مدارک لازم برای ثبت شرکت ، ثبت شرکت شامل چه مدارکی می باشد؟

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت
مدارک لازم برای ثبت شرکت

 

با مدارک لازم برای ثبت شرکت آشنا شوید!

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت چیست؟ برای ثبت انواع شرکت ها در کشور ایران، چه مدارکی لازم است؟ ثبت شرکت امروزه به یکی از مهم ترین و اصلی ترین فعالیت های اقتصادی در جهان امروز تبدیل شده است. به گونه ای که در بسیاری از کشور های دنیا، از جمله کشور ایران، بسیاری از افراد به دنبال ثبت شرکت های مختلف افتاده اند و با میزان سرمایه های متفاوت، شرکت هایی با زمینه های کاری مختلف را تاسیس می کنند. اگر پیش از ثبت و تاسیس این شرکت ها، مشاوره ها و راهنمایی های لازم از افراد خبره و صاحب نظر در این حوزه گرفته شود، معمولا و در بیشتر موارد، این شرکت ها موفق بوده و درآمد زایی بالایی برای صاحبان خود به همراه دارند.

حال آن که اگر این راهنمایی ها پیش از ثبت شرکت به درستی صورت نگرفته باشند، ممکن است کار شرکت با مشکل مواجه شده و با شکست رو به رو شود. لذا راهنمایی و مشاوره گرفتن قبل از ثبت و تاسیس شرکت بسیار مهم و حیاتی می باشد. علاوه بر این، برای ثبت شرکت، بایستی مراحلی طی شود و یکسری اسناد و مدارک برای ثبت شرکت لازم است که باید پیش از اقدام برای ثبت شرکت تهیه شوند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مدارک لازم جهت ثبت شرکت آشنا نموده و درباره این موضوع با شما عزیزان صحبت هایی داشته باشیم. برای آشنایی و شناخت بیشتر با این موضوع با ما همراه باشید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت شامل چه مدارکی می باشد؟

 

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عرض کردیم، برای ثبت و تاسیس شرکت، همانند کار های اداری دیگر، به یکسری مدارک نیاز است که باید برای ثبت نام آن ها را تهیه نمود.

 

در زیر به این مدارک اشاره می کنیم:

  • یکی از مهم ترین و اصلی ترین مدارکی که برای تاسیس شرکت و به طور کلی برای انجام بسیاری از کار های اداری مورد نیاز است، شناسنامه و کپی شناسنامه موسسان و تاسیس کنندگان شرکت می باشد. برای ثبت هر شرکتی معمولا چند نفر تحت عنوان شریک گرد هم می آیند و شرکتی خاص را تاسیس می کنند. مدارک لازم برای ثبت شرکت، در مواردی که چند نفر شریک قصد تاسیس شرکت دارند، شامل شناسنامه و کپی شناسنامه تمامی شرکای موسس شرکت می باشد. لذا اولین و اصلی ترین مدرک مورد نیاز برای تاسیس شرکت، شناسنامه افراد موسس می باشد.
  • کارت ملی، و کپی کارت های ملی موسسان و تاسیس کنندگان شرکت، از جمله دیگر مدارکی است که برای تاسیس شرکت مورد نیاز می باشد.
  • از جمله دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت و تاسیس شرکت، صورتجلسه ای است که توسط موسسین شرکت تنظیم شده و برای ثبت شرکت آماده شده است. از این صورتجلسه بایستی حداقل دو نسخه تهیه شده و برای ثبت شرکت، تحت عنوان مدارک نیاز برای ثبت شرکت در اختیار مراجع مربوطه قرار داده شود. بدیهی است تنظیم اینگونه اسناد به دقت بسیار بالایی احتیاج داشته و باید حداکثر دقت و توجه را به کار برد.
  • یکی دیگر از مواردی که باید به عنوان مدارک برای ثبت شرکت تهیه شده و به مراجع قانونی مورد نظر ارائه شود، این است که اگر فرد یا افراد خارجی در شرکت به عنوان سهام دار و شریک باشند، بایستی پاسپورت و کپی برابر اصل پاسپورت آن ها برای ثبت و تاسیس شرکت تهیه شود.
  • یکی دیگر از مهم ترین و اساسی ترین مدارکی که تحت عنوان مدارک لازم برای تاسیس شرکت، برای تاسیس و ثبت شرکت مورد نیاز می باشد، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری می باشد که باید برای تک تک اعضای موسس شرکت تهیه شده و به مراجع ذی ربط ارائه شود. بدیهی است هر فردی که در گذشته ی خود دارای سوابق کیفری بوده باشد، نمی تواند تحت عنوان شریک در ثبت شرکت سهیم باشد و از نظر قانون، این کار جرم به حساب می آید و غیر قانونی است.
  • برای ثبت شرکت، علاوه بر مدارکی که در بالا به آن ها اشاره شد و تحت عنوان مدارک نیاز برای ثبت شرکت شناخته می شوند، مدارک و اسناد دیگری نیز لازم است که این مدارک توسط مراجع قانونی مورد نظر به فرد یا افرادی که می خواهند شرکت خاصی را تاسیس کنند، ارائه می شود. از جمله ی این مدارک، می توان به وکالتنامه، قیم نامه و … اشاره نمود که باید توسط اعضای موسس شرکت تنظیم شده و به مراجع مورد نظر داده شود.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت شامل چه مدارکی می باشد؟
مدارک لازم برای ثبت شرکت شامل چه مدارکی می باشد؟

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با مدارک لازم برای ثبت شرکت آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. در ادامه به ۶ مورد از مدارکی که برای ثبت شرکت مورد نیاز است، اشاره کردیم و درباره هر کدام از آن ها صحبت هایی داشتیم. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شود.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان