ثبت شرکت پیمانکاری برق ، شرایط ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

ثبت شرکت پیمانکاری برق
ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

با ثبت شرکت پیمانکاری برق بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت پیمانکاری برق به چه صورت انجام می شود؟ شرایط لازم برای ثبت شرکت برق چیست؟ ثبت این نوع شرکت پیمانکاری زیر نظر کدام وزارتخانه انجام می شود؟  شرکت پیمانکاری برق یکی از مهمترین شرکت های پیمانکاری است که نقش مهمی در پیشرفت و توسعه کشور دارد. برق، گاز و آب جزء مهمترین نیازهای زندگی بشر می باشد. امروزه اکثر شهر ها و مناطق کشور ایران از جریان برق بهره می برند. با توجه به اینکه در کشور ایران مقدار زیادی منابع آب وجود دارد و جریان برق به مقدار کافی تولید می شود اما هنوز در  تعدادی از شهرها و روستاها جریان برق وجود ندارد و مردم به سختی زندگی می کنند.

شرکت پیمانکاری برق، نقش مهمی در گستری جریان برق به مناطق و روستاهای دورافتاده و محروم کشور دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات و شرایط ثبت شرکت پیمانکاری برق با شما عزیزان صحبت کنیم. در این مقاله سعی می کنیم که مطالب و اطلاعات مفیدی در مورد ثبت این نوع شرکت بیان کنیم. برای آشنایی و افزایش آگاهی در مورد این نوع ثبت شرکت با ما همراه باشید.

 

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

  • شرکت پیمانکاری برق به نوعی شرکت پیمانکاری گفته می شود که به منظور گسترش جریان برق در مناطق مختلف و ساخت پروژه های عمرانی و ساختمانی مربوط به اداره برق، با این اداره ها و مراکز قرارداد می بندد و در این زمینه فعالیت می کند. امروزه تعداد زیادی شرکت پیمانکاری برق در سراسر کشور وجود دارد که در زمینه کاری خود بسیار موفق عمل می کنند. هر چقدر که کیفیت عملکرد یک شرکت بیشتر باشد، اعتبار آن شرکت نیز بیشتر است.
  • افرادی که قصد دارند برای تاسیس شرکت پیمانکاری برق اقدام کنند باید اقرار نامه مشخصی را تنظیم کنند. در این اقرار نامه هدف از ثبت شرکت و زمینه کاری شرکت به طور واضح و دقیق نوشته می شود. در این اقرارنامه سمت شغلی و مقدار سهام هرکدام از اعضاء به طور دقیق باید ذکر شود. بعد از اینکه اقرار نامه تنظیم شد، آن را به مراجع و وزارتخانه مربوطه تحویل می دهند تا مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که در صحت اقرار نامه ابهام و مشکلی وجود نداشته باشد، مجوز قانونی برای تأسیس شرکت اقدام می شود.
  • افرادی که برای ثبت شرکت اقدام می کنند، باید همه مدارک خود را مثل شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی و سایر مدارک خود را به همراه کپی برابر اصل آن ها به مراجع مربوطه ارائه دهند. بعد از اینکه مدارک به مراجع ارائه شد، مراجع مربوطه در تاریخ و زمان مشخصی به بررسی صحت مدارک می پردازد. در صورتی که در صحت مدارک مشکلی وجود نداشته باشد، مجوز قانونی برای ثبت شرکت صادر می گردد اما در صورتی که در صحت و درستی مدارک هر کدام از اعضاء مشکلی وجود داشته باشد، مجوز صادر نمی گردد و افراد باید برای رفع مشکل اقدام کنند.
  • یکی از مهمترین شرایط لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری برق، داشتن مدرک تحصیلی یا کارآموزی مرتبط با این نوع شرکت و حرفه می باشد. امروزه اکثر افرادی که برای ثبت این شرکت اقدام می کنند مدرک تحصیلی مناسب و مرتبط با این رشته دارند و دارای تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک در رشته هایی مثل مهندسی برق هستند. افرادی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط با این نوع شرکت نیستند، باید طبق قانون یک مدت دوره آموزشی در این رشته بگذرانند‌. در این دوره های آموزشی اطلاعات مناسبی در مورد این نوع رشته و حرفه در اختیار کارآموزان قرار می گیرد. افرادی که بتوانند دوره های آموزشی خود را با موفقیت بگذرانند و نمره قبولی در این رشته کسب کنند، مدرک معتبری برای آن ها صادر می گردد. در صورتی که افراد نتوانند دوره های آموزشی خود را به خوبی بگذرانند و نمره قبولی در این دوره ها کسب کنند، باید مدت زمان بیشتری را در این دوره های آموزشی شرکت کنند تا بتوانند اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنند، در غیر این صورت صلاحیت لازم و کافی را برای ثبت شرکت ندارند. هر چقدر که اطلاعات و آگاهی فردی نسبت به رشته و حرفه خود بیشتر باشد، در زمینه کاری خود موفق تر عمل می کند.

 

شرایط و مراحل جهت ثبت شرکت پیمانکاری برق
شرایط و مراحل جهت ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

  • افرادی که برای شرکت پیمانکاری برق اقدام می کنند نباید داری هیچ‌گونه سابقه کیفری یا جزایی باشند، در صورتی که فردی دارای سابقه کیفری باشد، طبق قانون صلاحیت لازم و کافی را برای ثبت شرکت ندارد. اگر شخصی به طور غیر قانونی برای ثبت شرکت اقدام کند و به تأسیس شرکت بپردازد مطابق با قانون دچار تخلف شده است و به شدت با او برخورد می شود و برای او مجازات سنگین کیفری و جزایی در نظر گرفته می شود.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و جامعی در مورد ثبت شرکت پیمانکاری برق در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در این مقاله به شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت پیمانکاری اشاره کردیم و سعی کردیم به ذکر نکات جامع و مفید بپردازیم. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می توانید به سایت sabtorotbe.ir مراجعه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان