نحوه فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه

فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه
فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه

 

فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه

 

معاونت فنی و استانداری کشور شرکت های پیمانکاری را آن دسته از شرکت هایی معرفی کرده که در صدد انجام مراحل اجرایی پروژه هستند. شرکت های پیمانکاری ابنیه راه نیز یکی از همین شرکت ها هستند. فارغ التحصیلان رشته هایی مثل راه و ساختمان و عمران، سازه، زلزله، هیدرولیک، مکانیک خاک، ژئوتکنیک، زمین شناسی و هیدرولوژی و فارغ التحصیلان سایر رشته های مرتبط می توانند به عنوان مهندسین پیمانکار در این شرکت ها فعالیت کنند. هر کدام از این متخصصان بر اساس اهمیت رشته خود در قسمت های مختلفی از شرکت به فعالیت خود ادامه می دهند. شرکت های پیمانکاری ابنیه راه وظایف متعددی دارند. راه سازی، ساخت سازه های مسکونی و غیر مسکونی و ایجاد سازه های فیزیکی و … گوشه ای از اقدامات متخصصین این شاخه می باشد.

 این شرکت ها وظیفه دارند در طرح های مختلف حوزه تخصصی خود، فعالیت کنند. سالانه تعداد زیادی شرکت پیمانکاری به صورت رسمی، توسط متخصصین هر شاخه به ثبت می رسد. اما تعدادی از سهامداران شرکت های پیمانکاری که قبلا به ثبت رسیده اند و از قضا در طول فعالیت خود موفق به کسب اخذ رتبه پیمانکار شده اند، قصد فروش رتبه پیمانکاری خود را دارند. شرکت های پیمانکاری ابنیه راه جزو آن دسته از شرکت هایی هستند که طبق آیین نامه های سامانه ساجات امکان فروش سهام و رتبه آن ها وجود دارد.

 

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

داشتن رتبه برای یک شرکت پیمانکاری، مزیت بسیار مهمی محسوب می شود. همانطور که می دانیم تمام شرکت های پیمانکاری که به صورت رسمی به ثبت رسیده اند، الزاما رتبه ای کسب نکرده اند. طبق پروتکل های سامانه ساجات آن دسته از شرکت های پیمانکاری که سابقه فعالیت قابل توجهی دارند و حداقل امتیاز های ذکر شده در آیین نامه ها را در بخش های مختلف خود کسب کرده اند، می توانند در سامانه ساجات ثبت کنند. این سامانه توسط نهاد های وابسته، جهت رتبه بندی شرکت ها ساخته شده و هم اکنون در حال فعالیت است. شرکت های پیمانکاری طبق پروتکل های این سامانه در ۵ درجه رتبه بندی می شوند. رتبه ۱ بالاترین رتبه و رتبه ۵ پایین ترین رتبه است.

 

فواید خرید و فروش شرکت پیمانکاری رتبه پنج ابنیه راه
فواید خرید و فروش شرکت پیمانکاری رتبه پنج ابنیه راه

 

فواید خرید و فروش شرکت پیمانکاری رتبه پنج ابنیه راه

 

  • شرکت پیمانکاری رتبه پنج ابنیه راه با این که جزو شرکت های رتبه بالا نیست ولی خرید آن از چندین نظر می تواند سودمند باشد. همانطور که در بخش بالا نیز اعلام شده سالانه تعداد بسیار زیادی شرکت پیمانکاری ابنیه راه تاسیس می شوند. تعداد بسیار زیادی از این شرکت ها شرایط لازم برای شرکت در رتبه بندی را ندارد. شروع به کار با شرکتی که از سابقه نسبی و قابل قبولی برخوردار است و توانسته است حداقل رتبه موجود را کسب کند، می تواند سرعت پیشرفت متقاضی را بالا ببرد.
  • متقاضی خرید شرکت پیمانکاری ابنیه راه نیازی به تهیه سوء پیشینه ندارد.
  • نیازی به ثبت شرکت جدید نخواهد بود.
  • شخص نیاز به دریافت کد اقتصادی جدید ندارد.
  • نیازی بر مدارک مالیات ارزش افزوده نیست.
  • رتبه ۵ نشان دهنده اعتبار و شرایط قابل قبول شرکت در بازار کار است. این شرکت ها می توانند انتخاب خوبی برای شروع باشند.
  • تمام دستاورد های معنوی و مادی شرکت بعد از فروش به مالک و سهامدار جدید تعلق می گیرد.

 

مهم ترین مواردی که قبل از خرید و یا فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه باید به آن توجه کرد!

  1. توجه کنید که شرکت بعد از کسب رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه دچار رکود اقتصادی و از دست دادن سرمایه نشده باشد.
  2. توجه کنید که شرکت بعد از اخذ رتبه ، فرار مالیاتی و یا به طور کلی تخلف مالیاتی نداشته باشد.
  3. توجه کنید که شرکت بعد از اخذ رتبه ۵ ، اعضای امتیاز آور و کارشناسان اصلی خود را از دست نداده باشد.
  4. به طور کلی توجه داشته باشید که شرکت هایی که رتبه ۵ پیمانکاری ابنیه راه را کسب کرده اند بعد از زمان مشخصی باید اقدام به تمدید رتبه و یا ارتقا رتبه کنند. هر کدام از مواردی که می تواند به عنوان مانعی برای تمدید رتبه فعلی در نظر گرفته شود، مهم تلقی می شود. این خلل ها می توانند در افت ارزش سهام شرکت اهمیت چشمگیری داشته باشند.

 

شرایط و مدارک لازم برای فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه
شرایط و مدارک لازم برای فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه

 

شرایط و مدارک لازم برای فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه

 

  • اسنادی که نشان دهنده ثبت شرکت پیمانکاری رتبه پنج ابنیه راه به صورت رسمی می باشد، باید ارائه شوند.
  • کد اقتصادی شرکت که قبلا توسط سهامداران پیشین اخذ شده باید به صاحب جدید واگذار شود.
  • مدارکی از جانب انجمن صنفی پیمانکاران ابنیه راه صادر می شود. این مدارک باید نشان دهنده صلاحیت فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه باشند.
  • رتبه شرکت که همان رتبه ۵ می باشد باید در سربرگ مدارک شرکت ثبت شود. علاوه بر این صحت این رتبه باید توسط معاونت فنی استانداری تایید شود.
  • اساسنامه و تقاضانامه شرکت باید ارائه شوند. این مدارک نشان دهنده رسمی بودن شرکت هستند.
  • در هنگام فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه باید سوابق علمی و عملی کارشناسان امتیاز آور شرکت را ارائه دهید. این اطلاعات تایید کننده صلاحیت رتبه ۵ هستند.
  • سوابق مهندسی شرکت پیمانکاری ابنیه راه و سوابق بیمه کارشناسان الزامی شرکت را حتما باید ارائه دهید.
  • برای فروش رتبه پنج پیمانکاری ابنیه راه داشتن کارت پایان خدمت الزامی است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان