ثبت شرکت معماری ، ثبت شرکت معماری چگونه است؟

 

ثبت شرکت معماری
ثبت شرکت معماری

 

با فرآیند ثبت شرکت معماری آشنا شوید!

 

ثبت شرکت معماری به چه صورت انجام می شود؟ آیا برای ثبت شرکت ، مدارک و اسناد خاصی لازم است ارائه شود؟ آیا برای ثبت این نوع شرکت، مجوز های خاصی باید از مراجع مربوطه اخذ شوند؟ ثبت شرکت به فرآیندی گفته می شود که طی آن موسس یا موسسین شرکت مورد نظر، با ارائه اسناد و مدارک، شرکت خود را به صورت قانونی ثبت می کنند. برای ثبت هر نوع شرکتی، مدارک و مستندات خاصی لازم است ارائه شوند. همچنین برای ثبت شرکت، بایستی از مراجع و ادارات مربوطه در این زمینه، مجوز های لازم اخذ شوند.

به عنوان مثال برای ثبت شرکت هایی که در زمینه تولید و توزیع انواع مواد غذایی فعالیت می کنند، یا برای شرکت های تولید و پخش دارو، بایستی از سازمان غذا و دارو و همچنین وزارت بهداشت، مجوز های لازم گرفته شوند. بدیهی است اگر این مجوز ها از سازمان های مربوطه اخذ نشوند، ثبت قانونی و رسمی شرکت امکان پذیر نخواهد بود. در خصوص شرکت های مهندسی و معماری نیز این شرایط وجود دارد. آن دسته از مهندسین و معمارانی که در شرکت های معماری فعالیت می کنند، بایستی همگی دارای مدارک معتبر و مهر نظام مهندسی باشند تا فعالیت آن ها قانونی باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با فرآیند ثبت شرکت معماری آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

 

ثبت شرکت معماری چگونه است؟

 

شرکت هایی که تحت عنوان شرکت معماری در سطح کشور فعالیت می کنند، فعالیت های بسیار گسترده ای را در زمینه ساخت و ساز و نقشه برداری ساختمان انجام می دهند که برای انجام این فعالیت ها، مهندسینی که در این شرکت ها کار می کنند، بایستی کاملا متبحر و کار آزموده باشند و فعالیت های مهندسی خود را با کیفیت بالا و دقت عالی انجام دهند. بدیهی است هر شرکتی که بتواند فعالیت های خود را با کیفیت بالاتری ارائه دهد، تعداد افرادی که برای انجام کار های مهندسی و معماری خود به این شرکت مراجعه می کنند، بیشتر خواهد بود.

لذا شرکت های معماری، سعی می کنند همواره از بهترین مهندسین معماری در شرکت خود بهره ببرند. برای ثبت شرکت معماری نیز، همانند دیگر شرکت ها، بایستی مراحل خاصی طی شود. در پاراگراف بعدی درباره این مراحل بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت معماری
مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت معماری

 

مراحل ثبت شرکت معماری

 

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، ثبت شرکت به فرآیندی گفته می شود که طی آن افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، با ارائه مدارک و مستنداتی، شرکت مورد نظر خود را به صورت قانونی و رسمی ثبت می کنند. تقریبا در مورد همه ی شرکت ها، مراحل و شرایط یکسانی برای ثبت شرکت وجود دارد و این مراحل، بایستی توسط افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، طی شوند.

 

در زیر به چند مورد از این مراحل اشاره می کنیم:

  1. از جمله ی مهم ترین و اصلی ترین شرایط و مراحل ثبت شرکت معماری ، این است که افراد و مهندسینی که در شرکت مورد نظر فعالیت می کنند، بایستی همه دارای مدارک معتبر دانشگاهی و آکادمیک باشند.
  2. با توجه به این که شرکت های معماری، خدمات گسترده ای را در زمینه معماری و ساختمان سازی انجام می دهند، لذا حیطه ی فعالیتی شرکت بایستی از ابتدا کاملا مشخص باشد. در اساسنامه ای که قبل از تاسیس شرکت توسط موسسین شرکت نوشته می شود، بایستی تمامی فعالیت هایی که قرار است در شرکت به انجام برسند، در این اساسنامه ذکر شوند. بدیهی است هر کدام از این فعالیت ها که در اساسنامه ذکر نشوند، انجام آن ها در شرکت، قانونی و رسمی تلقی نخواهند شد. لذا موسس یا موسسین شرکت، بایستی حداکثر دقت خود را به کار ببرند تا اساسنامه ای که برای ثبت شرکت خود می نویسند، اساسنامه ای جامع و کامل باشد و همه ی حیطه های فعالیت آن ها را در بر داشته باشد.
  3. یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین مراحل ثبت شرکت، علی الخصوص در مورد ثبت شرکت ، این است که نام شرکت بایستی یک نام ایرانی و اسلامی باشد و در انتخاب نام شرکت، بایستی از اسم هایی استفاده نمود که مورد قبول دین اسلام باشند با آن مغایرتی نداشته باشند.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، برای ثبت شرکت، شرایط و مراحل دیگری نیز وجود دارد که صحبت درباره ی همه آن ها از حوصله ی این مقاله خارج است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت، علی الخصوص ثبت شرکت معماری، می توانید به سایت https://sabtorotbe.ir/ مراجعه نمایید.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با فرآیند ثبت شرکت معماری آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین درباره شرایط و مراحل شرکت معماری نیز صحبت کردیم. امیدواریم این مقاله بتواند رضایت خاطر شما عزیزان را جلب کند و از مطالب آن بهره ی کافی را ببرید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان