ثبت شرکت صرافی ، نحوه مراحل تاسیس شرکت

 

ثبت شرکت صرافی
ثبت شرکت صرافی

 

با شرایط ثبت شرکت صرافی بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت صرافی به چه صورت انجام می شود؟ سرمایه مورد نیاز  برای ثبت شرکت چه مقدار است؟ امروزه تعداد زیادی شرکت در کشور در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت هستند و از این طریق درآمد زایی می کنند. هر چقدر که اعتبار و برند یک شرکت بهتر باشد، سود دهی و درآمدزایی آن نیز بیشتر است. صرافی نقش مهمی در تعیین قیمت و اعتبار ارز کشور دارد، به همین دلیل  مجوز لازم برای  ثبت شرکت صرافی از طریق بانک مرکزی صادر می شود  در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط ثبت این نوع شرکت با شما عزیزان صحبت کنیم. برای آشنایی و شناخت بیشتر نسبت به این موضوع با ما همراه باشید.

 

شرایط  ثبت شرکت صرافی چیست؟

 

  • صرافی یکی از مهمترین شغل هایی است که در زمینه نقل و انتقال پول نقدی و غیر نقدی و خرید و فروش جواهرات ارزشمند مثل سکه طلا و نقره فعالیت می کند. شغل صرافی از دیرباز در  اشکال مختلف در  کشورهای مختلف وجود داشته است و در زمینه خرید و فروش انواع ارز و سکه فعالیت کرده است. اما امروزه  اکثر صرافی ها در قالب شرکت های معتبر مشغول به فعالیت هستند و از اعتبار بالایی برخوردار هستند.
  • اشخاص حقیقی یا حقوقی بعد از اینکه مجوز لازم را برای ثبت شرکت صرافی دریافت کردند، به طور قانونی اقدام به تأسیس شرکت صرافی می کنند  و شرایط مناسبی را برای فعالیت شغلی خود فراهم می کنند.  افرادی که به طور غیر قانونی اقدام به ثبت شرکت صرافی کنند، طبق قانون مجرم تلقی می شوند و مجازات سنگینی برای آن ها در نظر گرفته می شود.
  • به مرور زمان  ارتباطات و تعاملات اجتماعی و اقتصادی کشورهای مختلف افزایش یافته است و بستر مناسبی  برای ثبت شرکت صرافی در کشورهای مختلف فراهم شده است. امروزه تعداد زیادی از افراد برای  اشتغال و تحصیل به سایر کشورهای جهان مهاجرت کرده اند. واحد پول  در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است،  صرافی به عنوان یک واسطه، پول های کشورهای مختلف را به یکدیگر تبدیل می کند.

 

  • افراد برای ثبت شرکت صرافی نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشند، در صورتی که فردی سابقه کیفری داشته باشد، طبق قانون صلاحیت لازم را برای تأسیس شرکت صرافی ندارد و اگر به صورت غیر قانونی اقدام به تاسیس شرکت کند، طبق قانون دچار تخلف شده است و به شدت با او برخورد می شود.
  • شرکت صرافی زیرمجموعه ای از بانک مرکزی است و نحوه فعالیت، میزان سود دهی و نوع نقل و انتقال ارز در این شرکت  توسط قوانین بانک مرکزی تعیین می شود. اشخاصی که در زمینه صرافی فعالیت می کنند باید به حرفه خود بسیار مسلط باشند و معاملات خود را مطابق با قیمت روزانه ارز انجام دهند.

 

شرایط  ثبت شرکت صرافی چیست؟
شرایط  ثبت شرکت صرافی چیست؟

 

بررسی انواع صرافی

 

صرافی بر اساس نوع فعالیت و محلی که در آن فعالیت انجام می شود به چهار نوع تقسیم می شود.

 

  1. صرافی اولیه یا نوع اول

 

به نوعی صرافی گفته می شود که دامنه فعالیت آن‌ها فقط در زمینه تبادلات و تغییر  ارز، پول نقدی، پول غیر نقدی و خرید و فروش جواهرات مثل سکه طلا و نقره است. فعالیت این نوع صرافی فقط محدود به تبادلات و نقل و انتقال فیزیکی ارز است و قادر به فعالیت های دیگر نیست. درصورتی که این نوع  صرافی به فعالیت هایی خارج از محدوده کاری خود بپردازد، عمل آن  طبق قانون جرم تلقی می شود و طبق قوانین با آن برخورد می شود.

 

  1. صرافی ثانویه یا نوع دوم

 

محدوده فعالیت در این نوع صرافی نسبت به نوع اولیه گسترده تر و پیشرفته تر است و علاوه بر تبادل، داد و ستد پول نقدی و غیر نقدی، خرید و فروش انواع جواهرات،در زمینه حواله ارزی نیز فعالیت می کند. این نوع صرافی  به انتقال و جابجایی ارز در بین کشور های مختلف می پردازد. این نوع صرافی مجوز لازم  را برای انجام فعالیت خود در داخل و خارج از کشور از بانک مرکزی دریافت می کند.

 

  1. صرافی فیزیکی

 

محدوده کاری این نوع صرافی فقط وابسته به یک مکان مشخص است و در زمینه خرید و  فروش ارز به صورت الکترونیکی فعالیت نمی کند و مشتری ها برای انجام  کار خود حتما باید به صورت فیزیکی به این صرافی ها مراجعه کنند.  با توجه به گسترش ارتباطات و مشغله های کاری افراد، شکل این نوع صرافی در حال تغییر است.

 

  1. صرافی الکترونیکی

 

محدوده کاری در این نوع صرافی محدود و وابسته به یک مکان مشخص نیست و دامنه فعالیت های این نوع صرافی بسیار گسترده است و در زمینه الکترونیکی و آنلاین فعالیت می کند و بستر مناسبی را برای افزایش سرعت نقل و انتقال ارز بدون مراجعه حضوری مشتری فراهم کرده است. این امر موجب شده است که تعداد این نوع صرافی ها روز بروز افزایش یابد و شرایط مناسبی برای ثبت شرکت صرافی آنلاین فراهم شود.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم ابتدا در مورد شرایط ثبت شرکت صرافی صحبت کنیم و سپس اطلاعات جامع و کاملی در مورد انواع صرافی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله مورد توجه و پسند شما قرار گیرد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان