راهنمای ثبت شرکت ، برای ثبت و تاسیس شرکت

 

راهنمای ثبت شرکت
راهنمای ثبت شرکت

 

با راهنمای ثبت شرکت آشنا شوید!

 

راهنمای ثبت شرکت، چه کمکی به افرادی که قصد ثبت شرکت دارند خواهد کرد؟ آیا راهنمای ثبت شرکت می تواند در پیشبرد اهداف شرکت موثر باشد؟ ثبت شرکت یکی از بهترین و موثر ترین فعالیت های اقتصادی است که چند سالی است در کشور های مختلف جهان و از جمله ایران، به صورت بسیار گسترده ای انجام شده و شرکت های بسیاری در سطح دنیا شکل گرفته اند. این شرکت ها، ساختار های متفاوتی داشته و هر کدام بنا به اقتضای زمان و مکان شکل گرفته اند و به رفع نیاز های مردم می پردازند. البته در این میان شرکت های بسیاری وجود دارند که بدون مجوز فعالیت می کنند و فعالیت آن ها قانونی نمی باشد.

شرکت های هرمی از این دسته شرکت ها هستند که با کلاهبرداری هایی که از مردم می کنند، جیب خود را روز به روز پر پول تر می کنند. آن دسته از شرکت هایی که مجوز فعالیت از مراجع مربوطه کسب می کنند، به آن ها پروانه کار می دهند و این افراد در قالب پروانه ای که برای آن ها صادر می شود، حق دارند تا فعالیت های اقتصادی خود را به انجام برسانند. این شرکت ها، با گرفتن مجوز از سازمان ها و مراجع مربوطه، فعالیت خود را قانونی کرده و در زیر سایه قانون و با پیروی از آن، فعالیت خواهند کرد.

افرادی که برای انجام کار های خود به این شرکت ها مراجعه می کنند نیز با دیدن پروانه کار قانونی این شرکت ها، به آن ها اعتماد کرده و فعالیت های اقتصادی مورد نظر خود را به این شرکت ها می سپارند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با راهنمای ثبت شرکت آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. با ما همراه باشید.

 

شرایط و مراحل مورد نیاز تاسیس شرکت در ایران
شرایط و مراحل مورد نیاز تاسیس شرکت در ایران

 

راهنمای ثبت شرکت، برای ثبت و تاسیس شرکت

 

آن دسته از افرادی که قصد دارند تا شرکت مورد نظر خود را به صورت قانونی ثبت کرده و فعالیت های خود را در زمینه مورد نظر آغاز نمایند، بهتر است ابتدا با راهنمای ثبت شرکت آشنایی کامل داشته باشند و از این راهنما در ثبت شرکت خود به درستی استفاده کنند. راهنمای ثبت شرکت، شامل آن دسته از قوانین و مقرراتی است که باید برای ثبت شرکت به آن ها توجه نموده و آن ها را رعایت نمود. در زیر به چند مورد از بند های راهنمای ثبت شرکت اشاره می کنیم:

  • مشاوره با افراد خبره و کاردان در این حوزه، پیش از شروع فرآیند ثبت شرکت، یکی از مهم ترین و اصلی ترین کار هایی است که باید انجام شده و افرادی که قصد تاسیس و ثبت شرکت دارند، بایستی به این مورد توجه داشته باشند و پیش از شروع فرآیند ثبت و تاسیس شرکت، با مشاوران و افراد کاردان در این حوزه، مشاوره های لازم را انجام دهند. بدیهی است که اگر برای ثبت شرکت، از افراد با تجربه کمک گرفته شود، در موفق بودن شرکت بسیار می تواند تاثیرگذار باشد.
  • یکی دیگر از مواردی که برای ثبت شرکت باید به آن توجه نمود، این است که افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، نباید هیچگونه سابقه کیفری در پرونده خود داشته باشند. برای ثبت قانونی شرکت در مراجع و ادارات مربوطه، از افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، گواهی عدم سوء پیشینه می خواهند. بدیهی است در صورت وجود هر گونه سابقه کیفری در پرونده افراد موسس شرکت، ثبت قانونی شرکت به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.
  • یکی دیگر از بند هایی که در هنگام ثبت شرکت باید به آن توجه نمود، این است که اگر افراد خارجی قصد سرمایه گذاری و سهام داری در یک شرکت خاص در ایران را داشته باشند، بایستی پاسپورت یا کپی برابر اصل پاسپورت و ویزای این افراد به عنوان مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت به مراجع مربوطه داده شود. برای افراد ایرانی موسس شرکت، کپی شناسنامه و کارت ملی کفایت می کند.
  • یکی دیگر از مهم ترین مواردی که برای ثبت شرکت بایستی به آن توجه نمود، این است که اگر یک شرکت خارجی قصد داشته باشد که شعبه ی جدیدی از شرکت خود را در ایران افتتاح نماید، بایستی شرکت مورد نظر در کشور خود به صورت کاملا قانونی و رسمی ثبت شده باشد. بدیهی است اگر شرکت مربوطه در کشور مورد نظر ثبت قانونی نشده باشد، مراجع و ادارات فعال در زمینه ثبت شرکت در ایران، اجازه ی ثبت آن شرکت را در ایران نخواهند داد و شرکت مورد نظر اجازه ی هیچ گونه فعالیت قانونی و رسمی در ایران را نخواهد داشت.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با راهنمای تاسیس شرکت آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عرض نماییم. همچنین سعی شد تا به چند مورد از مهم ترین و اصلی ترین بند هایی که در قالب راهنمای ثبت شرکت به افراد توضیح داده می شود، اشاره کنیم. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان