راهنمای فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه

 

فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه
فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه

 

فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه

 

معاونت فنی و استانداری نهادی است که شرکت های ابنیه راه را به ۲ دسته اجرایی و نظارتی، تحت عنوان شرکت های پیمانکاری و شرکت های مشاور تقسیم بندی کرده است. شرکت های پیمانکاری ابنیه راه وظیفه اجرایی و انجام امور و ساخت و ساز و نصب و تعمیر در طول مراحل پروژه را دارند. در حالی که شرکت های مشاور وظیفه ارائه طرح های مقدماتی و پیشرفته و انجام آزمایش های دانش بنیان را بر عهده دارند. موضوعی که در این محتوا قصد تحلیل آن را داریم در مورد شرکت های پیمانکاری ابنیه راه می باشد.

فارغ التحصیلان رشته هایی مثل راه و ساختمان و عمران، سازه، زلزله، هیدرولیک، مکانیک خاک، ژئوتکنیک، زمین شناسی و هیدرولوژی و فارغ التحصیلان سایر رشته های مرتبط می توانند به عنوان مهندسین پیمانکار در این شرکت ها فعالیت کنند. هر کدام از این متخصصان بر اساس اهمیت رشته خود در قسمت های مختلفی از شرکت به فعالیت خود ادامه می دهند. شرکت های پیمانکاری ابنیه راه وظایف متعددی دارند. راه سازی، ساخت سازه های مسکونی و غیر مسکونی و ایجاد سازه های فیزیکی و … گوشه ای از اقدامات متخصصین این شاخه می باشد.

 

فروش سهام شرکت پیمانکاری ابنیه راه

 

دسته ای از شرکت های پیمانکاری رتبه ۱ ابنیه راه ممکن است به دلایلی اقدام به فروش سهام شرکت پیمانکاری ابنیه راه کنند. صاحبان شرکت و سهامداران می توانند به دلایل متعددی از جمله تغییر مسیر فعالیت و عدم موفقیت در شرکت ابنیه، اقدام به فروش سهام خود کنند. این شرایط می تواند برای متقاضیان تاسیس شرکت بسیار سودمند باشد! این افراد می توانند از یک نهاد معتبر مثل سامانه ساجات یا سایر نهاد هایی که کار خرید و فروش شرکت های رتبه دار را انجام می دهند، کمک بگیرند.

 

فواید خرید و فروش شرکت پیمانکاری رتبه یک ابنیه راه

  • متقاضی خرید شرکت پیمانکاری ابنیه راه نیازی به تهیه سوء پیشینه ندارد.
  • نیازی به ثبت شرکت جدید نخواهد بود.
  • شخص نیاز به دریافت کد اقتصادی جدید ندارد.
  • نیازی بر مدارک مالیات ارزش افزوده نیست.
  • چون شرکت پیمانکاری بالاترین رتبه یعنی رتبه ۱ ابنیه راه را دارد می توان از سابقه درخشان شرکت به عنوان رزومه استفاده کرد.
  • تمام دستاورد های مالی و معنوی شرکت پیمانکاری به صاحب جدیدش تعلق می گیرد.
  • با توجه به این که شرکت، رتبه ۱ ابنیه راه را اخذ کرده است به بالاترین قیمت ممکن به فروش خواهد رسید.
  • شرکت های ابنیه یکی از پردرآمد ترین شرکت های تجاری هستند و در صورتی که شرکت مد نظر ما رتبه ۱ را داشته باشد افراد زیادی برای خرید آن اقدام خواهند کرد.

 

فروش سهام شرکت پیمانکاری ابنیه راه
فروش سهام شرکت پیمانکاری ابنیه راه

 

مهم ترین عوامل در فروش شرکت ابنیه راه

 

از جمله مهم ترین عوامل در فروش شرکت رتبه یک ابنیه راه، نداشتن فرار مالیاتی و بدهی مالیاتی در سابقه شرکت است. به طور مثال ممکن است شرکت بعد از دریافت رتبه ۱ دچار رکود اقتصادی و یا فرار مالیاتی شده باشد. در این حالت ارزش سهام شرکت به شدت سقوط خواهد کرد. یا اینکه ممکن است شرکت سرمایه خود را از دست داده باشد و یا بعد از اخذ رتبه۱ ابنیه راه اعضای امتیاز آور خود را از دست دهد. همه این موارد در قیمت فروش شرکت ابنیه راه تاثیر گذار خواهد بود.

 

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری و ابنیه راه بر اساس شرایط و ویژگی های خود رتبه بندی می شوند. سامانه ای که توسط نهاد های ذیربط جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکاری وارد عمل شده  سامانه ساجات نام دارد. علاوه بر این سامانه دیگری تحت عنوان ساجار، برای استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری و موارد دیگر در حال فعالیت است. شرکت های پیمانکاری که متقاضی اخذ رتبه هستند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت می کنند. طبق دستور العمل های اعلام شده شرکت های پیمانکاری به طور کلی در ۵ رتبه تقسیم بندی می شوند. رتبه ۱ مربوط به بهترین شرکت های پیمانکاری است و رتبه ۵ پایین ترین رتبه می باشد.

 

شرایط فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه
شرایط فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه

 

شرایط فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه

 

  • اسنادی که نشان دهنده ثبت شرکت پیمانکاری رتبه یک ابنیه راه به صورت رسمی می باشد، باید ارائه شوند.
  • کد اقتصادی شرکت که قبلا توسط سهامداران پیشین شرکت اخذ شده باید به صاحب جدید واگذار شود.
  • مدارکی از جانب انجمن صنفی پیمانکاران ابنیه راه صادر می شود. این مدارک باید نشان دهنده صلاحیت فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه باشند.
  • رتبه شرکت که همان رتبه ۱ می باشد باید در سربرگ مدارک شرکت ثبت شود. علاوه بر این صحت این رتبه باید توسط معاونت فنی استانداری تایید شود.
  • اساسنامه و تقاضانامه شرکت باید ارائه شوند. این مدارک نشان دهنده رسمی بودن شرکت هستند.
  • در هنگام فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه باید سوابق علمی و عملی کارشناسان امتیاز آور شرکت را ارائه دهید. این اطلاعات تایید کننده صلاحیت رتبه ۱ هستند.
  • سوابق مهندسی شرکت پیمانکاری ابنیه راه و سوابق بیمه کارشناسان الزامی شرکت را حتما باید ارائه دهید.
  • برای فروش رتبه یک پیمانکاری ابنیه راه داشتن کارت پایان خدمت الزامی است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان