شرایط ثبت برند به شکل لاتین ، مدارک لازم برای ثبت برند لاتین

 

ثبت برند به شکل لاتین
ثبت برند به شکل لاتین

 

شرایط ثبت برند به شکل لاتین چیست؟

 

شرایط ثبت برند به شکل لاتین کمی با ثبت برند فارسی متفاوت است. برند لاتین به برندی گفته می شود که در آن از حروف غیر فارسی مثل انگلیسی استفاده شده باشد. هر صاحب کسب و کاری به دلایل مختلفی ممکن است نیاز و علاقه به ثبت برند به شکل لاتین داشته باشد. کسانی می توانند برای ثبت برند به شکل لاتین اقدام کنند که پیش از هر کاری کارت بازرگانی خود را گرفته باشند.

 

چرا ثبت برند لاتین؟

 

  • این نکته را مد نظر داشته باشید که هر نوع عبارت لاتینی که در برند به کار رود، آن را لاتین خواهد کرد؛ به این معنا که اگر حتی یک اسم یا حرف لاتین در طراحی به کار برده شود، قوانین ثبت برند لاتین درباره آن جاری است.
  • ثبت برند لاتین مناسب آنها است که نامی با ریشه غیر فارسی را برای کسب و کار خود برگزیده اند. شرکت هایی که کار اصلی آنها صادرات و واردات باشد، برای پیشبرد فعالیت هایشان بهتر است نام لاتین برای برند خود در نظر بگیرند. به همین علت، فرقی ندارد که حرف یا عبارت به کار رفته در برند فارسی و لاتین باشد یا تمامی حرف ها لاتین باشند.
  • مهم ترین تفاوت ثبت برند فارسی با لاتین در این است که زمان ثبت برند به شکل غیر فارسی به جز استعلام بررسی موقعیت برند در ایران، موقعیت آن باید در برندهای بین المللی نیز مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین، رعایت قوانین و مقررات بین المللی نیز در مراحل ثبت این نوع برند ضروری است.
  • از شرایط ثبت برند به شکل لاتین می توان به مطابقت آن با استانداردهای مادرید و پروتکل الحاقی نیز اشاره کرد. همین مسائل باعث می شود که ثبت برند به شکل لاتین نسبت به فارسی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. از مزایای داشتن برند لاتین ثبت بین المللی آن است.

 

شرایط ثبت برند و اهمیت استفاده از آن

شرایط ثبت برند فارسی با لاتین متفاوت است و برند یا همان علامت تجاری دارای مفهومی گسترده است. ثبت برندها در تمام کشورها با ملیت‌ های متفاوت رواج دارد و در هر کشوری قوانین ثبت مخصوص همان کشورها و مطابق با فرهنگ آنها است.

به طور دقیق معلوم نیست که داشتن برند و علامت تجاری از چه زمانی رواج یافته است. ممکن است کسانی که نقوشی را  که در سال های دور بر روی سفال ها می کشیدند، نخستین هایی بودند از نشان تجاری با اهداف اقتصادی استفاده کردند.

آن چه اهمیت دارد نقشی است که یک برند یا علامت تجاری در یک کسب و کار بازی می کند. برندها نه تنها می توانند میان کالاها و محصولات شما با محصولات دیگر تمایز ایجاد کنند، بلکه وظیفه معرفی و تبلیغ آنها را نیز بر عهده دارند. برندهای کارآمد و مفید وفاداری مشتری را به همراه خواهند داشت.

 

به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که از شرایط ثبت برند به شکل فارسی این است که در نام آن از حروف غیر فارسی استفاده نشده باشد.

 

مگر این که صاحب کسب و کار در درخواست خود دلیل آن را ذکر کرده باشد. در غیر این صورت، بر طبق قوانین ثبت برند، برگشت داده خواهد شد تا مطابق با مقررات تغییرات لازم انجام گیرد. کسانی که متقاضی برند لاتین هستند باید همراه با درخواست و اظهارنامه خود کارت بازرگانی شان را نیز ارائه دهند. اشخاص حقیقی یا حقوقی که کارت بازرگانی برای آنها صادر نشده باشد، اجازه ثبت برند به شکل لاتین را ندارند.

حتی اگر نام فارسی باشد و ریشه فارسی داشته باشد، اما با حروف و فونت لاتین نوشته شود نیز برای ثبت به کارت بازرگانی نیاز است. به همین دلیل، آنها که قصد ثبت برند فارسی را دارند، باید حتماً از حروف فارسی در برند خود استفاده کنند تا در ثبت دچار مشکل نشوند.

بعد از آگاهی از شرایط ثبت برند به شکل لاتین باید مدارک لازم برای این کار تهیه شوند. تنها تفاوت در این است که در برند فارسی برای این که ثابت شود برند کسب و کار شما تکراری نیست و پیش از این کسی از آن استفاده نکرده است، باید در میان برندهای فارسی جست و جو شود. اما وقتی برند لاتین باشد، باید برندهای بین المللی از نظر تکراری نبودن کنترل شوند و همین نکته ثبت برند به شکل لاتین را پیچیده تر و مدت زمان آن را طولانی تر می کند. ثبت برند به شکل لاتین در پرداخت مالیات و عوارض تأثیری ندارد.

 

مدارک و شرایط لازم جهت ثبت برند لاتین
مدارک و شرایط لازم جهت ثبت برند لاتین

 

مدارک ثبت برند لاتین

 

مدارک لازم برای ثبت برند لاتین عبارت اند از:

  1. کپی مدارک شخص حقیقی یا حقوقی
  2. کارت بازرگانی
  3. یک نمونه برند لاتین در اندازه ۶ در ۶
  4. اظهارنامه ثبت برند

شرایط ثبت برند به صورت لاتین کمی پیچیده تر از برند فارسی است. برای آگاهی از مراحل ثبت به طور کامل می توانید به نشانی ثبت شرکت مراجعه کنید. متخصصان این مجموعه تمام توضیحات لازم را با جزئیات در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان