مشاوره ثبت برند ، اهمیت و نکات مهم در ثبت برند

 

مشاوره ثبت برند
مشاوره ثبت برند

 

اهمیت مشاوره ثبت برند

 

مشاوره ثبت برند در دنیای تجارت از اهمیت خاصی برخوردار است. از آنجا که همیشه کسانی هستند که در تلاش برای ارائه اجناس و خدمات هستند، ثبت برند بهترین راه متمایز کردن خود از دیگران محسوب می شود. برندها می توانند نشان از مرغوبیت محصولات داشته باشند و نظر مخاطب خود را جذب کنند و در او انگیزه خرید به وجود آورند. برند کسب و کارها را تشویق به تولید کالاهای با کیفیت تر می کند. همان قدر که ثبت برند مهم است، مشاوره در این زمینه نیز حائز اهمیت است.   

 

اهمیت ثبت برند

 

مشاوره تخصصی ثبت برند تعیین می کند که بعد از ثبت، حق استفاده انحصاری از برند به موجب قانون فقط برای فردی وجود دارد که لوگوی خود را به ثبت رسانده است. با ثبت برند صاحبان کسب و کار می توانند:

  • خواستار منع استفاده از لوگوی شبیه یا یکسان با لوگوی کسب و کار خود شوند. این تقاضا می تواند مسیر قانونی را طی کند و در دادگاه مطرح شود.
  • خواستار رد اظهارنامه برند یکسان یا شبیه کسب و کار که افراد دیگری برای آن در اداره مالکیت معنوی اقدام کرده اند، شوند.
  • خواستار ابطال ثبت برند یکسان با شبیه برند کسب و کار خود به وسیله دیگران شوند.

مشاوره ثبت برند به کسب و کارها اطلاع می دهد که حق استفاده انحصاری در تمام نقاط کشور ایران مستند است و اصل صلاحیت سرزمینی حاکم است و به مکان ویژه ای محدود نیست. هر فردی در هر جای کشور برند خود را ثبت کرده باشد، می تواند منع استفاده از آن را تقاضا کند.

ممکن است در وهله اول این طور به نظر برسد که ثبت برند به معروف شدن آن ربطی ندارد. اما هر چقدر در مشهور ساختن یک برند تلاش کنید، اما آن را به ثبت نرسانده باشید، تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت.

 

شرایط اهمیت و نکات مهم مشاوره ثبت برند در ایران
شرایط اهمیت و نکات مهم مشاوره ثبت برند در ایران

 

نکات مهم در مشاوره ثبت برند

 

در مشاوره ثبت برند صاحبان کسب و کارها متوجه می شوند که برند ترکیبی از اسم، نشانه، طرح، علامت و شعار است که تمام این عناصر در کنار هم می توانند موجب شناساندن محصول و تمایز آن از دیگر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب شوند.

 

در زیر نکاتی در رابطه با ثبت برند آورده شده است:

  • ثبت برند اختیاری است، به جز در مواردی مانند ثبت علامت برای داروهای تخصصی مورد استفاده در پزشکی، مواد غذایی قابل عرضه در ظروف یا لفاف، آب های گازدار و لوازم آرایشی مورد استعمال روی پوست، که دولت آن را الزامی کرده است.
  • اهمیت مشاوره ثبت برند زمانی مشخص می شود که بدانید افراد دارای کارت بازرگانی حقیقی می توانند سه برند تجاری و آنها که دارنده کارت بازرگانی حقوقی هستند، می توانند ده برند تجاری را به ثبت برسانند.
  • مدت اعتبار برند تجاری ده سال است و بعد از آن قابل تمدید است. اگر شش ماه بعد از تمام شدن اعتبار اقدامی صورت نگیرد، صاحب برند باید برای ثبت برند دوباره اقدام کند.
  • برند تجاری قابل انتقال به غیر است، اما انتقال آن در برابر اشخاص ثالث زمانی معتبر است که بر طبق قانون به ثبت رسیده باشد.
  • تمام دعاوی حقوقی و جزایی در رابطه با ثبت برند در دادگاه های تهران قابل رسیدگی هستند.
  • مشاوره ثبت برند از حمایت قانونی برای صاحبان کسب و کار خواهد گفت. قانون علامت هایی را که حق استفاده از آنها به اشخاص معینی داده شده است، مورد حمایت قرار می دهد. به این ترتیب، مانع از تعدی افراد دیگر نسبت به برند می شود و به دلیل منافعی که رواج علامت تجاری دارد، افراد را محکوم به جبران خسارت صاحب علامت می کند.

    دامنه خسارت ها شامل ضررهای وارده و حتی منافعی می شود که طرف از آن محروم شده است.

  • هر فردی علامت تجاری را با علم به ثبت رسیدن آن جعل کند یا روی اوراق، اعلانات یا کالاها ثبت کند، یا با اطلاع از مجعول بودن به معرض فروش بگذارد یا به فروش برساند، یا به الحاق یا کسر یا تغییر بخشی از ویژگی های آن تقلید کند، به طوری که موجب فریب مصرف کننده شود، به مجازات محکوم خواهد شد.
  • هر فردی کالایی را که دارای برند مجعول یا تقلیدی است یا دارای علامتی است که من غیر حق استفاده شده است، از کشور صادر یا به کشور وارد کند، محکوم به مجازات خواهد شد.
  •  مشاوره ثبت برند از قوانین باخبر است. افرادی که علامت تجاری اجباری را روی کالایی که حتماً باید دارای آن علامت باشد، استفاده نکنند و افرادی که عالماً کالایی را به معرض فروش بگذارد یا به فروش برساند که دارای علامت نباشد که برای آن کالا اجباری است به مجازات محکوم خواهند شد.

برای مشاوره ثبت برند می توانید به این نشانی https://sabtorotbe.ir/ مراجعه و تمام سؤالات درباره قوانین و مجازات های آن را پرس و جو کنید. مشاوره و کسب اطلاعات از افراد متخصص در زمان ثبت برند مانع از صرف هزینه های اضافه خواهد شد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان