مزایای ثبت برند ، مزایای ثبت برند و اعتراض به علامت تجاری

 

مزایای ثبت برند
مزایای ثبت برند

 

مزایای ثبت برند و اهمیت آن

 

مزایای ثبت برند در دنیای ارتباطات امروز بیش از گذشته مشخص است. داشتن برند و علامت تجاری برای کسب و کار می تواند با سرعت بیشتری شما را به سوی موفقیت سوق دهد. هیچ الزامی جز در موارد خاص برای ثبت برند وجود ندارد، اما از آنجا که صاحبان کسب و کار با مزایای آن آشنایی دارند، در اولین فرصت برای آن اقدام می کنند.

 

اهمیت ثبت برند

 

اهمیت ثبت برند چیست؟ برند وظیفه معرفی، استفاده و مشخص کردن محصولات و خدمات را بر عهده دارد. در واقع، علامت تجاری، نام، اصطلاح، نشانه، طرح یا ترکیبی است که مصرف کنندگان را در انتخابشان کمک می کند. برند و نام تجاری برای معرفی و تشخیص محصولات شبیه به هم در بازار کاربرد دارد.

برندها به صاحبان کسب و کارها کمک می کنند که بتوانند به آسانی محصولات خود را به مخاطبان معرفی، مشخصات آن را بیان و در میدان رقابت خود را از دیگران متمایز کنند.

 

مزایای ثبت برند کدام است؟

 

مزایای ثبت برند عبارت اند از:

  • مهم ترین مزیت ثبت برند این است که در برابر قانون شناخته می شوید. یعنی وقتی برند کسب و کارتان را ثبت کنید، قانون از شما حمایت می کند و می توانید از سودجویان که قصد سوء استفاده از برند شما را دارند شکایت و آنها را مجبور به پرداخت غرامت کنید.
  • وقتی برندتان را ثبت کنید، کسب و کارهای دیگر نمی توانند از شما تقلید کنند و شبیه به علامت شما را داشته باشند و شما با آسودگی خاطر می توانید به کار تجارت بپردازید.
  • از مزایای ثبت برند ایجاد تمایز است. ثبت برند نه تنها برای شما بلکه برای مخاطبانتان نیز سودمند است. آنها می توانند محصول شما را در بازار پر هیاهو بیابند و با اطمینان خاطر از آن استفاده کنند.
  • دیگر مزیت ثبت برند این است که موجب می شود صاحبان کسب و کار به نیازهای مشتریان خود دست پیدا کنند و بدانند که بر چه اساسی آنها به سراغ برند شما می آیند یا به چه دلیل رقیب شما را ترجیح می دهند. با بالا رفتن کیفیت و هماهنگی آن با خواست مخاطب می توانید سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنید.
  • بازاریابی در دنیای تجاری مدرن اهمیت بسیاری دارد.

    اساس کار بازاریابی شناساندن و معرفی محصولات و خدمات به مشتریان است. این کار بدون لوگو و ثبت برند غیر ممکن است.

  • حق امتیاز یکی دیگر از از مزایای ثبت برند است. وقتی برندتان را ثبت می کنید، مجوز استفاده برای اشخاص ثالث نیز صادر می شود. به همین علت می توانید حق امتیاز علامت تجاری را به افراد یا شرکت های دیگر بسپارید تا هم به شهرت و اعتبار شما کمک شود و هم منبع درآمد جدیدی بدون هزینه به شما اضافه خواهد شد.
  • برندی که بعد از ثبت مشهور شود، خود به خود بر ارزش مادی و معنوی آن افزوده خواهد شد. شما می توانید در صورت نیاز برند خود را بفروشید و یا افرادی به نشانه اعتبار از اسم و نام تجاری شما استفاده کنند تا برند خود را بشناساند و این کار برای شما درآمدزایی هم خواهد داشت.
  • برند ثبت شده در برابر دولت، بانک ها و سرمایه گذاران اعتبار به همراه می آورد. وام گرفتن و یا یافتن سرمایه گذار می تواند برای یک کسب و کار اتفاقات خوبی را رقم بزند. قانون با ثبت برند شما را به رسمیت می شناسد و همین مسئله می تواند به بانک ها و سرمایه گذارها این اطمینان را بدهد که تجارت شما قابل اعتماد است.

 

اهمیت مزایای ثبت برند و اعتراض به علامت تجاری
اهمیت مزایای ثبت برند و اعتراض به علامت تجاری

 

مزایای ثبت برند و اعتراض به علامت تجاری

 

از مزایای ثبت برند در ایران این است که می توان با قوانین در نظر گرفته شده برای محافظت از برند به متخلفان اعتراض کرد. این افراد سودجود عبارت اند از:

  • آنها که علامت کسب و کار شما را علامت تجاری خود می دانند.
  • آنها که علامت کسب و کار شما با علامت تجاری آنها شباهت دارد و مصرف کنندگان را گمراه می کند و آنها را به اشتباه می اندازد.

در هر دو شکل، در صورتی که معترض فردی باشد که علامت قبلاً به نام او ثبت نشده باشد، باید در حین اعتراض بر طبق قوانین و مقررات برای علامت خود تقاضای ثبت کند و تمام مخارج و هزینه های آن را پرداخت کند.

صاحبان کسب و کار می توانند حداکثر تا سی روز از تاریخ انتشار آگهی اعتراض خود را به اداره مالکیت برند اعلام کنند. اداره مالکیت برند رونوشت اعتراض را به متقاضی ابلاغ می کند و بیست روز به او مهلت داده می شود تا نظر خود را بگوید. اگر او همچنان بر تقاضای خود تأکید داشته باشد، نامه دلایل خود را به اداره مذکور ارسال می کند. در صورتی که او نامه دلایل متقابل خود را ارسال کند، اداره مالکیت برند رونوشت آن را در اختیار معترض قرار می دهد و با در نظر داشتن نظر طرفین و مواد این قانون تصمیم می گیرد که علامت را ثبت یا رد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایای ثبت برند به نشانی https://sabtorotbe.ir/ مراجعه کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان