هزینه های رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه ، مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

هزینه های رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

 

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه برای شرکت پیمانکاری توضیح دهیم. به همین جهت این مقاله می تواند برای شرکت های پیمانکاری بسیار مفید و حائز اهمیت واقع شود. مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت ها اگر درست و دقیق تحویل به سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده نشود. می ‌تواند موجب افزایش زمان اخذ رتبه و افزایش هزینه اخذ رتبه ۵ شود. به همین جهت اگر قصد اخذ را دارید باید به طور کامل با نحوه رتبه بندی شرکت ها آشنا باشید و مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت را به طور دقیق به این سازمان ارائه دهید.

 

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه
مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

 

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

 

برای این که شما به عنوان یک شرکت پیمانکاری موفق به اخذ گرید شوید. باید مدارک کافی و لازم را برای اخذ این رتبه را بعد از ثبت شرکت داشته باشید. این دوره به شرح زیر می باشند. قبل از اینکه مدارک لازم را بیان کنیم. باید یک نکته بسیار جدی را به شما توضیح دهیم و آن هم این است که شما نباید هیچ مدرکی اصلی را در این سامانه بارگذاری کنید. شما باید از تمامی مدارک کپی گرفته و آن را توسط مراکز معتبر برابر با اصل نمایید سپس کپی های برابر با اصل شده را تحویل این سازمان دهید. کپی برابر با اصل شده مدارک زیر لازم می باشد:

  • کپی اساسنامه
  • کپی تاسیس و تغییرات
  • کپی شناسنامه و کپی کارت ملی مدیر عامل
  • کپی شناسنامه و کپی کارت ملی اعضای هیئت مدیره و تک‌تک اعضای کارمندان
  • و غیره.

توجه داشته باشید که مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. برای مثال رتبه بندی شرکت با مسئولیت محدود نیاز دارد که شما مدارکی نظیر اساسنامه، شرکت نامه، تقاضانامه، روزنامه رسمی، تاسیس و تغییرات کپی شناسنامه و کارت ملی هیئت مدیره و اعضای آن را تقدیم نمایید. برخی دیگر از مدارک می‌ توانند برای شما امتیاز آور باشند. این مدارک به شرح زیر خواهد بود:

  1.  سوابق بیمه مدیرعامل
  2.  سوابق بیمه اعضای هیئت مدیره
  3.  سوابق بیمه کارکنان
  4.  مدارک تحصیلی مدیر عامل
  5. مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره
  6. مدارک تحصیلی کارکنان

و غیره.

همه این مدارک دارای امتیاز های خاص خود هستند. به همین جهت با توجه به نوع مدرک ها و امتیاز های متفاوتی به شما تعلق خواهد گرفت. در مثالی کوتاه اگر بخواهیم بگوییم که چگونه می توانید، بیشترین امتیاز را به دست آورید. باید بدانید که اگر مدیر عامل دارای مدرک تحصیلی دکترا باشد به مراتب امتیازآورتر از زمانی است که دارای مدرک دیپلم می باشد. به همین جهت به تبع این توضیح تمامی کارکنان و مدارک تحصیلیشان دارای امتیازات اینچنینی می باشند.

 

اهمیت استخدام نیرو های با مدارج بالا

 

از این رو شما در زمان استخدام برای شرکت خود به فکر میزان حقوق کارکنان نباشید. بلکه به این فکر کنید که مدارک تحصیلی بالاتر می ‌توانند امتیازات بالاتری را برای شما داشته باشند. به همین جهت اخذ گرید برای شما راحت تر می باشد. همچنین رتبه بندی شرکت شما در در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت.

در رابطه با رتبه بندی شرکت ها باید این موضوع را بدانیم که نوع شرکت ها می ‌تواند در رتبه بندی آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد. برای مثال شرکت‌های پیمانکاری دارای رتبه های ۱ تا ۵ می ‌باشند. رتبه ۱ برای شرکت های با امتیاز بالا و قدرتمند است اما رتبه ۵ برای شرکت های ضعیف و با عملکرد پایین می باشد. این در حالی است که شرکت ‌های مشاوره‌ای دارای رتبه های بین ۱ تا ۳ می باشند. از این جهت شما با توجه به نوع شرکتی که دارید می توانید رتبه های خاصی را کسب کنید.

 

هزینه اخذ رتبه ۵

 

اگر بخواهیم در رابطه با هزینه اخذ رتبه ۵ توضیح دهیم. باید بگویم که شما باید برای این امر با شرکت های دیگری مثل شرکت ثبت رتبه همکاری داشته باشید. به همین جهت با توجه به نوع شرکتی که با آن همکاری می کنید. می تواند روی هزینه اخذ رتبه ۵ شما تاثیر داشته باشد. به طور کلی ما این مژده را به شما می دهیم که شرکت ثبت رتبه با هزینه بسیار اندکی می تواند به رتبه بندی شرکت شما بپردازد. اما برای هزینه اخذ رتبه ۵ تنها هزینه های کارشناسی و مشاور های کافی نیست. بلکه شما باید هزینه هایی را در راستای صادر شدن گواهینامه صلاحیت شرکت خود پرداخت نمایید.

این هزینه ها به سازمان برنامه ریزی و مدیریت تحویل داده می شود. از این رو شما می توانید قیمت های ثابت شده ای را برای واریز به این سازمان مشاهده کنید. مجموع هزینه های مشاوره و کارشناسی و صدور صلاحیت از جانب سازمان مدیریت و برنامه ریزی تنها هزینه های اخذ رتبه نیستند. بلکه شما باید برای جمع ‌آوری مدارک چون کپی ها و برابر اصل کردن آن ها همچنین چاپ روزنامه کثیرالانتشار نیاز به پرداخت هزینه دارید. هر چقدر عملکرد ضعیف تری داشته باشید تعداد دفعات عدم تایید شدن از جانب سازمان برنامه ریزی و مدیریت افزایش می یابد. از این رو شما علاوه بر اینکه زمان زیادی را از دست می دهید بلکه مجبور به پرداخت هزینه ی گزافی خواهید شد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان