اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های آموزشی ورزشی بهداشتی درمانی

اخذ رتبه 3 مشاور ساختمان‌های آموزشی ورزشی بهداشتی درمانی
اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های آموزشی ورزشی بهداشتی درمانی

 

اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های آموزشی ورزشی بهداشتی درمانی

 

اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های آموزشی ورزشی بهداشتی درمانی برای شرکت‌های مشاور در گروه‌های تخصصی معینی صورت می‌گیرد. یکی از این گروه‌های تخصصی گروه شهرسازی و معماری است. به جهت وسعت حیطه کاری در این گروه، چندین زیرگروه نیز برای آن تعریف شده که مشاور ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی یکی از آنهاست. در حقیقت احداث بناهای مختلف باید با در نظر گرفتن کاربری بنا صورت گیرد. به عنوان مثال کاربری خاصی مانند مراکز درمانی یا مراکز ورزشی و آموزشی نیازمند تجهیزات و امکانات خاصی هستند.

به همین خاطر عقد این قراردادها برای شرکت‌های مشاور اهمّیت زیادی دارد. از سوی دیگر کارفرمایان نیز برای شناخت و اعتماد به شرکت‌ها به مدارک معتبر نیاز دارند.در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اقدام به ارزیابی شرکت‌های مشاور و صدور رتبه مشاور برای ایشان نموده است. این ارزیابی توسط کارشناسان در هر گروه تخصصی صورت می‌گیرد و تنها در صورت تأیید صلاحیت شرکت، رتبه صادر می‌شود. معیارهایی برای تأیید صلاحیت شرکت مشاور در نظر گرفته شده است که عبارتند از دانش و تخصص پرسنل شرکت، سوابق حرفه‌ای شرکت، تجهیزات فنی و توان مالی شرکت.

هریک از این موارد باید با ارائه مدارک و مستندات کافی اثبات شده و در نهایت امتیاز شرکت محاسبه می‌شود. اگر شرکتی حداقل امتیاز لازم برای تأیید صلاحیت را کسب نماید رتبه ۳ مشاور برای او صادرمی‌شود. اگر شرکتی بالاترین امتیاز مورد نطر سازمان را کسب نماید رتبه ۱ مشاور برای او صادر می‌شود. اگرچه رتبه ۳ در مقایسه با رتبه ۱ ارزش کمتری دارد ولی اخذ رتبه ۳ مشاور با حداقل امتیاز نیز به عنوان مجوزی برای شرکت در مناقصات و معاملات مهم دولتی بسیار ارزشمند است.

 

شرح فعالیت مشاور ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی

 

انجام مطالعات و تهیه طرح‌های مقدماتی، مراحل اوّل و دوّم مدیریت مصرف انرژی، نظارت بر اجرای پروژه‌های آموزشی و تحقیقاتی، مراکز تربیتی، ورزشی، اماکن مذهبی، سیاحتی، فرهنگی، هنری، بهداشتی، درمانی و آزمایشگاه‌ها

 

شرایط اخذ رتبه مشاور ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی

 

تمام شرکت‌های مشاوری که ثبت شده باشند می‌توانند برای اخذ رتبه مشاور درخواست دهند. در گام اوّل برای تأیید صلاحیت شرکت مشاور باید این شرکت قوانین عمومی در این زمینه را رعایت کرده باشد. ما در مطلبی با نام “اخذ رتبه مشاور” شرایط لازم برای احراز صلاحیت شرکت‌های مشاور را شرح دادیم.

ولی در محاسبه امتیاز شرکت‌های مشاور عاملی هست که برای رشته‌های مختلف یکسان نیست. همان‌طور که گفتیم تخصص پرسنل شرکت یکی از عوامل کسب امتیاز است. حال برای ارزیابی دقیق‌تر، رشته‌های تحصیلی مرتبط با هر حوزه کاری معرفی شده و به هریک از آنها ضریب اولویت خاصی اختصاص داده شده است. به این ترتیب برخی از اعضای شرکت باید مدرک تحصیلی در رشته‌ای با ضریب اولویت ۱ داشته باشند.

و ضریب اولویت ۲ و ۳ به ترتیب ارزش کمتری دارند. در نتیجه هرچه اعضای شرکتی که دارای تخصص در رشته‌های مرتبط هستند بیشتر باشند امتیاز شرکت بالاتر خواهد بود. البته نحوه بکارگیری ضریب اولویت در محاسبه امتیاز شرکت مطابق فرمول خاص و از پیش تعیین شده خواهد بود. برای آشنایی کامل با قوانین و فرمول‌های محاسبه امتیاز شرکت‌های مشاور می‌توانید به سامانه Sajat.mporg.ir مراجعه کرده و “آیین‌نامه تشخیص صلاحیت مشاوران” را مطالعه کنید.

 

آشنایی با ضریب اولویت رشته‌ها در اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی

  1. ضریب اولویت ۱: معماری
  2. ضریب اولویت ۲: راه و ساختمان، عمران، سازه، زلزله
  3. ضریب اولویت ۳: معماری داخلی، مکانیک، برق(قدرت)، الکترونیک، مخابرات، کنترل، محیط زیست، طراحی شهری، طراحی محیط، طراحی منظر

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه 3 مشاور ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی
مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی

 

  • مشخصات مدیرعامل
  • مشخصات شرکت
  • مشخصات محل شرکت(مطابق با آخرین آگهی شرکت)
  • تعهدنامه منع مداخله کارکنان دولت
  • مشخصات سهام‌داران شرکت
  • مشخصات اعضای هیئت مدیره
  • اطلاعات مربوط به گواهی رتبه قبلی(در صورت وجود)
  • تقاضای رتبه‌بندی شرکت در جدیدترین سربرگ شرکت
  • مشخصات پرسنل امتیازآور شرکت

۱۰-اطلاعات مربوط به سوابق کاری و پروژه‌های قبلی شرکت

۱۱-آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت با تأیید سرممیز مالیاتی

 

مراحل دریافت رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی

 

مانند اغلب کارهای اداری فرایند اخذ رتبه نیز به صورت اینترنتی و از راه دور انجام می‌شود. متقاضیان اخذ گرید باید به سایت Sajat.mporg.ir مراجعه کرده و مطابق روال این سامانه در آن ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام از متقاضی درخواست می‌شود مدارک لازم برای اثبات تخصص و سابقه کاری پرسنل شرکت، سابقه فعالیت شرکت و امکانات و توان مالی شرکت را ارائه دهد.

پس از بارگذاری مدارک در سامانه، متقاضی باید در انتظار تأیید کارشناسی مدارک باشد. پس از دریافت تأیید کارشناسی از متقاضی درخواست می‌شود تا مدارک خود را در قالب پرونده فیزیکی نیز به سازمان ارسال نماید. در صورت تأیید پرونده فیزیکی شرکت از متقاضی دعوت می‌شود تا برای دریافت رتبه خود در سازمان مربوطه حاضر شود.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان