قوانین ثبت شرکت ، قوانین ثبت شرکت شامل چه مواردی می باشند؟

 

قوانین ثبت شرکت
قوانین ثبت شرکت

 

با قوانین ثبت شرکت بیشتر آشنا شوید!

 

قوانین ثبت شرکت شامل چه قوانینی است؟ آیا برای ثبت شرکت بایستی مراحل خاصی طی شود؟ امروزه به دلیل وضعیت اقتصادی به نسبت بدی که مردم ایران دارند و با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، اقدام برای انجام کار ها و شغل های مختلف در بین مردم ایران بسیار رونق گرفته است. بسیاری از مردم برای کسب درآمد و داشتن یک زندگی خوب، دست به کار های مختلف می زنند و سعی می کنند تا از این راه ها، درآمد مناسبی به دست بیاورند و زندگی خوبی داشته باشند. در این میان ثبت شرکت یکی از بهترین راه هایی است که افراد می توانند از طریق آن، به درآمد ماهیانه مناسب و مورد نظر خود دست یابند.پ

اما فرآیند ثبت شرکت، قوانین و مقررات خاص خود را دارد و هر کس نمی تواند با هر مقدار سرمایه ای که دارد، اقدام به ثبت شرکت نماید. همچنین برای تاسیس شرکت های مختلف، سرمایه های مختلف و متفاوتی مورد نیاز است که افرادی که قصد تاسیس شرکت دارند، بایستی از این هزینه ها اطلاع کافی داشته باشند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با قوانین تاسیس شرکت آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

 

قوانین ثبت شامل چه مواردی می باشند؟

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، ثبت شرکت دارای قوانین و مقررات خاص خود می باشد که این قوانین و مقررات، بایستی در همه مراحل ثبت شرکت به طور دقیق و حساب شده ای رعایت شوند تا پس از ثبت شرکت و شروع فعالیت در شرکت، مشکل قانونی در روند فعالیتی شرکت پیش نیاید. لذا افرادی که قصد دارند تا شرکت مورد نظر خود را ثبت نمایند، بایستی به اینگونه موارد توجه داشته باشند و قوانین ثبت را به طور دقیق رعایت کنند تا مشکلی در زمینه فعالیت آن ها به وجود نیاید.

 

در زیر به چند مورد از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که در زمینه ثبت شرکت باید به آن ها توجه نمود، اشاره می کنیم:

  • برای ثبت شرکت ابتدا باید جای مناسب و درخوری را در نظر گرفت. بدیهی است هرچه شرکت در مکان و موقعیت جغرافیایی بهتری در سطح شهر قرار داشته باشد، تعداد افرادی که برای انجام کار ها و امور روزانه خود به آن شرکت مراجعه می کنند نیز بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه آپارتمان ها و بطور کلی ساختمان های مسکونی از اداری، در بیشتر موارد جدا هستند، لذا طبق قانونی که در این زمینه وجود دارد، شرکت ها و بطور کلی ادارات و سازمان های مختلف، بایستی در ساختمان های کاملا اداری تاسیس شوند. بدیهی است در صورتی که مکان اداره یا شرکت مورد نظر، در ساختمان های مسکونی قرار داشته باشند، پروانه شروع کار و فعالیت برای شرکت مورد نظر در ساختمان مذکور صادر نخواهد شد و شرکت مورد نظر تاسیس و ثبت نمی شود. لذا پس از اینکه افراد قصد ثبت شرکت داشتند، بایستی ابتدا مکان مناسبی را برای تاسیس شرکت خود انتخاب کرده، اجاره یا رهن و یا خریداری نمایند تا در فرآیند ثبت شرکت آن ها مشکلی به وجود نیاید. لذا یکی از مهم ترین قوانین ثبت شرکت در ایران، این است که مکان و موقعیت جغرافیایی شرکت به هیچ وجه نباید در محدوده مناطق مسکونی یا بطور کلی در آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی واقع شده باشد. زیرا این کار از لحاظ قانون جرم به حساب آمده و شرکت مورد نظر هیچ گاه ثبت نخواهد شد.
  • یکی دیگر از قوانین ثبت که باید پیش از شروع ثبت شرکت به آن توجه داشت، این است که آن دسته از شرکت های خارجی که می خواهند در کشور ایران نمایندگی داشته باشند، بایستی یکسری قوانین را مد نظر خود قرار داده و آن ها را رعایت کنند. از جمله ی مهم ترین قوانینی که این دسته از شرکت ها باید به آن پایبند باشند، این است که این شرکت ها بایستی در کشور خود شرکت معتبر و ثبت شده ای داشته باشند. بدیهی است اگر شرکت آن ها در کشور مورد نظر ثبت نشده باشد، این شرکت ها حق تاسیس و ثبت نمایندگی در کشور دیگر، از جمله در کشور ایران را ندارند. بعلاوه این شرکت ها باید در شعب ثبت شرکت موجود در سطح شهر تهران شرکت خود را به ثبت رسانیده تا کار و فعالیت آن ها در کشور ایران، کاملا قانونی و رسمی باشد.

 

قوانین ثبت شرکت شامل چه مواردی می باشند؟
قوانین ثبت شرکت شامل چه مواردی می باشند؟

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با قوانین ثبت شرکت در ایران آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. در ادامه نیز به چند مورد از مهم ترین و اصلی ترین قوانینی که در این خصوص و در ارتباط با ثبت شرکت در ایران وجود دارد، شما را آشنا کردیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به دانش شما درباره قانون تاسیس شرکت بیفزاید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان