راهنمای ثبت برند با هزینه مناسب ، راهنمای ثبت برند و هزینه های ثانویه

 

راهنمای ثبت برند با هزینه مناسب
راهنمای ثبت برند با هزینه مناسب

 

راهنمای ثبت برند با هزینه مناسب

 

راهنمای ثبت برند با هزینه مناسب برای خیلی از کسب و کارها مهم است. به خصوص کسب و کارهای کوچک که سرمایه زیادی برای هزینه کردن ندارند. ثبت برند به دو شیوه حقیقی و حقوقی صورت می گیرد و برای هر یک هزینه متفاوتی باید پرداخت شود. تنها مسئله ای که تفاوتی در هزینه ها ایجاد نمی کند، ثبت برند در تهران یا شهرستان های دیگر است.

 

ثبت برند ارزان و کم هزینه

 

ثبت برند ارزان و کم هزینه غیر ممکن نیست. هزینه ثبت برند شامل چند مرحله می شود. برای این که بتوانید تمام مراحل را با کمترین هزینه انجام دهید، نیاز به آگاهی کامل درباره آنها دارید.

  • اولین هزینه ای که باید پرداخت شود مربوط به هزینه ثبت اظهارنامه برند است. این هزینه بعد از بارگذاری مدارک لازم و ثبت اظهارنامه به حساب اداره مالکیت معنوی واریز می شود. هزینه ثبت اظهارنامه تنها برای یک طبقه از چند طبقه ارزان تر است. یعنی هر چه تعداد طبقات بیشتر شود، هزینه نیز بیشتر خواهد شد. همچنین، ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی نیز هر کدام هزینه خود را دارند و ثبت برند اشخاص حقوقی هزینه بیشتری را شامل می شود.
  • ثبت برند ارزان تمام می شود، در صورتی که هزینه آگهی در روزنامه اول پایین باشد. بعد از این که اظهارنامه تأیید شد، نیاز است که در یکی از روزنامه های رسمی آگهی داده شود. هزینه آگهی سیاه و سفید از رنگی ارزان تر است. هر چه کادر انتخابی کوچک تر باشد، قیمت کمتری باید بابت آن پرداخت شود. تعداد خطوط و طبقه ها و محصولات نیز در هزینه آگهی تأثیرگذارند.
  • در راهنمای ثبت برند آمده است که هزینه ای جداگانه نیز باید بابت حق الثبت برند پرداخت شود. این هزینه یک ماه بعد از چاپ آگهی باید واریز شود که مبلغ آن به تعداد طبقه ها و محصولات بستگی دارد. این هزینه برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است.
  • راهنمای ثبت برند آخرین هزینه را چاپ آگهی دوم اعلام می کند که پرداخت آن باید پس از حق الثبت صورت گیرد. چاپ این آگهی برای اطلاع رسانی به عموم است.
  • وقتی که تمام امور را خود اشخاص حقیقی یا حقوقی انجام دهند، کار ثبت برند ارزان تر از زمانی است که یک وکیل پیش بردن ثبت برند را در دست می گیرد. به دلیل این که علاوه بر هزینه هایی که عنوان شد، باید بابت دستمزد او نیز هزینه ای جداگانه پرداخت شود.
  • راهنمای ثبت برند برای آنها که برند خود را به شکل لاتین ثبت می کنند، هزینه ای اضافه را در نظر گرفته است. اگر در لوگوی خود از حروف لاتین استفاده کنید مشمول این هزینه می شوید.

 

ثبت برند ارزان و کم هزینه
ثبت برند ارزان و کم هزینه

 

راهنمای ثبت برند و هزینه های ثانویه

 

راهنمای ثبت برند هزینه ها را به دو دسته اولیه که در ابتدا به آنها اشاره کردیم و دست ثانویه تقسیم می کند. هزینه های ثانویه عبارت اند از:

  • هزینه تمدید برند بعد از ده سال که دوره آن تمام می شود. این هزینه برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت خواهد بود.
  • در صورتی که تمدید در موعد مقرر صورت نگیرد، بر هزینه آن افزوده خواهد شد.
  • اگر شخص حقیقی یا حقوقی قصد انتقال برند به غیر را داشته باشد، باید هزینه ای بابت این کار به سامانه مالکیت برند پرداخت شود.
  • هزینه حق ثبت انتقال قراردادی در ازای محصولات و خدمات، هزینه حق ثبت انتقال در ازای هر طبقه اضافی، هزینه حق ثبت مجوز فعالیت، هزینه حق ثبت اجازه مجوز فعالیت یا فسخ و خاتمه فعالیت، هزینه اصلاحیه اظهارنامه، هزینه حق ثبت انتقال اظهارنامه یا اجازه فعالیت، هزینه حق ثبت تغییرات، هزینه صدور گواهی المثنی، هزینه رونوشت تأییدیه مصدق، هزینه گرفتن تأییدیه اظهارنامه، هزینه رسیدگی به شکایات و اعتراضات رد ثبت، هزینه رسیدگی به شکایات و اعتراضات تقاضای ثبت و هزینه ودیعه تسلیم دادخواست ابطال به دادگاه رسیدگی در راهنمای ثبت برند اعلام شده و برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت هستند.

 

برای ثبت برند ارزان نیاز است که از افراد متخصص کمک بگیرید. ممکن است خودتان احساس کنید که نیاز دارید برای ثبت طبقه های اضافه اقدام کنید، اما مشورت با یک فرد با تجربه خلاف آن را به شما بگوید. یا این که به نظرتان برسد نیاز است که حتماً آگهی روزنامه را به صورت رنگی چاپ کنید تا نتیجه بهتری بگیرید، اما در مشورت با فرد متخصص و کارآزموده به این نتیجه برسید که چاپ آگهی سیاه و سفید هم نیاز شما را رفع خواهد کرد. همچنین، اگر اصرار داشته باشید که حتماً از حروف انگلیسی در لوگوی خود استفاده کنید، یک فرد مجرب به شما خواهد گفت که این کار هم هزینه و هم زمان بیشتری را به شما متحمل خواهد کرد و اگر نیازی به این کار ندارید، شما را برای تغییر لوگو راهنمایی می کند.

 

با مراجعه به نشانی https://sabtorotbe.ir/ یک مرجع کامل و راهنمای ثبت برند در اختیار شما خواهد بود که پاسخگوی تمام سؤالات شما در این زمینه است.

 

راهنمای ثبت برند کم هزینه و فوری
راهنمای ثبت برند کم هزینه و فوری

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان