ثبت شرکت کشت و صنعت ، شرایط ثبت شرکت کشت و صنعت

 

ثبت شرکت کشت و صنعت
ثبت شرکت کشت و صنعت

با ثبت شرکت کشت و صنعت بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت کشت و صنعت به چه صورت انجام می شود؟ شرکت کشت و صنعت در چه زمینه هایی فعالیت می کند؟ امروزه تعداد زیادی شرکت در زمینه تولید انواع محصولات و پخش مواد غذایی و تولید مواد صنعتی مختلف فعالیت می کنند. صنعت، نقش مهمی در پیشرفت یک  کشور در جنبه های  مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد. هر چقدر که صنعت یک کشور پیشرفته تر باشد، شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت در آن کشور بهتر و مناسب تر است.

کشت و صنعت نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی کشور دارد. امروزه در کشور ایران تعداد زیادی شرکت در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات و شرایط تاسیس شرکت کشت و صنعت با شما عزیزان صحبت کنیم. برای آشنایی و شناخت بیشتر نسبت به ثبت این نوع شرکت با ما همراه باشید.

 

شرایط ثبت شرکت کشت و صنعت

 

  • یکی از مهمترین شرایط لازم برای ثبت شرکت این است که افرادی که قصد دارند برای تأسیس شرکت اقدام کنند، نباید هیچ‌گونه سابقه کیفری و جزایی باشند. افرادی که سابقه کیفری دارند، مطابق با مقررات و قوانین مراجع مربوطه صلاحیت لازم را برای ثبت شرکت ندارند. سابقه کیفری این افراد توسط مراجع مربوطه به طور دقیق بررسی می شود، در صورتی که سابقه کیفری و جزایی این افراد چندان مهم نباشد و جزء جرم های مخاطره آمیز تلقی نشود، در چنین حالتی فرد می تواند بعد از گذراندن مراحل قانونی،مجوز لازم را برای ثبت شرکت کشت و صنعت دریافت کند. اما در صورتی که سابقه کیفری فرد سنگین باشد، فرد نمی تواند برای ثبت و تأسیس شرکت اقدام کند و اگر به صورت غیر قانونی شرکت تأسیس کند، از نظر قانون دچار تخلف شده است و مجازات سنگین کیفری و جزایی برای آن صادر می گردد.
  • افرادی که قصد دارند، شرکت کشت و صنعت تأسیس کنند، باید در این زمینه کاری بسیار مسلط و متبحر باشند و از دانش و اطلاعات بالایی برخورد باشند. بسیاری از افرادی که برای ثبت این نوع شرکت اقدام می کند دارای تحصیلات دانشگاهی در این زمینه هستند و از اطلاعات و دانش خوبی در این رشته برخوردار هستند. هر چقدر که سطح آگاهی و اطلاعات فردی در زمینه کاری خود بیشتر باشد،توانایی بیشتری در زمینه اداره شرکت و جذب مشتری دارد و می تواند به عنوان یک نیروی مؤثر در شرکت فعالیت کند. افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک در زمینه کشت و صنعت نیستند، باید یک دوره کارآموزی یا کارورزی را زیر نظر وزارت مربوطه بگذرانند و مدرک قانونی خود را دریافت کنند. در صورتی که شخصی بتواند دوره آموزشی و مهارتی خود را به خوبی سپری کند، مدرک معتبری از سمت وزارت مربوطه برای او صادر می گردد. اگر شخصی نتواند دوره آموزشی خود را با موفقیت پشت سر بگذراند و در زمینه کاری خود به تبحر کافی و مناسب نرسیده باشد، از نظر مراجع قانونی صلاحیت لازم را برای دریافت مدرک معتبر و مجوز قانونی  ندارد و باید مدت زمان بیشتری را برای یادگیری دوره های آموزشی بگذراند.
  • اگر چند نفر تصمیم دارند که به صورت شراکتی برای ثبت شرکت کشت و صنعت اقدام کنند، باید مقدار سهام و سمت کاری هر کدام از اعضاء به طور دقیق در اقرار نامه مشخص شود. رده بندی شغلی یکی از مهمترین ملاک های اساسی و شرایط  در ثبت شرکت می باشد، اگر در اقرار نامه مقدار سهام و سمت شغلی هر کدام از اعضاء به طور واضح بیان نشود، اقرار نامه اعتبار قانونی ندارد و از نظر مراجع قانونی فاقد صلاحیت می باشد. بنابراین مدرک تحصیلی و سمت شغلی هر کدام از افراد در شرکت کشت و صنعت باید مشخص شود.
  • افرادی که برای ثبت شرکت کشت و صنعت اقدام می کنند، باید مدارک قانونی خود را به همراه کپی برابر اصل آن ها مثل شناسنامه، کارت ملی ،مدرک تحصیلی و… را به اداره ها و مراجع  مربوطه تحویل دهند و مراجع قانونی صحبت و اعتبار مدارک ارائه شده توسط افراد را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می دهد، در صورتی که در صحت مدارک تحویل داده شده  مشکلی وجود نداشته باشد، مجوز قانونی برای ثبت شرکت صادر می گردد. در صورتی که در صحت و اعتبار مدارک ارائه شده، نقصی وجود داشته باشد، افراد برای اثبات صحت مدارک خود باید به اداره‌ های  مربوطه مراجعه کنند و مراحل قانونی را طی کنند.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و جامعی در مورد خصوصیات و شرایط ثبت شرکت کشت و صنعت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همچنین سعی شد تا در مورد نحوه ثبت شرکت مطالب مفیدی بیان کنیم. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گیرد و از مطالب آن بهره ی کافی را ببرید. برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی sabtorotbe مراجعه کنید و از اطلاعات مفید این سایت به خوبی استفاده کنید.

 

2.3/5 - (3 امتیاز)
مشاوره رایگان