مدارک لازم برای ثبت برند ، مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی و حقوقی

 

مدارک لازم برای ثبت برند
مدارک لازم برای ثبت برند

 

همه چیز درباره مدارک لازم برای ثبت برند

 

مدارک لازم برای ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است و هر کدام بسته به شرایط کسب و کار خود باید مدارک را تهیه و برای ثبت اقدام کنند. ثبت برند برای شما مزایای ایجاد تمایز با رقبا، شناخته شدن در بازار توسط برند، سریع تر و سهل تر شدن بازاریابی، کاهش هزینه های معرفی محصولات و خدمات و کاهش هزینه های تبلیغات کسب و کار را به همراه دارد. حالا با توجه به این مزایا برای تهیه مدارک اقدام کنید.

 

فهرست مدارک ثبت برند

 

مدارک ثبت برند برای تمام فعالیت ها به دو شکل حقیقی و حقوقی است؛ به این معنا که برند می تواند متعلق به یک شخص یا یک شرکت باشد. برای ثبت برند به شکل حقیقی نیاز به ارائه مدارک فرد متقاضی و برای ثبت برند به شکل حقوقی نیاز به ارائه مدارک شرکت و مدیر عاملان یا اشخاص دارای حق امضا است.

 

مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی

 

مدارک لازم جهت ثبت برند افراد حقیقی عبارت است از:

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی ثبت برند
  • نمونه برند در اندازه ۶ در ۶ (در صورتی که برند دو بعدی یا سه بعدی است تصاویر برند باید از زوایای مختلف باشد)
  • دریافت گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی برای عضویت در سامانه مالکیت معنوی
  • مجوز فعالیت شامل پروانه کسب، جواز تأسیس و… که ثابت کند شما در حوزه مورد درخواست مشغول هستید
  • وجود کارت بازرگانی برای ثبت علامت تجاری دارای حروف لاتین و انگلیسی
  • ارائه مدارک وکالت نامه در صورت داشتن وکیل قانونی

 

مدارک لازم برای ثبت برند حقوقی

 

مدارک لازم جهت ثبت برند افراد حقوقی عبارت است از:

  • مدارک ثبت شرکت و مشخص کننده فرد حقوقی
  • ارائه اساس نامه و آگهی چاپ شده در روزنامه رسمی
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی فرد حقوقی
  • نمونه برند که در صورت دو بعدی یا سه بعدی بودن باید از چند زاویه باشد
  • لزوم کارت بازرگانی در صورت داشتن حروف لاتین و انگلیسی در برند کسب و کار
  • ارائه مدارک وکالت نامه در صورت داشتن وکیل قانونی

 

مدارک لازم برای ثبت برند لاتین

 

مدارک لازم برای ثبت برند لاتین عبارت است از:

  • اولین مدرک لازم برای ثبت برند لاتین کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی است.
  • کارت بازرگانی نشان می دهد که شما در زمینه صادرات و واردات فعالیت می کنید و برند لاتین را برای درج روی محصولات خود می خواهید.
  • از نام کارت بازرگانی مشخص است که این کارت برای امور بازرگانی صادر می شود و هر اقدامی در چارچوب قوانین کشور به شکلی از مجوز سازمان های مربوطه نیاز دارد. می توان گفت کارت بازرگانی مجوزی است که هر فرد حقیقی یا حقوقی با دریافت آن می تواند مطابق با ماده ۳ قانون مقررات در حوزه تجارت واردات و صادرات اقدام کنند.
  • از مدارک لازم برای ثبت برند کارت بازرگانی است که انواع آن شامل این موارد است: کارت اول کارتی به اسم کارت صنعتی و تولیدی است که با توجه به مجوز سرمایه گذاری در حوزه تولید برای افراد حقوقی صادر می شود که مواد اولیه و تجهیزات خود را وارد و فعالیت خود را در زمینه تولیدی شروع می کنند. کارت دوم کارتی به اسم کارت خدماتی که در حوزه خدمات برای افراد حقوقی صادر می شود. کارت سوم کارتی به اسم کارت تجاری است که برای صادرات و واردات، ترخیص و سفارش محصولات استفاده می شود. کارت چهارم نیز کارتی به اسم کارت موردی است که با ترخیص محصولات برای افراد حقیقی و حقوقی صادر می شود که یک بار قابل استفاده است.

 

فهرست مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی و حقوقی
فهرست مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی و حقوقی

 

مدارک ثبت برند و طبقه بندی آن

 

پیش تهیه مدارک ثبت برند به این نکته توجه داشته باشید که نیاز است درباره طبقه برند خود آگاهی داشته باشید. طبقه برند با توجه به فعالیت کسب و کار شما تعیین می شود. اگر مدرک یا مجوزی نداشته باشید که در آن حوزه فعالیت می کنید، نمی توانید برندتان را در آن طبقه به ثبت برسانید.

مفهوم برند به چهار گروه انفرادی، فامیلی، شرکتی و ترکیبی از این سه اختصاص دارد که طبقه های ثبت علامت تجاری در چهار گروه محصولات غذایی، لوازم خانگی، محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی و طبقه خدماتی و سایر دسته بندی می شود. این طبقه بندی شامل ۴۵ ردیف گوناگون با کاربردهای مختلف است. با توجه به خدمات و فعالیت کسب و کار خود، برند خود را پیش از اقدام برای ثبت در هر یک از دسته بندی ها جست و جو کنید و نام کسب و کار خود را در آنجا استعلام کنید.

برای این که اطلاعات دقیق و کاملی درباره مدارک لازم برای ثبت برند به دست آورید، می توانید به نشانی https://sabtorotbe.ir/ مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان در این سامانه آماده پاسخ گویی به تمام پرسش های شما در این رابطه هستند. اگر درباره مدارک ثبت اطلاعات درستی نداشته باشید، ممکن است وقت و زمان خود را صرف تهیه مدارکی بکنید که نیازی به آنها نداشته اید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان