نحوه اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی
اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی

 

شرکت های مشاور با توجه به نوع فعالیت خود به چند دسته تقسیم می شوند. آن ها می توانند با توجه به تخصص اعضای هیئت مدیره شرکت و سابقه فعالیت شرکت، در پروژه های حوزه تخصص خود فعالیت کنند. به طور مثال دسته ای از مشاوران در پروژه های فنی مهندسی فعالیت دارند. دسته ای در پروژه های مالی و اقتصادی و دسته سوم نیز در پروژه های تنظیم برنامه فعالیت می کنند. کارفرمایانی که قصد سرمایه گذاری در هر کدام از فعالیت ها را داشته باشند، به یک مشاور نیاز پیدا می کنند!

 

شرکت های مشاور نقش تسهیل گر، میان کارفرما و شرکت پیمانکاری را دارند!

اجرای صحیح پروژه ها همواره در گرو نظارت صحیح بر مراحل اجرا است. کارفرمایان اغلب قادر به نظارت با متد صحیح نیستند، زیرا نظارت بر نحوه اجرای پروژه یک امر کاملا تخصصی است و به سواد و علم این کار نیاز دارد. به همین دلیل است که کارفرمایان همواره در پی استخدام یک مشاور موفق هستند. در واقع مشاور پل رابطی میان شرکت پیمانکاری و کارفرما است. با وجود یک مشاور با تجربه و کاربلد هر یک از طرفین به وظایف خود به نحو احسن عمل خواهند کرد. در نتیجه پروژه در بهترین حالت به اتمام میرسد.

مشاورین ساخت ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی، دسته ای از مشاوران فعال در حوزه فنی مهندسی هستند. با توجه به ارتقا سطح فرهنگ و افزایش علم و آگاهی، بسیار از کارفرمایان قصد سرمایه گذاری در این پروژه ها را دارند. بنابراین علاوه بر تنظیم قرارداد با یک شرکت پیمانکاری خوب، به دنبال همکاری با یک شرکت مشاور موفق در این حوزه هستند. سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی کشور با قرار دادن یک سیستم رتبه بندی برای شرکت های مشاور، شرکت های موفق و با تجربه را از سایرین جدا کرده است. بنابراین شرکت های مشاور برای اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی در حال رقابت هستند. هرچه میزان رتبه شرکت بیشتر باشد، کارفرمایان بیشتری تمایل به همکاری با آن شرکت را خواهند داشت.

 

مزایای اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی
مزایای اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی

 

مزایای اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی

 

 علاوه بر این شرکت های مشاوری که بالاترین رتبه ها را دارند می توانند در بسیاری از پروژه های بین المللی فعالیت کنند. همینطور دولت نیز برای نظارت بر سرمایه گذاری های خود در این قبیل از فعالیت ها به مشاور های ساختمانی با تجربه نیاز دارد. در نتیجه کسب رتبه های بالاتر می تواند، عنوان مشاور پروژه های دولتی را نیز برای شرکت به ارمغان بیاورد. بنابراین تمامی شرکت های مشاور فعال در این زمینه، در تلاش برای رتبه بندی مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی هستند.

 

شرکت های مشاور در چند درجه رتبه بندی می شوند؟

به طور کلی مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی در ۳ دسته، رتبه بندی می شوند. بالاترین رتبه، رتبه ۱ می باشد. متقاضیان اخذ رتبه مشاور که بهترین رزومه را داشته باشند می توانند این رتبه را دریافت کنند. اما متقاضیانی با حداقل شرایط، می توانند رتبه ۳ را که کمترین رتبه می باشد، دریافت کنند. با توجه به درجات کسب شده میزان اعتبار و تخصص شرکت مشاور سنجیده می شود. با استناد به این اعتبار کارفرمایان خصوصی و دولتی شرکت مد نظر خود را برای همکاری انتخاب می کنند.

 

سوابق کاری و تحصیلی کارشناسان شرکت

شرکت های مشاوری که متقاضی اخذ گرید مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی هستند باید در این زمینه متخصص باشند. هیئت مدیره و کارمندان این شرکت ها باید تحصیلات مرتبط با این دسته از فعالیت ها را داشته باشند. سابقه کاری و رزومه شرکت باید در حوزه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی باشد. شرکت باید از بودجه و امکانات کافی برای این دسته از فعالیت ها برخوردار باشد. یکی از مهمترین معیارها در رتبه بندی، پروژه های قبلی شرکت است. با توجه به رضایت کارفرمایان پروژه های قبلی از نحوه عملکرد مشاورین شرکت، تعیین رتبه انجام می شود.

 

سامانه ساجات

سازمان نظارت و برنامه ریزی راهبردی کشور، یک سامانه برای رتبه بندی شرکت های مشاور طراحی کرده است. در این سامانه که با نام اختصاری ساجات در حال فعالیت است، اطلاعات متقاضیان و مدارک لازم برای ثبت درخواست گرید مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی ثبت می شود. بعد از ثبت درخواست ابتدایی، متقاضیان باید به صورت حضوری به مراکز معرفی شده از جانب سامانه ساجات مراجعه کنند.

 

شرایط ثبت درخواست رتبه بندی مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی
شرایط ثبت درخواست رتبه بندی مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی

 

شرایط ثبت درخواست اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی، ورزشی و بهداشتی روانی

 

  1. ثبت مدارک آخرین صورت جلسه سهامداران
  2. ارائه گواهی معتبر از آخرین رتبه اخذ شده ( در صورت وجود)
  3. ثبت مدارک شناسایی هیئت مدیره و کارشناسان رسمی
  4. ثبت اظهارنامه های مالیاتی شرکت
  5. تعهدنامه ای که عدم دخالت کارمندان دولت را ضمانت می کند.
  6. تمامی شواهد و مدارک نشان دهنده سوابق کاری شرکت و کارکنان رسمی شرکت
  7. سوابق بیمه شرکت
  8. مدارک نشان دهنده رسمی بودن شرکت

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان