نحوه ثبت شرکت ، نحوه ثبت شرکت به صورت رسمی و قانونی چگونه است؟

 

نحوه ثبت شرکت
نحوه ثبت شرکت

 

با نحوه ثبت شرکت آشنا شوید!

 

نحوه ثبت شرکت به چه صورت است؟ آیا برای ثبت شرکت مدارک خاصی لازم است؟ ثبت شرکت یکی از مهم ترین و پر سود ترین فعالیت های اقتصادی است که سالیان طولانی است که در بسیاری از مناطق جهان و از جمله ایران، ثبت و تاسیس شرکت، به یکی از فعالیت های اقتصادی پر طرفدار تبدیل شده است. در این میان بسیاری از افراد هستند که با حرص و طمعی که نسبت به درآمد های بیشتر دارند، شرکت های غیر قانونی تاسیس می کنند که ثبت قانونی نشده اند و به قصد کلاهبرداری از مردم، تاسیس شده اند. این شرکت ها پروانه کار و فعالیت از مراجع مربوطه ندارند و فعالیت های آن ها غیر قانونی بوده و فقط به دنبال سود و درآمد خود هستند.

بسیاری از افراد نیز به دام این شرکت ها افتاده و سرمایه و زندگی خود را در این راه تباه می کنند. شرکت های هرمی از جمله ی این شرکت ها می باشند که با وعده های دروغی که به مردم می دهند، آن ها را وسوسه می کنند و در اصطلاح پول های آن ها را بالا می کشند. برای این که فعالیت های شرکت کاملا قانونی و رسمی باشد، بایستی افراد موسس شرکت، مراحل ثبت شرکت را طی نموده و اقدام به ثبت رسمی و قانونی شرکت مورد نظر خود نمایند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ثبت شرکت آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. با ما همراه باشید.

 

نحوه ثبت شرکت به صورت رسمی و قانونی چگونه است؟

 

همانطوری که در ابتدای این مقاله عرض کردیم، برای ثبت شرکت به صورت رسمی و قانونی، بایستی مراحل آن به طور کامل و دقیق طی شود تا پروانه فعالیت آن شرکت توسط مراجع مربوطه صادر شده و فعالیت های شرکت شکل رسمی و قانونی پیدا کند.

 

در زیر به چند مورد از مراحل ثبت شرکت اشاره می کنیم:

  • اولین قدم برای تاسیس شرکت، کسب اطلاعات در مورد شرکت مورد نظر است و این که چقدر امکان دارد که شرکت مورد نظر، به سود دهی لازم برسد و در زمینه کاری خود موفق باشد. بدیهی است هرچه اطلاعات در مورد شرکت مورد نظر بیشتر باشد، احتمال موفقیت فعالیت های شرکت نیز بیشتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات کامل از نحوه ثبت شرکت و این که چه شرکتی می تواند در شرایط زمانی و مکانی در یک موقعیت جغرافیایی خاص، موفق باشد و سود و درآمد مناسبی برای افراد موسس شرکت به همراه داشته باشد، بهتر است افراد موسس شرکت ابتدا با افرادی که در زمینه مشاوره ثبت شرکت فعالیت می کنند، مشاوره هایی داشته باشند و از راهنمایی های آن ها در این حوزه استفاده کنند. مشاورانی که در زمینه ثبت شرکت و مشاوره برای ثبت شرکت فعالیت می کنند، از نحوه ثبت شرکت های مختلف، آگاهی کامل دارند و این موضوع باعث می شود که آن ها بتوانند به افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، کمک های بسیاری کنند.
  • قدم بعدی برای ثبت شرکت، جمع آوری مدارک و اسناد لازم برای ثبت شرکت می باشد. مراجع قانونی و اداراتی که در زمینه ثبت شرکت فعالیت می کنند، مدارک لازم برای ثبت قانونی شرکت را به افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، اطلاع می دهند و این افراد باید این مدارک را به مراجع مربوطه تحویل دهند. مدارکی مثل کپی شناسنامه و کارت ملی برای افراد ایرانی، و همچنین کپی برابر اصل پاسپورت و ویزای افراد خارجی که قصد ثبت شرکت در ایران را دارند، برای ثبت شرکت لازم می باشد.
  • عدم داشتن سابقه کیفری، یکی دیگر از مسائلی است که افراد موسس شرکت بایستی یک گواهی مبنی بر این موضوع به مراجع مربوطه تحویل دهند. بدیهی است در صورتی که هر گونه سابقه کیفری در پرونده هر یک از موسسین شرکت وجود داشته باشد، ثبت شرکت به نام این افراد صورت نخواهد گرفت.
  • برای شرکت های خارجی که قصد ثبت شعبه در داخل کشور ایران را دارند نیز قوانین خاصی وجود دارد. یکی از قوانینی که در این مورد وجود دارد، این است که شرکت های مورد نظر باید در کشور خود، به صورت کاملا قانونی و رسمی ثبت شده باشند. بدیهی است در صورتی که این شرکت ها در کشور خود به صورت رسمی ثبت نشده باشند، مراجع قانونی در ایران، از ثبت شعبه شرکت مورد نظر در داخل کشور جلوگیری به عمل می آورند.

 

نحوه ثبت شرکت به صورت رسمی و قانونی
نحوه ثبت شرکت به صورت رسمی و قانونی

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با نحوه ثبت شرکت در ایران آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عرض نماییم. در ادامه سعی شد تا به مراحل ثبت شرکت اشاره کرده و درباره چند مورد از مهم ترین این مراحل، توضیحاتی را ارائه دهیم. به صورت تک به تک به این مراحل اشاره کردیم و درباره آن ها صحبت هایی داشتیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد رضایت خاطر شما را جلب نماید و بهره کافی و لازم را از مطالب و محتویات این مقاله برده باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان