شرایط ثبت شرکت ، مراحل و شرایط تاسیس شرکت

 

شرایط ثبت شرکت
شرایط ثبت شرکت

 

با شرایط ثبت شرکت آشنا شوید!

 

شرایط ثبت شرکت به چه صورت است؟ برای ثبت شرکت ، چه مدارک و اسنادی لازم است تهیه شود؟ امروزه با وضعیت اقتصادی بسیار سختی که بر کشور ایران حاکم است، بسیاری از افراد به دنبال شغل هایی می گردند که درآمد مناسبی داشته و بتواند زندگی آن ها را تامین کند. با توجه به وضعیت بد کشور و مشکلات بسیاری که بسیاری از جوانان برای پیدا کردن شغل دارند، تاسیس و ثبت شرکت، می تواند راه حل مناسبی برای این گونه افراد باشد و بتواند بسیاری از این افراد بیکار جامعه را مشغول کار کند.

با تاسیس انواع شرکت ها در جای جای کشور ایران، تعداد زیادی از افراد بیکار و صاحب تخصص و مدرک دانشگاهی می توانند در این شرکت ها مشغول به کار شده و فعالیت های خود را در حوزه شرکت مورد نظر آغاز نمایند و برای خود و خانواده ی خود کسب درآمد نمایند. البته بعضی از شرکت ها در ایران و در کشور های مختلف جهان وجود دارند که به صورت غیرقانونی تاسیس شده اند و با کلاهبرداری از مردم، پس از مدتی بار خود را می بندند و ناپدید می شوند. لذا برای مراجعه به انواع شرکت ها، برای انجام فعالیت های اداری مختلف، بایستی توجه داشت که شرکت به صورت قانونی ثبت شده باشد.

بسیاری از شرکت ها، مثل شرکت های هرمی، در بسیاری از مناطق جهان به شکل غیرقانونی شکل گرفته اند و با کلاهبرداری و وسوسه مردم، درآمد زیادی از این راه به دست می آورند و صاحبان این شرکت ها، پس از مدتی شرکت را منحل کرده و به روش های مختلف از کشور خارج می شوند. بنابراین هر شرکتی که در مناطق مختلف کشور تاسیس می شود، نمی تواند برای جامعه مفید باشد و چه بسا این شرکت بسیاری از افراد و جوانان جامعه را به دام بیندازد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با شرایط ثبت شرکت آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. با ما همراه باشید.

 

شرایط ثبت شرکت چیست؟

 

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عرض کردیم، شرایط ثبت شرکت، شامل آن دسته از شرایطی است که برای ثبت و تاسیس شرکت به صورت قانونی و رسمی باید به آن ها توجه نموده و آن ها را رعایت کرد. در زیر به چند مورد از مهم ترین و اصلی ترین مراحل ثبت شرکت اشاره خواهیم کرد:

  • برای ثبت شرکت، موسس یا موسسان شرکت بایستی قبل از شروع فرآیند ثبت شرکت، با مشاوران فعال در این حوزه ملاقات هایی داشته باشند و طی این ملاقات ها، با نظر خواهی از این مشاوران، سعی کنند بهترین و دقیق ترین ایده را برای ثبت شرکت پیاده کرده تا شرکتی کاملا موفق داشته باشند و از ریسک های احتمالی که در حوزه ثبت شرکت ممکن است وجود داشته باشد، حذر کنند. لذا مشاوره هایی که پیش از ثبت شرکت به موسس یا موسسان شرکت داده می شود، می توانند در موفق بودن شرکت بسیار تاثیر گذار باشند.
  • یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین مرحله ثبت شرکت، این است که موسس یا موسسان شرکت، هیچکدام دارای سابقه کیفری نباشند. بدیهی است هرگونه سابقه قضایی و کیفری که در مورد این افراد وجود داشته باشد، از ثبت درست و قانونی شرکت ممانعت به عمل می آورد. زیرا مراجع قانونی که در حوزه ثبت شرکت فعالیت می کنند، از افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، مدرک و سندی مبنی بر عدم سوء پیشینه می خواهند که در صورت وجود هر گونه سابقه کیفری در پرونده هر کدام از موسسان شرکت، باعث رد صلاحیت آن ها برای تاسیس شرکت خواهد شد.
  • یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت، این است که اگر فرد یا افراد خارجی قصد داشته باشند تا به عنوان موسس شرکت در ایران باشند، بایستی کپی برابر اصل گذرنامه خود را در دست داشته باشند. زیرا این افراد بدون داشتن پاسپورت و ویزای قانونی، نمی توانند به عنوان موسس در ایران ثبت شرکت نمایند. برای افراد ایرانی، شناسنامه و کارت ملی موسسان برای تاسیس شرکت کفایت می کند.
  • اگر یک شرکت خارجی قصد داشته باشد که یک شعبه از شرکت خود را در داخل ایران تاسیس کند، بایستی شرکت مورد نظر در کشور خود به صورت کاملا قانونی ثبت شده باشد. بدیهی است اگر شرکت مورد نظر در کشور خارجی که شرکت در آن واقع است، به صورت قانونی و رسمی ثبت نشده باشد، از ثبت شعبه ی شرکت آن ها در ایران ممانعت به عمل می آید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با شرایط ثبت شرکت آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. در ادامه سعی کردیم تا درباره چند مورد از مهم ترین و اصلی ترین موارد ثبت شرکت در ایران صحبت کنیم و درباره هر کدام از این موارد، توضیحاتی را ارائه دهیم. امیدواریم این مقاله بتواند رضایت شما را جلب نماید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان