راهنمای فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه

 

فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه
فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه

 

فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه

 

شرکت های فعال در زمینه راه سازی یا همان ابنیه راه به ۲ طریق می توانند تاسیس شوند و فعالیت کنند. طبق مجوز های صادر شده از جانب سازمان برنامه ریزی و نظارت راه بردی، ۲ نوع مجوز برای این شرکت ها قابل صدور است. متخصصان رشته های راه سازی و دیگر تخصص های مشترک قادر به تشکیل ۲ نوع شرکت مشاور و پیمانکاری هستند. شرکت های پیمانکاری وظیفه اجرای مراحل پروژه، نصب و راه اندازی و پیش بردن سایر مراحل را بر عهده دارند. شرکت های مشاور نیز در جهت نظارت و بازرسی مراحل، بررسی مصالح استفاده شده، ارائه راه کار هایی در جهت کاهش مصرف را بر عهده دارند. انجام تحقیقات و آزمایش ها بر عهده شرکت های مشاور و عملی کردن نتایج به دست آمده نیز بر عهده شرکت های پیمانکاری می باشد.

 

خرید و فروش شرکت پیمانکاری ابنیه راه

 

شرکت های پیمانکاری ابنیه راه یکی از پردرآمد ترین نهاد های تجاری هستند. این دسته از شرکت بر حسب تجربه و تخصص کادر اصلی و کارشناسان خود می توانند با پروژه های بسیار بزرگ در سطح بین المللی و داخلی همکاری کنند. سالانه عده زیادی از کارشناسان رشته های مرتبط با ابنیه راه به تاسیس شرکت پیمانکاری ابنیه راه اقدام می کنند. اما راه های بسیار سریع تری برای تاسیس شرکت نیز وجود دارد!

عده ای از صاحبان شرکت های پیمانکاری ابنیه راه در صدد فروش امتیاز شرکت خود هستند. با توجه به آیین نامه هایی که در سامانه ساجات آمده است، صاحبان و سهامدارن شرکت های پیمانکاری ابنیه راه می توانند سهام شرکت های رتبه دار و بدون رتبه خود را به فروش بگذارند. متقاضیان تاسیس شرکت نیز می توانند به جای ثبت شرکت جدید، یکی از شرکت هایی که قبلا تاسیس شده و اکنون در حال فروش است را خریداری کنند.

 

تاثیر رتبه شرکت پیمانکاری در فروش آن!

سامانه های ساجات و ساجار، ۲ سامانه معتبر برای اخذ رتبه پیمانکاری و نشر آیین نامه های معتبر هستند. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر خرید و فروش شرکت های پیمانکاری رتبه شرکت است. شرکت هایی که طبق پروتکل های اعلام شده شرایط لازم برای کسب رتبه را دارند، اطلاعات خود را در سامانه های مذکور ثبت می کنند. نتایج اعلام شده از جانب این سامانه ها تعیین کننده رتبه این شرکت ها خواهد بود. شرکت های پیمانکاری نیز طبق پروتکل های اعلام شده در ۵ درجه رتبه بندی می شوند. رتبه ۱ بالاترین رتبه اعطایی و رتبه ۵ پایین ترین رتبه اعطایی می باشد.

هرچه امتیاز شرکت پیمانکاری ابنیه راه بالاتر باشد، سهام شرکت ارزش بیشتری خواهند داشت. این رتبه بندی نشان دهنده اعتبار شرکت است. یعنی هر چه امتیاز بخش خدماتی و پشتیبانی شرکت بیشتر باشد و تجهیزات و امکانات بیشتری موجود باشد و مهم تر از همه کارشناسان اصلی شرکت سواد علمی بالا و سابقه کاری درخشانی داشته باشند، شرکت رتبه بالاتری خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است در حین خرید سهام یک شرکت پیمانکاری ابنیه، به دنبال خرید شرکت هایی با رتبه های بالاتر باشید.

 

فواید خرید و فروش شرکت پیمانکاری رتبه دو ابنیه راه

 

  • متقاضی خرید شرکت پیمانکاری رتبه دو ابنیه راه نیازی به تهیه سوء پیشینه ندارد.
  • رتبه ۲ بعد از رتبه ۱، بالاترین رتبه در میان شرکت های پیمانکاری است. خرید و فروش سهام یک شرکت که رتبه ۲ ابنیه راه را کسب کرده اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. فروشنده می تواند سهام شرکت را به میزان قابل توجهی به فروش برساند. خریدار نیز میتواند با یک شرکت که سابقه بسیار درخشانی دارد فعالیت خود را شروع کند.
  • نیازی به ثبت شرکت جدید نخواهد بود.
  • مالک جدید، صاحب کد اقتصادی شرکت می شود و نیازی به دریافت کد اقتصادی جدید نیست.
  • نیازی بر مدارک مالیات ارزش افزوده نیست.
  • تمام امتیازات مادی و معنوی شرکت به سهامدار جدید تعلق خواهد گرفت.

 

مهم ترین مواردی که قبل از خرید و یا فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه باید به آن توجه کرد!

  1. توجه کنید که شرکت بعد از کسب رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه دچار رکود اقتصادی و از دست دادن سرمایه نشده باشد.
  2. توجه کنید که شرکت بعد از اخذ رتبه ، فرار مالیاتی و یا به طور کلی تخلف مالیاتی نداشته باشد.
  3. توجه کنید که شرکت بعد از اخذ رتبه ۲، اعضای امتیاز آور و کارشناسان اصلی خود را از دست نداده باشد.
  4. به طور کلی توجه داشته باشید که شرکت هایی که رتبه ۲ پیمانکاری ابنیه راه را کسب کرده اند بعد از زمان مشخصی باید اقدام به تمدید رتبه و یا ارتقا رتبه کنند. هر کدام از مواردی که می تواند به عنوان مانعی برای تمدید رتبه فعلی در نظر گرفته شود، مهم تلقی می شود. این خلل ها می توانند در افت ارزش سهام شرکت اهمیت چشمگیری داشته باشند.

 

شرایط و مدارک لازم برای فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه
شرایط و مدارک لازم برای فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه

 

شرایط لازم برای فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه

 

  • اسنادی که نشان دهنده رسمی بودن ثبت شرکت هستند.
  • کد اقتصادی شرکت باید موجود باشد.
  • انجمن صنفی پیمانکاران باید مدارکی را ارائه دهند که نشان دهنده صلاحیت فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه است.
  • رتبه شرکت باید در سربرگ مدارک شرکت ثبت شود. این رتبه باید توسط سازمان فنی استانداری تایید شود.
  • اساسنامه و تقاضانامه شرکت باید ارائه شوند.
  • در هنگام فروش رتبه دو پیمانکاری ابنیه راه باید سوابق علمی و تجارب کاری کارشناسان شرکت ارائه شود.
  • ارائه سوابق بیمه الزامی است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان