامی اعضا برسد.

 

اساسنامه شرکت سهامی خاص
اساسنامه شرکت سهامی خاص

 

راهنمای اساسنامه شرکت سهامی خاص

 

یکی از مهمترین ارکان یک شرکت سهامی اساسنامه آن است. اساسنامه شرکت سهامی خاص نحوه اداره شرکت، چارچوب روابط و تقسیم سود و زیان شرکت را تعیین می کند. همچنین اساسنامه شرکت تابع اکثریت دارندگان سهام و نظر موسسین می باشد.

 

مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص

در شرکت های مختلف اختیارات و مسئولیت ها متفاوت است و بر ایجاد انگیزه  و تصمیم گیری در مورد فعالیت های شرکت تاثیر می گذارد. مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص به میزان سهمی است که دارند.

 

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

اگر قصد ثبت یک شرکت سهامی خاص را دارید و اطلاعات شما در این زمینه کافی نیست می توانید از طریق صفحات راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص که در وبسایت های فعال در این زمینه موجود است، اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

 

مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی خاص

مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی خاص به میزان سرمایه گذاری آن ها محدود می شود.

 

سهامی عام و خاص

به شرکت هایی که سرمایه آن ها به سهام تقسیم می گردد و مسئولیت صاحبان سهام به مبلغ اسمی آنها محدود هستند شرکت سهامی گفته می شود. شرکت های سهامی به دو نوع سهامی عام و خاص تقسیم می شوند.

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص
نحوه تاسیس شرکت خاص

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

 

در اولین مرحله از مراحل ثبت شرکت سهامی خاص باید به وبسایت irsherkat.ssaa.ir مراجعه نموده و درخواست تاسیس شرکت را ثبت نمایید. برای این کار باید اطلاعاتی مانند مشخصات متقاضی، موضوع شرکت، نام انتخابی برای شرکت، آدرس محل اقامت شرکت، سرمایه اولیه، نام سهامداران و میزان سهم هر کدام و … را وارد سامانه کنید.

 

تفاوت شرکت مسئولیت محدود با سهامی خاص

یک تفاوت شرکت مسئولیت محدود با سهامی خاص این است که در شرکت مسئولیت محدود مدت مدیریت مدیران می تواند محدود یا نامحدود باشد در صورتی که در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال تعیین می شود.

 

تاسیس شرکت سهامی خاص

یکی از مراحل تاسیس شرکت سهامی خاص این است که یک مجمع عمومی برای مشخص نمودن سهام، انتخاب هیئت مدیره و بازرسان و همچنین تعیین روزنامه کثیرالانتشار شرکت تشکیل شود و صورتجلسه مربوط به آن برای اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

 

شرکتهای سهامی خاص
راهنمای شرکتهای سهامی خاص

 

شرکتهای سهامی خاص

در شرکتهای سهامی خاص تقسیم سود به میزان سهام شرکا می باشد و روش دیگری برای این کار وجود ندارد.

 

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از قوانین تاسیس شرکت سهامی این است که اعضای هیئت مدیره، بازرسان و مدیرعامل هیچگونه سوء پیشینه کیفری نداشته باشند.

 

حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص

طبق قانون حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص در ابتدای تاسیس به میزان یک میلیون ریال می باشد که حداقل ۳۵ درصد آن باید به صورت نقدی به حساب بانکی شرکت واریز گردد.

 

انحلال شرکت سهامی خاص
شرایط انحلال شرکت سهامی خاص

 

انحلال شرکت سهامی خاص

 

  • اگر انجام موضوع شرکت غیرممکن باشد یا پایان یافته باشد
  • اگر زمان مشخص شده برای فعالیت شرکت تمام شده باشد و تمدید نگردد.
  • اگر شرکت ورشکست شود
  • اگر مجمع عمومی فوق العاده رای به انحلال شرکت دهد
  • اگر دادگاه رای به انحلال شرکت دهد

 

آگهی تغییرات شرکت سهامی خاص

هر گونه تغییراتی در میزان سرمایه، مدیران، بازرسین، نام و … شرکت باید به صورتی قانونی ثبت گردد و آگهی تغییرات شرکت سهامی خاص در روزنامه رسمی منتشر شود.

 

اساسنامه شرکت های سهامی خاص

در اساسنامه شرکت های سهامی خاص مواردی چون نام شرکت، موضوع فعالیت، محل اقامت شرکت، مدت فعالیت، میزان سرمایه، تعداد سهام بی نام و با نام، مبلغ اسمی سهام و …. مشخص می گردد.

 

تغییر نام شرکت سهامی خاص

تغییر نام شرکت سهامی خاص امکان پذیر است و نیاز به تشکیل مجمع عمومی فوق العاده دارد.

 

اساسنامه سهامی خاص

برای تنظیم اساسنامه سهامی خاص بهتر است با افراد و موسساتی که در زمینه ثبت شرکت دارای تجربه کافی هستند مشورت نمایید.

 

 

 

4.3/5 - (6 امتیاز)
مشاوره رایگان