شرایط اخذ رتبه مشاور سد سازی

 

اخذ رتبه مشاور سد سازی
اخذ رتبه مشاور سد سازی

 

اخذ رتبه مشاور سد سازی

 

رشته مهندسی آب یکی از پر نفوذ ترین رشته های مهندسی است. فارغ التحصیلان این رشته قادر هستند در ۴ شاخه تخصص دریافت کنند. یکی از مهم ترین تخصص های مهندسی آب، سد سازی است. متخصصین سد سازی می توانند در دو زمینه فعالیت کنند. این افراد علاوه بر این که قادر به فعالیت در شرکت های پیمانکاری و انجام پروژه های سد سازی هستند، می توانند به عنوان مشاور سد سازی نیز فعالیت کنند. اغلب شرکت های مشاور سد سازی می توانند با نظارت بر روند اجرای پروژه ها با کارفرمایان خصوصی و دولتی همکاری کنند.

 

شرکت های مشاور سد سازی در چه زمینه ای فعالیت می کنند؟

شرکت های مشاور سد سازی شرکت هایی متشکل از متخصصین رشته سد سازی هستند و بر نحوه عملکرد شرکت های پیمانکاری نظارت می کنند. همکاری با شرکت های مشاور موجب می شود هزینه کارفرمایان اتلاف نشود و با سرمایه گذاری صحیح و در زمان مناسب کار پایان یابد. اما موضوع چالش برانگیز این است که شرکت های مشاور سد سازی همگی در یک رده بندی قرار ندارند. شرکت های مشاوری که در کار خود موفق و با تجربه هستند می توانند با موسسات دولتی نیز وارد همکاری شوند. در واقع دامنه فعالیت این شرکت ها محدود به کارفرمایان خصوصی نخواهد بود. این شرکت ها قادر هستند در پروژه های بین المللی نیز پیشنهاد همکاری دریافت کنند.

 

شرایط و اولویت های اخذ گرید مشاور سد سازی
شرایط و اولویت های اخذ گرید مشاور سد سازی

 

مراجعه به سامانه ساجات برای رتبه بندی شرکت های مشاور

سامانه ساجات، توسط سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی برای رتبه بندی شرکت های مشاور سد سازی تشکیل شده است. متقاضیان اخذ رتبه مشاور سد سازی با ثبت اطلاعات خود در این سامانه، اقدام به دریافت رتبه خود می کنند. در این سامانه اطلاعات متقاضیان در ابتدا به صورت غیر حضوری بررسی می شود. در ادامه متقاضیانی که احتمال اخذ رتبه مشاور سد سازی را دارند به صورت حضوری به مراکز تعیین شده فراخوانده می شوند. طبق پروتکل های سامانه ساجات، متقاضیان با توجه به رزومه خود در سه پایه رتبه بندی شرکت می شوند. رتبه ۱ مربوط به شرکت هایی با حداکثر امتیاز است. شرکت های مشاوری که حداقل شرایط لازم را دارند رتبه ۳ را دریافت می کنند.

شرکت های مشاور سد سازی برای تشکیل کادر هیئت مدیره خود باید از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط سد سازی استفاده کنند. هر چه افراد بیشتری از هیئت مدیره شرکت تخصص مرتبط به سد سازی داشته باشند، احتمال کسب رتبه های بالاتر افزایش می یابد. رشته های دانشگاهی مرتبط به سد سازی در اخذ رتبه مشاور سد سازی به ۵ درجه تقسیم می شوند. احتمال اخذ رتبه مشاور سد سازی برای فارغ التحصیلان رشته های درجه اول از همه بیشتر است. کمترین درجه نیز به فارغ التحصیلان رشته های اولویت ۵ تعلق دارد. شرکت هایی که در کادر هیئت مدیره و سهامداران خود فارغ التحصیلان رتبه های درجه اول را دارند رتبه های بالاتری را کسب می کنند. در واقع این رشته ها و افراد فارغ التحصیل آن ها اعضای امتیاز آور شرکت محسوب می شوند.

 

اولویت بندی رشته های دانشگاهی در دریافت رتبه مشاور سد سازی

 

  1. رشته های اولویت اول: راه و ساختمان، سازه
  2. رشته های اولویت دوم: عمران آب، هیدرولیک، سازه های هیدرولیک و سازه های آبیاري، منابع آب، هیدرولوژی، برنامه ریزی منابع آب، آبیاری، آب و خاک، مکانیک خاک، تاسیسات آبیاری، زمین شناسی، ژئوتکنیک، مهندسی زلزله
  3. رشته های اولویت سوم: مهندسی زیست، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی رودخانه، مکانیک، الکترومکانیک
  4. رشته های اولویت چهارم: مهندسی برق، مهندسی الکتروتکنیک، مهندسی ابزار دقیق، مهندسی کنترل، اقتصاد، علوم اجتماعی، مهندسی آب و فاضلاب و مهندسی معدن
  5. مهندسی خاک، ژئوفیزیک، آبخیزداری، مهندسی زراعت و مهندسی کشاورزی، کشاورزی عمومی

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه مشاور سد سازی
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه مشاور سد سازی

 

شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور سد سازی

 

  1. ثبت آخرین صورت جلسه سهامداران شرکت برای متقاضیان حقیقی و حقوقی: یعنی کپی برابر اصل مدارک باید در سامانه ساجات ثبت شوند.
  2. اگر قبلا رتبه ای اخذ کرده بودید و قصد شما از ثبت درخواست ارتقا رتبه است، باید یک گواهی معتبر از رتبه قبلی خود ارائه دهید.
  3. ارائه مشخصات دقیق از رزومه هیئت مدیره و سهامداران شرکت
  4. در درخواست اخذ رتبه شرکت، باید مدارک شناسایی هیئت مدیره و سهامداران شرکت در سایت ثبت شوند.
  5. برای سهامداران و متقاضیان مذکر کارت پایان خدمت الزامی است.
  6. اظهارنامه مالیاتی شرکت از جمله ترازنامه و جدول سود و زیان معاملات حتما باید ثبت شود.
  7. تعهدنامه ای که عدم دخالت کارمندان دولت را ضمانت می کند.
  8. ثبت سوابق کاری برای کارمندان رسمی شرکت
  9. پروژه های چند سال اخیر شخص حقیقی و حقوقی که نشان دهنده تجربه کاری متقاضی است.
  10. گواهی و مدارک مربوط به تامین اجتماعی ( سوابق بیمه مهندسین ترافیک و حمل و نقل)
  11. آدرس محل اقامت و مشخصات دقیق افراد امتیاز آور برای شرکت
  12. آدرس محل اقامت و مدارک شناسایی دقیق سهامداران ۵ درصد و کمتر از آن در شرکت
  13. مدارکی که نشان می دهند ثبت شرکت به صورت رسمی انجام گرفته مثل: روزنامه رسمی، اساسنامه و تقاضانامه و …

 

2/5 - (4 امتیاز)
مشاوره رایگان