اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری

 

اخذ رتبه مشاور ساختمانهای مسکونی و تجاری و اداری
اخذ رتبه مشاور ساختمانهای مسکونی و تجاری و اداری

 

مراحل اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری

 

یکی از مهم ترین بخش های پیشروی پروژه های ساختمانی، مشاوره و رسیدگی به مراحل اجرایی پروژه است. کارفرمایانی که قصد دارند یک پروژه ساختمانی را به انجام برسانند اغلب با شرکت های پیمانکاری توافق امضا می کنند. اما در این میان، رسیدگی به نحوه اجرای پروژه به عهده چه کسی است؟ پاسخ این سوال واضح است، شرکت های مشاور! همانطور که گفتیم کارفرمایان در این پروژه ها نقش سرمایه گذار را دارند و از آگاهی کافی برای بررسی دقیق عملکرد شرکت پیمانکاری برخوردار نیستند. در این مرحله است که شرکت های مشاور وارد عمل می شوند.شرکت های مشاور با توجه به رزومه کاری خود در جامعه شناخته می شوند.

یعنی هر چه سواد علمی مشاوران شرکت، سابقه کاری شرکت، پروژه ها و فعالیت هایی که به اتمام رسیده و بودجه شرکت بیشتر باشد، شرکت اعتبار بیشتری خواهد داشت. بنابراین شرکت های مشاور معتبر و با سابقه، می توانند در پروژه های بسیار بزرگ فعالیت داشته باشند. این شرکت ها علاوه بر کار کردن با کارفرمایان خصوصی می توانند عنوان مشاور پروژه های بسیار بزرگ دولتی را نیز کسب کنند. دامنه فعالیت های شرکت های مشاور معتبر، فقط محدود به مرز های کشور نمی باشد. آن ها می توانند مسئولیت پروژه های بین المللی را نیز بر عهده بگیرند.اما باید یک معیار معتبر برای تشخیص اینگونه شرکت ها وجود داشته باشد. سیستم رتبه بندی شرکت های مشاور، برای پاسخگویی به این نیاز طراحی شده است.

 

چگونگی اخذ گرید ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری

در این سیستم شرکت های مشاور اطلاعات مربوط به خود را در سامانه مشخص شده به ثبت می رسانند. شرکت های مشاور که حوزه تخصص آن ها نظارت بر ساخت ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری است اقدام به کسب رتبه در این حوزه می کنند.شرکت ها برای اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری باید اطلاعات مربوط به شرکت خود را در سامانه ساجات ثبت کنند. سامانه با بررسی شرایط شرکت، رتبه آن شرکت را تعیین می کند. به طور کلی شرکت های مشاور در ۳ درجه رتبه بندی می شوند. رتبه ۱ بالاترین رتبه ای است که متقاضیان می توانند دریافت کنند. کمترین رتبه نیز رتبه ۳ می باشد. برای اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری به یک سری مدارک و اطلاعات نیاز خواهید داشت. در پاراگراف بعدی تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست اخذ رتبه را ذکر خواهیم کرد.

 

 

شرایط ثبت درخواست اخذ گرید مشاور ساختمانهای مسکونی و تجاری و اداری
شرایط ثبت درخواست اخذ گرید مشاور ساختمانهای مسکونی و تجاری و اداری

 

شرایط ثبت درخواست اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری

 

  1. اگر برای شرکت ( یعنی متقاضی حقوقی) درخواست اخذ رتبه می دهید، باید از آخرین صورت جلسه سهامداران شرکت یک نسخه را ثبت کنید.
  2. اگر قبلا رتبه ای اخذ کرده بودید و هم اکنون قصد ارتقا رتبه خود را دارید، باید یک گواهی معتبر از رتبه قبلی خود ارائه دهید.
  3. اگر شخص حقیقی درخواست اخذ رتبه ثبت کند، باید مدارک شناسایی خود و همینطور مدارک مربوط به رزومه تحصیلی خود را نیز بارگذاری کند.
  4. اگر برای شرکت درخواست اخذ رتبه ثبت می کنید، باید مدارک شناسایی هیئت مدیره و سهامداران شرکت در سایت ثبت شوند.
  5. برای سهامداران و متقاضیان مذکر کارت پایان خدمت الزامی است.
  6. اظهارنامه مالیاتی شرکت از جمله ترازنامه و جدول سود و زیان معاملات حتما باید ثبت شود.
  7. تعهدنامه ای که عدم دخالت کارمندان دولت را ضمانت می کند.
  8. ثبت سوابق کاری شخص حقیقی
  9. ثبت سوابق کاری شخص حقوقی
  10. پروژه های چند سال اخیر شخص حقیقی و حقوقی که نشان دهنده تجربه کاری متقاضی است.
  11. گواهی و مدارک مربوط به تامین اجتماعی
  12. آدرس محل اقامت و مشخصات دقیق افراد امتیاز آور برای شرکت
  13. آدرس محل اقامت و مدارک شناسایی دقیق سهامداران ۵ درصد و کمتر از آن در شرکت
  14. مدارکی که نشان می دهند ثبت شرکت به صورت رسمی انجام گرفته مثل: روزنامه رسمی، اساسنامه و تقاضانامه و …

 

تسهیل اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری

تعیین رتبه متقاضیان اخذ رتبه مشاور به صورت کاملا غیر حضوری انجام نمی شود. متقاضیان بعد از ثبت مدارک خود باید به صورت حضوری به محل مشخص شده از سوی سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی مراجعه کنند. اما شرایطی وجود دارند که می توانند اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری را تسهیل کنند. با وجود اینکه این مدارک برای اخذ رتبه الزامی نیستند، اما می توانند منجر به کسب رتبه های بهتر شوند.

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان
اخذ رتبه مشاور ساختمان

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان

 

اگر هیئت مدیره و سهامداران شخص حقیقی و یا حقوقی دارای هر کدام از شرایط زیر باشند، احتمال اخذ رتبه های بهتر افزایش می یابد:

  1. مدرک تحصیلی هر چقدر که بالاتر باشد، احتمال اخذ رتبه قوی تر می شود.
  2. مقالات و تحقیقات رسمی که در روزنامه ها و مجلات رسمی چاپ شده باشند. در واقع هر چه تعداد مقاله و تحقیقات مرتبط با مشاور ساخت بناهای مسکونی، تجاری و اداری بیشتر باشد، شانس اخذ رتبه افزایش می یابد.
  3. شرکت در آزمون های المپیاد های علمی و کسب رتبه در آن ها
  4. کسب رتبه های برتر در آزمون هایی مثل کارشناسی ارشد و دکتری
  5. شرکت در دوره های آموزشی مرتبط با ساخت ساختمان

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان