مراحل اخذ رتبه و هزینه اخذ گرید ۱۴۰۲

 

اخذ رتبه
اخذ گرید و رتبه

 

اخذ رتبه

 

در اخذ رتبه بعد از اینکه ثبت شرکت و ثبت برند و . . . با موفقیت انجام شد، هیئت مدیره ی شرکت باید برای اخذ گرید شرکت اقدام نمایند. اگر شرکتی بخواهد که در بین رقبا شناخته شود و در اخذ پروژه های دولتی و شرکت های معتبر خصوصی موفق عمل نماید باید نسبت به رتبه شرکت توجه داشته باشد. با توجه به نوع فعالیت شرکت هیئت مدیره باید نسبت به اخذ گرید اقدام نمایند.

 

گرفتن گرید شرکت

جهت دریافت گرید شرکت باید تعیین شود که در دسته ی چه شرکت هایی قرار دارد، شرکت ها مشاوره ای، شرکت های پیمانکاری، شرکت های انفورماتیک، شرکت های انبوه ساز و شرکت های epc هر کدام شرایط جداگانه ای را برای اخذ گرید دارند.

 

شرایط اخذ رتبه در شرکت های انفورماتیک

شرکت های انفورماتیک به شرکت هایی اطلاق می شود که در داره ثبت شرکت های غیر تجاری ثبت شده اند و زمینه ی فعالیت آن ها انفورماتیک بوده و بیشتر در خدمت نظام بانکی و پولی یک کشور می باشند. اجرا و مدیریت پروژه های اتوماسیون بانکی، تولید و طراحی نرم افزارهای پشتیبانی کننده از سیستم های بانکی، طراحی و پشتیبانی انواع شبکه های کامپیوتری، مشاوره تخصصی در زمینه راه اندازی شبکه های مخابراتی، نصب انواع دستگاه های خودپرداز بانکی قسمتی از زمینه های کاری این شرکت ها می باشد.

شرکت های انفورماتیکی که به تازگی ثبت شده اند و هنوز سابقه ی کاری ندارند می توانند رتبه ی ۷ را که پایین ترین رتبه می باشد را اتخاذ نمایند. با توجه به سابقه و فعالیت های شرکت در سال های آتی می توانند ارتقا رتبه پیدا کنند.

درآمد شرکت، سرمایه ی شرکت، توان فنی شرکت، توان اعضای هیئت مدیره، رضایت مشتریان از فاکتورهای مهم در هنگام اخذ گرید شرکت های انفورماتیک می باشد. دقت داشته باشید که توان نیروی انسانی شرکت ۸۰ درصد در اخذ گرید تاثیر دارد.

 

اخذ رتبه انفورماتیک

 

اخذ رتبه انفورماتیک به شرکتی تعلق می گیرد که مدیرعامل آن حداقل دارای مدرک لیسانس در یکی از رشته های فیزیک، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، عمران، مکانیک و مهندسی کامپیوتر نرم افزار، سخت افزار، برنامه نویسی یا آی تی باشد. اگر مدیر عامل شرکت به جای مدرک لیسانس مدرک دیپلم یا فوق دیپلم دارد، باید سابقه ی کار در خصوص کار و فعالیت در شبکه های کامپیوتری ارائه دهد.

 

اخذ رتبه شرکت
اخذ رتبه شرکت

 

اخذ رتبه شرکت

 

برای اخذ رتبه شرکت انبوه سازان باید اعضای هیئت مدیره، شرکای شرکت و مدیر عامل واجد شرایط باشند. برای اخذ گرید انبوه سازان مدارک تحصیلی اعضای نامبرده، سوابق حرفه ای اعضای هیئت مدیره، توان مالی شرکت، توان مدیریتی مدیر عامل، توان اعضای هیئت مدیره در جذب سرمایه، سابقه ی موفقیت در پروژه های قبلی و ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و داشتن اساسنامه از مواردی است که در هنگام اخذ گرید انبوه سازان مورد بررسی قرار می گیرد و اگر شرکتی بتواند تمامی صلاحیت ها را به دست آورد رتبه ی ارشد را اخذ کرده و برای بقیه از ۱ تا ۳ امتیاز داده می شود.

 

گرفتن رتبه شرکت

 

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری از ۱ تا ۵، شرکت های مشاوره ای از ۱ تا ۳، شرکت های انفورماتیک از ۱ تا ۷ می باشد. رتبه های شرکت انبوه سازان به این صورت می باشد که بالاترین استاندارد رتبه ی ارشد و بقیه از ۱ تا ۳ رتبه بندی می شوند. EPC خود نوعی رتبه و گرید می باشد که به شرکت های خاص با استاندارد کاری بالا تعلق می گیرد.گرفتن رتبه شرکت و اخذ رتبه مشاور و پیمانکاری بصورت سریع و کم هزینه صورت میگیرد.

 

اخذ رتبه EPC

 

شرکت های EPC به شرکت هایی اطلاق می شود که تمامی کارهای طراحی و ساخت یک پروژه را انجام می دهند. در واقع اینگونه شرکت ها مسئولیت صفر تا صد یک پروژه را به عهده گرفته و با بالاترین استانداردها آن را به پایان می رسانند.

اینگونه شرکت ها در زمینه ی آموزشی، ورزشی، بهداشتی، درمان، ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، ساخت کارگاه ها و کارخانجات صنعتی، مقاوم سازی، نوسازی، مرمت و معرفی آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی، در زمینه کشاورزی، منابع طبیعی و فضای سبز و آبیاری، بندرسازی، فرودگاه سازی، راه آهن سازی، راه سازی، سد سازی، پل و تونل سازی، ساخت تاسیسات و شبکه های آبرسانی و زهکشی، معماری داخلی، پدافند غیرعامل، ایمن سازی و ساخت سازه های زیرزمینی فعالیت دارند.

اگر شرکتی موفق به اخذ رتبه پیمانکار ۱ یا ۲ شود و یا یک شرکت مشاوره ای بتواند رتبه ی ۱ یا ۲ را بدست آورد، می تواند برای اخذ گرید EPC نیز اقدام نماید.

 

یکی دیگر از شرایط اخذ گرید EPC این است که در اساسنامه ی یک شرکت واژه های طراحی و ساخت به کار برده شده باشد.

 

مزیت های اخذ رتبه EPC چیست؟

 

  • شرکت هایی که موفق به اخذ این رتبه می شوند، می توانند به طور گسترده تری فعالیت کرده و فعالیت های معدنی را نیز در کنار فعالیت های صنعتی انجام دهند.
  • شرکت هایی که موفق به اخذ گرید EPC می شوند تسهیلات مالی بیشتر و بهتری با شرایط راحت تر به آن ها تعلق می گیرد، و می توانند شرکت هایی کارآفرین باشند.
  • شرکت های که این رتبه را اخذ می نمایند برای انجام پروژه های دولتی در اولویت می باشند.

 

برای مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه اخذ رتبه و گرید شرکت های پیمانکاری و مشاور با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

اخذ گرید چیست؟

بعد از ثبت شرکت میتوانید جهت شرکت در مناقصات و قراردادهای اداری و سازمانی به گرید شرکت خود اقدام بکنید.

مزیت اخذ رتبه epc چیست ؟

اولویت در پروژه های دولتی
فعالیت مدنی و صنعتی گسنرده و . . .

هزنیه اخذ رتبه ۵ چقدر میباشد؟

هزنیه رتبه بندی شرکت با توجه به نوع مدارکات شرکت متغیر است ولی ما افتخار داریم با سابقه چندین ساله موفق گرید شرکت شما را با کمترین هزینه و در سریعترین زمان دریافت کنیم.

 
4.9/5 - (29 امتیاز)
مشاوره رایگان