هزینه ثبت شرکت در سال جدید ، هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰

 

هزینه ثبت شرکت در سال 1400
هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰

 

با هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ آشنا شوید!

 

هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ آیا هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰، با سال های قبل تفاوت های چشمگیری را نشان می دهد؟ ثبت و تاسیس شرکت به شکل قانونی، همواره و در همه حال دارای هزینه هایی می باشد که در کشور ایران، هر ساله و با تورم زیادی که در ایران وجود دارد، مقداری به هزینه های ثبت شرکت اضافه می شود. طبیعتا در سال ۱۴۰۰ نیز، نسبت به سال های قبل، مقداری به هزینه های ثبت شرکت در ایران افزوده شده است و افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، بایستی از هزینه های ثبت شرکت در سال جدید اطلاع کامل داشته باشند.

بسته به نوع شرکت، ممکن است برای ثبت شرکت، میزان هزینه های مختلفی و متفاوتی مورد نیاز باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

 

هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ به چه صورت است؟

همانطوری که در ابتدای این مقاله عرض کردیم، هزینه های ثبت انواع شرکت ها در کشور ایران، قدری با هم تفاوت دارد و برای ثبت بعضی از شرکت ها، مقدار هزینه ی بیشتری لازم است. در زیر به چند مورد از شرکت ها اشاره خواهیم کرد و درباره هزینه هایی که برای ثبت این شرکت ها لازم است مصرف شود، صحبت هایی خواهیم داشت.

 

هزینه ثبت شرکت در سال جدید
هزینه ثبت شرکت در سال جدید

 

هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ برای شرکت ها و موسسات مختلف

برای ثبت شرکت ها و موسسات مختلف، بر حسب نوع شرکت، هزینه های مختلفی لازم است پرداخت شود. برخی از شرکت ها و موسسات را در زیر آورده ایم:

 

  • ثبت انواع شرکت های سهامی خاص

از جمله شرکت هایی که امروزه در سطح کشور، در شهر های مختلف کشور در موسسات مربوطه ثبت شده و تاسیس شده اند، شرکت های سهامی خاص هستند که ثبت این شرکت ها در سطح کشور روز به روز در حال افزایش بوده و تعداد افرادی که به دنبال ثبت این نوع شرکت ها می باشند، به مراتب بیشتر از سایر شرکت ها می باشند. برای ثبت این نوع شرکت ها، بایستی به موسساتی که در زمینه تاسیس شرکت در سطح کشور فعالیت می کنند مراجعه نموده و این شرکت ها را با هزینه هایی که از قبل برای ثبت این نوع شرکت ها تعیین شده است، ثبت نمود. به عنوان مثال برای ثبت شرکت های سهامی خاص در سال ۱۴۰۰، در حدود ۸۰۰ هزار تومان بایستی هزینه نمود.

 

  • ثبت موسسه

ثبت شرکت هایی که تحت عنوان نام موسسه فعالیت می کنند نیز هزینه های خاص خود را دارد. هر موسسه ای که قصد فعالیت قانونی در سطح کشور دارد، برای انجام فعالیت های خود، به صورت رسمی و قانونی، بایستی ابتدا موسسه مورد نظر در مراجع مربوطه ثبت شده باشد. هزینه ای که بابت ثبت موسسه، در مراجع قانونی مربوطه دریافت می شود، در حدود ۹۰۰ هزار تومان می باشد که در مقایسه با مورد قبلی، ۱۰۰ هزار تومان گران تر و هزینه بر تر است.

 

  • ثبت تعاونی

ثبت شرکت هایی که تحت عنوان تعاونی قصد فعالیت و خدمت رسانی به مردم را دارند، نسبت به دیگر انواع شرکت ها، هزینه بر تر خواهد بود. به طوری که برای ثبت شرکت های تعاونی، در حدود ۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باید هزینه نمود.

 

  • ثبت برند های شخصی و شرکتی

برای ثبت انواع برند های شخصی و شرکتی نیز، هزینه های مختلفی لازم است پرداخته شود. به صورتی که برای ثبت برند های شخصی، در حدود ۸۵۰ هزار تومان، و برای برند های شرکتی، در حدود ۱میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بایستی هزینه صرف نمود تا برند مورد نظر ثبت شود.

 

  • ثبت طرح های صنعتی

برای ثبت طرح های صنعتی نیز، تعرفه های مختلفی در نظر گرفته شده است اما بطور کلی و بر اساس تعرفه ای که در سال ۱۴۰۰ برای ثبت طرح های صنعتی در نظر گرفته شده و اجرا شده است، برای ثبت هر طرح، در حدود ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بایستی هزینه صرف کرد تا طرح مورد نظر در مراجع مربوطه ثبت گردد.

 

  • ثبت اختراع

افرادی در سطح کشور هستند که با پژوهش و تحقیق های فراوان در مورد مسائل مختلف، دست به اختراع وسایل و تجهیزات مختلفی می زنند. برای این که این اختراع آن ها در مراجع مربوطه ثبت شود، بایستی این افراد اختراع خود را به ثبت برسانند. برای ثبت اختراع نیز، در حدود ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان هزینه باید صرف شود.

 

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ در ایران آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. در ادامه نیز سعی شد تا درباره چند مورد از مهم ترین انواع ثبت شرکت با شما عزیزان صحبت کنیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد رضایت شما را جلب نماید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان