مراحل ثبت شرکت ، مراحل تاسیس شرکت در ایران به چه صورت است؟

 

مراحل ثبت شرکت
مراحل ثبت شرکت

 

با مراحل ثبت شرکت آشنا شوید!

 

مراحل ثبت شرکت به چه صورتی است؟ آیا برای ثبت شرکت شرایط خاصی لازم است؟ ثبت شرکت در کشور ایران، همانند سایر کشور های جهان، مراحل خاص خود را دارد و هر کس که بخواهد شرکت مورد نظر خود را در ایران ثبت کند و فعالیت های خود را در زمینه مورد نظر آغاز کند، بایستی این مراحل را طی کرده و شرکت خود را به صورت قانونی ثبت نماید. پس از ثبت شرکت، فرد یا افراد موسس شرکت می توانند فعالیت های خود را در زمینه مورد نظر آغاز کرده و کسب درآمد و اشتغال زایی در آن زمینه شروع خواهد شد. بسته به نوع شرکت، میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت متفاوت خواهد بود و همچنین مراحلی که باید برای ثبت انواع شرکت ها طی شود، ممکن است تفاوت هایی با هم داشته باشند.

ثبت و تاسیس شرکت، نیاز به آگاهی کامل نسبت به این حوزه دارد و افرادی که قصد ثبت شرکت در زمینه ای خاص دارند، بایستی ابتدا درباره ی روند کار و فعالیت شرکت مورد نظر خود اطلاعات کافی کسب کرده باشند و بتوانند شرکت خود را به درستی اداره کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل ثبت در کشور ایران آشنا کرده و درباره این موضوع توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. برای بررسی و شناخت بیشتر نسبت به این موضوع با ما همراه باشید.

 

مراحل ثبت شرکت در ایران به چه صورت است؟

 

همانطوری که در ابتدای این مقاله نیز عرض کردیم، مراحل ثبت شرکت در ایران، همانند سایر کشور های جهان، مراحل خاص خود را دارد و هر فرد یا افرادی که در ایران، قصد ثبت شرکت و تاسیس شرکت دارند، بایستی مراحل خاصی را طی کند تا شرکت مورد نظر خود را ثبت نموده و فعالیت های خود را آغاز نماید. در زیر به چند مورد از این مراحل تاسیس شرکت اشاره خواهیم کرد:

  • یکی از مهم ترین، ابتدایی ترین و اصلی ترین شرایط ثبت شرکت در ایران، این است که در اولین قدم برای ثبت شرکت، بایستی مشاوره های لازم برای ثبت شرکت مورد نظر صورت پذیرد. در صورتی که ثبت شرکت بدون توجه به راهنمایی های متخصصان و افراد خبره در این حوزه صورت بگیرد، در اکثر موارد شرکت مورد نظر با شکست مواجه شده و کسب درآمد و اشتغال زایی مناسبی از طریق شرکت مورد نظر صورت نخواهد گرفت. لذا پیش از شروع مراحل ثبت در ایران، بایستی افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، با افراد یا موسسه هایی که در زمینه ثبت شرکت مشاوره های تخصصی ارائه می دهند، ارتباط برقرار کرده و از تجربه های این افراد در این حوزه کمک گرفته شود تا پس از ثبت شرکت، مشکلی به وجود نیاید. موسسه های بسیاری در سطح کشور ایران در زمینه مشاوره برای ثبت شرکت فعالیت می کنند. این شرکت ها و موسسه ها، معمولا و در بیشتر موارد، به افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، مشاوره های تخصصی می دهند و آن ها را در این مسیر کمک می کنند و به این افراد این امکان را می دهند که درست تصمیم بگیرند.
  • یکی دیگر از مهم ترین مرحله ثبت شرکت این است که فرد یا افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، بایستی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را تهیه نموده و آن ها را برای ارائه به مراجع قانونی آماده کنند. در این مرحله از ثبت شرکت که از جمله مهم ترین شرایط ثبت شرکت نیز محسوب می شود، افرادی که دارای سوء پیشینه هستند یا سابقه کیفری دارند، نباید به عنوان موسس یا مسئول ثبت شرکت انتخاب شوند. زیرا این کار غیرقانونی بوده و از نظر قانون جرم به حساب آمده و اجازه ثبت شرکت به افراد داده نمی شود. بدیهی است اگر شرکت ثبت نشود، به طور کلی فعالیت های شرکت آغاز نشده و نمی توان هیچ فعالیت قانونی و رسمی در شرکت انجام داد. لذا پیش از شروع فرآیند ثبت شرکت، بایستی تمام افرادی که تحت عنوان موسس شرکت شناخته می شوند، از نظر سوابق کیفری بررسی شوند تا مشکلی در فرآیند ثبت شرکت برای آن ها به وجود نیاید.

 

علاوه بر مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد و درباره آن ها صحبت کردیم، فرآیند ثبت شرکت دارای مراحل بسیار دیگری نیز می باشد که پرداختن به همه آن ها در این مقاله ممکن نیست. افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، می توانند با مراجعه به ادارات و شعب فعال ثبت شرکت در سراسر کشور، شرکت مورد نظر خود را ثبت نموده فعالیت های خود را به طور رسمی و قانونی آغاز نمایند.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با مراحل ثبت شرکت آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. در ادامه نیز سعی کردیم تا درباره دو مورد از ابتدایی ترین مراحل تاسیس شرکت با شما عزیزان صحبت کنیم. امیدواریم این مقاله مورد پسندتان واقع شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان