حداقل سرمایه ثبت شرکت ، حداقل سرمایه برای تاسیس شرکتها چقدر است؟

 

حداقل سرمایه ثبت شرکت
حداقل سرمایه ثبت شرکت

 

با حداقل سرمایه ثبت شرکت آشنا شوید!

 

حداقل سرمایه ثبت شرکت چقدر است؟ آیا برای ثبت شرکت های مختلف، سرمایه های یکسانی لازم است؟ امروزه شرکت ها و واحد های تجاری و صنعتی بسیاری در سطح کشور فعالیت می کنند که هر کدام از این شرکت ها، در زمینه ی خاصی فعالیت می کنند. به عنوان مثال، شرکت هایی هستند که در زمینه تولید، پخش و توزیع مواد غذایی فعالیت می کنند. یا شرکت هایی هستند که حیطه ی فعالیتی آن ها در حوزه ی مهندسی و انجام فعالیت های مهندسی و ساختمانی می باشد.

البته شرکت های بسیار زیادی در سطح کشور ایران و کشور های مختلف جهان فعالیت می کنند که پرداختن به همه آن ها از حوصله ی این مقاله و این مطلب خارج می باشد. حداقل سرمایه ثبت شرکت، برای ثبت شرکت های مختلف متفاوت می باشد. بدیهی است هر چه که برای ثبت یک شرکت، به مجوز های بیشتری نیاز باشد، حداقل سرمایه ی لازم برای ثبت آن شرکت نیز بیشتر و بالا تر خواهد بود. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با این موضوع آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. با ما همراه باشید.

 

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های مختلف چقدر است؟

 

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، برای ثبت شرکت های مختلف، سرمایه های مختلفی نیاز است که بسته به این که شرکت مورد نظر در چه زمینه ای فعالیت می کند، این سرمایه می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر شرکت مورد نظر سهامی خاص باشد، سرمایه ی مورد نظر برای ثبت آن، در مقایسه با شرکت های سهامی عام متفاوت می باشد. در ادامه درباره ی چند شرکت و حداقل سرمایه ای که برای ثبت آن ها مورد نیاز است، صحبت می کنیم.

 

  1. ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از شرکت هایی در ایران و سایر کشور های جهان که تعداد افراد زیادی به دنبال تاسیس آن هستند، شرکت ها و واحد های تجاری سهامی خاص هستند. برای ثبت رسمی و قانونی این نوع شرکت ها، علاوه بر هزینه ای که باید به شرکت ها و ادارات و سازمان های فعال در زمینه ثبت شرکت پرداخت شود، هزینه ای برای شروع فعالیت کاری شرکت نیز مورد نیاز می باشد. به عنوان مثال برای ثبت شرکت و شروع فعالیت در زمینه های مختلف، پیدا کردن یک مکان مناسب با همه ی تجهیزات و امکانات برای فعالیت، بسیار مهم و حیاتی می باشد.

علی الخصوص برای شرکت های سهامی خاص که داشتن یک مکان مناسب و زیبا، بر تعداد مشتریان شرکت می افزاید. برای ثبت شرکت های سهامی خاص، در حدود ۸۰۰ هزار تومان نیاز است تا به شرکت ها و سازمان های فعال در زمینه ثبت شرکت داده شود. علاوه بر این هزینه، هزینه های جانبی مثل خرید و یا اجاره ی یک مکان مناسب برای شروع فعالیت شرکت و همچنین خرید وسایل برای داخل شرکت را باید به این هزینه ها افزود.

 

  1. ثبت موسسه

حداقل سرمایه ثبت شرکت یا ثبت انواع موسسه ها، اندکی با حداقل سرمایه ثبت شرکت سهامی خاص فرق دارد و کمی بیشتر می باشد. موسسات مختلفی در سطح کشور فعالیت می کنند که هر کدام از این موسسات، در زمینه های مختلفی فعالیت های خود را انجام می دهند. به عنوان مثال، موسسات آموزشی، موسسات قرض الحسنه و … از جمله موسساتی هستند که در سطح کشور فعالیت کرده و به مردم خدمت گذاری می کنند.

برای ثبت موسسات مختلف نیز، سرمایه های مختلفی نیاز است. ۹۰۰ هزار تومان، حداقل هزینه ای است که باید به شرکت ها و سازمان های فعال در زمینه ثبت شرکت داده شود تا موسسه به صورت قانونی و رسمی ثبت شود. بعلاوه بر خرید و یا اجاره ی یک مکان مناسب برای تاسیس موسسه و خرید لوازم و تجهیزات داخل موسسه نیز، سرمایه لازم است که باید به طور دقیق و حساب شده مورد محاسبه قرار گیرند.

 

  1. ثبت تعاونی

ثبت تعاونی نیز همانند ثبت دیگر شرکت ها و موسسات، به میزان سرمایه ی خاصی نیاز دارد. البته میزان هزینه هایی که باید برای ثبت تعاونی شود، نسبت به هزینه های ثبت شرکت ها و موسساتی که درباره آن ها صحبت کردیم بیشتر است. به طوری که برای ثبت تعاونی، در حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومن سرمایه نیاز است تا به شرکت ها و سازمان های فعال در زمینه ثبت شرکت داده شود تا تعاونی به صورت قانونی ثبت شود. همانند دیگر مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، برای شروع فعالیت تعاونی ها نیز، به مکان و تجهیزات مناسب نیاز است.

 

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های مختلف چقدر است؟
حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های مختلف چقدر است؟

 

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با حداقل سرمایه ثبت شرکت آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عرض کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می توانید از سایت https://sabtorotbe.ir/ دیدن کنید. امیدواریم این مقاله مورد پسندتان بوده باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان