ثبت شرکت پیمانکاری گاز ، بررسی شرایط ثبت شرکت پیمانکاری گاز

 

ثبت شرکت پیمانکاری گاز
ثبت شرکت پیمانکاری گاز

 

با ثبت شرکت پیمانکاری گاز بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت پیمانکاری گاز به چه صورت انجام می شود؟ شرایط لازم برای شرکت پیمانکاری گاز چیست؟ ثبت این نوع شرکت زیر نظر کدام یک از وزارتخانه های کشور باید انجام شود؟ تعداد نیروی لازم برای ثبت این نوع شرکت به چه صورت است؟ شرکت پیمانکاری گاز یکی از مهمترین شرکت های کشور محسوب می شود، این شرکت  نقش مهمی در افزایش و گسترش گاز در سطح روستا ها و شهرستان های مختلف کشور دارد. گاز جزء یکی از مهمترین منابع سوخت به شمارمی آید و نقش اصلی در زندگی بشر دارد.

متأسفانه با توجه به اینکه کشور ایران از نظر منابع گازی و نفتی بسیار غنی است و نسبت به سایر کشورهای جهان دارای منابع سوختی بسیار ارزشمندی است اما هنوز در  تعداد زیادی از روستا ها و شهرستان های کشور گاز وجود  ندارد و افراد به سختی می توانند زندگی کنند. شرکت پیمانکاری گاز نقش مهمی در توسعه گاز در مناطق  دور افتاده کشور دارد. در این مقاله سعی می کنیم در مورد خصوصیات و شرایط لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری گاز با شما عزیزان صحبت کنیم. امیدواریم برای آشنایی و افزایش آگاهی خود در زمینه ثبت این نوع شرکت تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

بررسی شرایط ثبت شرکت پیمانکاری گاز

 

  • شرکت پیمانکاری گاز به نوعی شرکت پیمانکاری یا عمرانی گفته می شود که به منظور انجام پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در اداره گاز با این اداره ها و مراکز قرارداد می بندد و در این زمینه مشغول به فعالیت است. شرکت پیمانکاری گاز و برق جزء مهمترین شرکت های پیمانکاری محسوب می شوند و نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند.
  • افرادی که برای ثبت شرکت پیمانکاری گاز اقدام می کنند، باید همه مدارک خود را مثل شناسنامه، کارت ملی و مدرک تحصیلی  یا کارآموزی خود را به همراه کپی برابر اصل آن ها به مراجع مربوطه و وزارتخانه تحویل دهند، مراجع قانونی بعد از اینکه مدارک به آن ها تحویل داده شد، در تاریخ مشخصی به بررسی صحت مدارک می پردازند، در صورتی که در صحت و درستی مدارک مشکلی وجود نداشته باشد، مجوزقانونی صادر می گردد اما در صورتی که در صحت مدارک مشکلی وجود داشته باشد یا  تعداد مدارک ارائه شده کافی نباشد، مجوز قانونی صادر نمی گردد و به افراد فرصت مجدد برای تحویل  مدارک داده می شود.
  • افرادی که برای تاسیس شرکت پیمانکاری گاز اقدام می کنند، معمولا در این رشته تحصیل کرده اند و دارای مدارک تحصیلی و دانشگاهی معتبری  در این زمینه هستند. هر چقدر که دانش و اطلاعات افراد در زمینه کاری خود بیشتر باشد، توانایی آن ها در انجام امور مربوط به این حرفه نیز بیشتر است، هر چقدر که عملکرد  و کارایی کارکنان  یک شرکت بهتر باشد، موفقیت شرکت و اعتبار آن نیز بیشتر است. امروزه تعداد زیادی شرکت پیمانکاری گاز در کشور مشغول به فعالیت هستند و روز به روز بر  تعداد آن ها افزوده می شود، هر چقدر  که فعالیت  یک شرکت در طول زمان بهتر باشد، وزارتخانه ها و اداره های مختلف، تمایل بیشتری برای همکاری با این شرکت ها دارند.
  • در صورتی که افرادی که برای شرکت پیمانکاری گاز اقدام می کنند، مدرک تحصیلی معتبر و مرتبطی با این رشته نداشته باشند، طبق دستور اداره ها و مراجع مربوطه باید مدت زمان مشخصی را در قالب دوره آموزشی برای آشنایی بیشتر با این رشته بگذرانند، در صورتی که شخصی دوره آموزشی و کارورزی خود را به خوبی سپری کند و بتواند نمره قبولی را در این دوره آموزشی کسب کند، طبق قانون صلاحیت لازم و کافی را برای ثبت یک شرکت دارد. در صورتی که فردی نتواند دوره آموزشی خود را با موفقیت سپری کند و به تسلط و تبحر کافی در این زمینه کاری نرسیده باشد و نمره قبولی را در این رشته کسب نکند، طبق قانون صلاحیت لازم را برای تأسیس شرکت ندارد و باید مدت زمان بیشتری را برای آشنایی با این رشته بگذراند و در دوره های آموزشی بیشتر شرکت کند.

 

مراحل و شرایط ثبت شرکت پیمانکاری گاز
مراحل و شرایط ثبت شرکت پیمانکاری گاز

 

  • افرادی که برای ثبت این نوع شرکت اقدام می کنند،نباید داری هیچ گونه سابقه کیفری یا جزایی باشند،در صورتی که شخصی دارای سابقه کیفری یا جزایی باشد، مطابق با قانون، شرایط مناسب را برای ثبت یک شرکت ندارد و اگر به صورت غیر قانونی برای ثبت و تأسیس شرکت اقدام کند، طبق قانون مجرم و متخلف به حساب می آید و برای او مجازات سنگین کیفری و جزایی در نظرگرفته می شود. در صورتی که پرونده کیفری فرد چندان سنگین نباشد، فرد می تواند به کمک یک مشاور یا وکیل مناسب، مراحل قانونی را برای برطرف کردن سابقه کیفری خود بگذراند و در صورتی که مراجع قانونی، جرم او را مخاطره آمیز تلقی نکند، شخص می تواند برای تأسیس یا ثبت شرکت اقدام کند.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی در مورد خصوصیات و شرایط لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری گاز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در این مقاله به شرایط لازم برای تأسیس یک شرکت موفق به صورت خلاصه اشاره شد. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله مورد توجه و بهره شما عزیزان قرار گیرد و از این اطلاعات به خوبی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به نشانی اینترنتی sabtorotbe.ir مراجعه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان