مراحل اخذ رتبه مشاور راه سازی

اخذ رتبه مشاور راه سازی
اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

رشته راه و ترابری یکی از رشته های بسیار کارآمد در سطح پروژه های جهانی و داخلی است. این رشته با توجه به توانمندی خود از چندین زیر شاخه همچون راه سازی، حمل و نقل و ترافیک، راه آهن، بندر سازی در دریا ها و احداث فرودگاه تشکیل شده است. یکی از مهم ترین زیر شاخه های رشته راه و ترابری راه سازی است. راه سازی یکی از تخصص های رشته عمران است و متخصصین این رشته به راه سازی و ساخت زیرساخت ها و روساخت ها می پردازند. شرکت های خصوصی و دولتی با تنظیم قراردادهایی با متخصصین این رشته برای راه سازی و متعلقات آن توافق می کنند. اما کارفرمایان نمی توانند از صحت اجرای پروژه ها به وسیله شرکت های پیمانکاری اطمینان حاصل کنند. به همین دلیل به شرکت های مشاور راهسازی جهت نظارت بر روند اجرای پروژه ها نیاز دارند.

 

دریافت گرید مشاور راه سازی

شرکت های مشاور راه سازی، یکی از چندین نوع شرکت مشاوری هستند که مسئولیت نظارت بر پروژه ها را دارند. در واقع شرکت های مشاور راه سازی نقش واسطه میان شرکت پیمانکاری و کارفرما را بر عهده دارند. همکاری با یک شرکت مشاور موفق و با تجربه برای کارفرما اهمیت بسیاری دارد، زیرا اولا با نظارت بر مراحل اجرا منجر می شود تا کار به صحیح ترین شیوه ممکن انجام شود، در ثانی از احتمال پیش آمدن خطا در مراحل ساخت جلوگیری می کند و از اتلاف بودجه و سرمایه کارفرما پیشگیری می کند.

به همین دلیل است که کارفرمایان همواره به یک شرکت مشاور راه سازی موفق برای مدیریت و نظارت بر پروژه های خود نیاز دارند. شرکت های مشاور نیز همواره در حال تلاش برای ارتقا تجارب خود هستند. معیار برتری این شرکت ها درجاتی است که در رتبه بندی سامانه ساجات کسب می کنند. این سامانه توسط سازمان مدیریت راهبردی و تنظیم برنامه وارد عمل شده است. شرکت های مشاور با وارد کردن مشخصات خود در این سامانه می توانند رتبه خود را تعیین کنند.

رتبه بندی شرکت مشاور

این رتبه یک معیار بسیار مهم برای شرکت های مشاور می باشد. رتبه بندی در سامانه ساجات در ۳ پایه انجام می شود. گرید ۱ به بهترین شرکت های مشاور راه سازی تعلق می گیرد. گرید ۳ نیز پایین ترین درجه در رتبه بندی شرکت بوده و به شرکت های مشاور با حداقل شرایط تعلق می گیرد. شرکت های مشاور راه سازی که بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص داده اند، می توانند در بزرگترین پروژه های مربوط به راه سازی همکاری کنند. این شرکت ها علاوه بر کارفرمایان خصوصی میتوانند با خود دولت نیز همکاری داشته باشند. علاوه بر این شرکت های مشاور رتبه ۱، شانس همکاری در پروژه های بین المللی را نیز خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز اخذ گرید مشاور راه سازی
مدارک مورد نیاز اخذ گرید مشاور راه سازی

 

مدارک لازم اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

  1. ثبت آخرین صورت جلسه سهامداران شرکت برای متقاضیان حقیقی و حقوقی: یعنی باید کپی برابر اصل مدارک در سامانه ساجات ثبت شود.
  2. اگر قبلا رتبه ای اخذ کرده بودید و قصد شما از ثبت درخواست ارتقا رتبه است، باید یک گواهی معتبر از رتبه قبلی خود ارائه دهید.
  3. ارائه مشخصات دقیق از رزومه هیئت مدیره و سهامداران شرکت
  4. در درخواست اخذ رتبه شرکت، باید مدارک شناسایی هیئت مدیره و سهامداران شرکت در سایت ثبت شوند.
  5. برای سهامداران و متقاضیان مذکر کارت پایان خدمت الزامی است.
  6. اظهارنامه مالیاتی شرکت از جمله ترازنامه و جدول سود و زیان معاملات حتما باید ثبت شود.
  7. تعهدنامه ای که عدم دخالت کارمندان دولت را ضمانت می کند.
  8. ثبت سوابق کاری برای کارکنان رسمی شرکت
  9. پروژه های چند سال اخیر شخص حقیقی و حقوقی که نشان دهنده تجربه کاری متقاضی است.
  10. گواهی و مدارک مربوط به تامین اجتماعی ( سوابق بیمه مهندسین)
  11. آدرس محل اقامت و مشخصات دقیق افراد امتیاز آور برای شرکت
  12. آدرس محل اقامت و مدارک شناسایی دقیق سهامداران ۵ درصد و کمتر از آن در شرکت
  13. مدارکی که نشان می دهند ثبت شرکت به صورت رسمی انجام گرفته مثل: روزنامه رسمی، اساسنامه و تقاضانامه و …

شرایط امتیاز آور اخذ رتبه مشاور راه سازی
شرایط امتیاز آور اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

شرایط امتیاز آور برای اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

در اخذ رتبه مشاور راه سازی وجود برخی از شرایط برای کسب رتبه الزامی نیست، اما وجودشان می تواند احتمال کسب رتبه را افزایش دهد. به طور مثال هرچه رزومه علمی هیئت مدیره و سهامداران شرکت مشاور قوی تر باشد احتمال اخذ رتبه مشاور راه سازی افزایش پیدا می کند. هر چه تعداد کارمندان و هیئت مدیره رسمی شرکت که مدرک تحصیلی مربوط به رشته راه و ترابری دارند بیشتر باشد احتمال اخذ رتبه قوی تر است. داشتن تحصیلات تکمیلی هیئت مدیره، می تواند احتمال اخذ رتبه را افزایش دهد.

اگر هر یک از هیئت مدیره و سهامداران شرکت، در المپیاد های علمی و سایر آزمون های مهم رتبه کسب کرده باشند و در واقع رتبه برتر باشند از اعضای امتیاز آور شرکت محسوب خواهند شد. هر چه تعداد مهندسین و متخصصان امتیاز آور شرکت بیشتر باشد، شانس اخذ رتبه مشاور راه سازی افزایش می یابد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان