روند دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیاز آور

 

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیاز آور
دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیاز آور

 

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیاز آور

 

یکی از مراحل بسیار مهم برای شرکت هایی که به صورت رسمی به ثبت رسیده اند دریافت سوابق بیمه افراد امتیاز آور شرکت است. شرکت های مشاور و پیمانکاری برای دریافت رتبه از سامانه ساجات نیاز دارند از افراد متخصصی تحت عنوان کارشناس امتیاز آور استفاده کنند. شرکت های پیمانکاری و مشاور بر اساس آیین نامه های سامانه ساجات می توانند در چندین تخصص مختلف تقاضای اخذ رتبه ثبت کنند. برای دریافت رتبه از سازمان های ذیربط در هر کدام از پایه های مورد نظر، باید از تعداد مشخصی کارشناس فنی امتیاز آور کمک بگیرند.

به طور کلی شرکت های مشاور در ۳ رتبه و شرکت های پیمانکاری در ۵ رتبه و شرکت های انفورماتیک در ۷ رتبه تقسیم بندی می شوند. سوابق بیمه الزامی در هر کدام از این شرکت ها بر اساس رتبه ای که شرکت تقاضای کسب آن را دارد فرق می کند. به طور مثال در تخصص مشاور معدن ممکن است برای کسب رتبه ۱ مشاور، به ۲ نفر کارشناس امتیاز آور با ۶ سال سابقه مفید بیمه نیاز باشد. این در حالی است که برای کسب رتبه ۳ مشاور از همان تخصص به ۱ نفر کارشناس امتیازآور با ۵ سال سابقه مفید بیمه نیاز است. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق و تکمیلی در مورد تعداد کارشناسان لازم برای انواع رتبه های شرکت های مختلف، باید به آیین نامه های مخصوص آن ها توجه کنید. برای دسترسی به این آیین نامه ها می توانید به سامانه ساجات مراجعه کنید.

 

دریافت الکترونیکی سوابق بیمه افراد امتیاز آور

 

یکی از چالش های بسیار مهم در هنگام تعیین صلاحیت شرکت های پیمانکاری و مشاور و همینطور اخذ رتبه مشاور و اخذ رتبه پیمانکاری، ارائه سوابق بیمه تامین اجتماعی به نهاد تعیین کننده است. به همین منظور و جهت جلوگیری از اتلاف زمان و انجام سریع امور، وب سایت سازمان تامین اجتماعی امکان دریافت سوابق بیمه به صورت الکترونیکی برای افراد امتیاز آور را فراهم کرده است. در ادامه محتوا تمامی مدارک مورد نیاز جهت دریافت رتبه تامین اجتماعی را ذکر می کنیم. در نهایت مراحل دریافت رتبه از طریق وب سایت مورد نظر را شرح خواهیم داد.

 

دریافت الکترونیکی سوابق بیمه افراد امتیاز آور
دریافت الکترونیکی سوابق بیمه افراد امتیاز آور

 

مدارک لازم و روند دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیاز آور به صورت الکترونیکی

 

  • در مرحله اول باید وارد وب سایت Tamin.ir شوید.
  • به اطلاعات شناسنامه خود حتما باید دسترسی داشته باشید.
  • به اطلاعات کارت ملی خود حتما باید دسترسی داشته باشید.
  • به مدارکی که در حین بیمه شدن دریافت کرده اید حتما باید دسترسی داشته باشید.
  • باید از نوع بیمه خود مطلع باشید به طور مثال بیمه انواع مختلفی دارد که شامل بیمه مشاغل آزاد، اجباری و اختیاری و تکمیلی و … می شود.
  • افرادی که خودشان حق بیمه را پرداخت می کنند باید به اطلاعات فیش های پرداختی حق بیمه دسترسی داشته باشند.

 

 دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی

شرکت های حقوقی و اشخاص حقوقی که قصد دارند برای تعیین رتبه و کسب گواهی صلاحیت از میزان سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیاز آور اطلاعات کسب کنند باید وارد وب سایت eservices.Tamin.ir  شوند. در این سامانه شرکت ها قادر هستند بر لیست بیمه کارکنان خود، مفاصاحساب شرکت که شامل پرداخت حقوق کارکنان و پرداخت های مالیاتی شرکت است نظارت کنند. طبق پروتکل های اعلام شده در آیین نامه های سامانه ساجات، شرکت های متقاضی اخذ رتبه و گواهی صلاحیت می بایست اطلاعات سوابق بیمه کادر امتیاز آور را از طریق سازمان تامین اجتماعی به سامانه ساجات ارسال کنند.

  • در ابتدا تمامی سوابق بیمه افراد حقوقی بر اساس کد کارگاه، میزان حق الزحمه و ردیف پیمان تقسیم بندی می شوند.
  • برای دریافت سوابق بیمه باید در این وب سایت شماره تلفنی را ثبت کنید که با شماره ملی شما دریافت شده باشد. در غیر این صورت موفق به دریافت سوابق بیمه نخواهید شد.
  • بعد از ثبت اطلاعات مذکور و تایید گذرواژه، گواهی تایید از سامانه دریافت خواهیدکرد و موفق به ورود به سامانه خواهید شد.
  • از بخش بیمه شدگان وارد بخش سوابق تلفیقی بیمه شدگان خواهید شد.
  • از صفحه اصلی وارد گزینه تامین اجتماعی من شوید. در ادامه وارد بخش صندوق شخصی من شوید تا به سوابق بیمه دسترسی پیدا کنید.

 

مدارک لازم و روند دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیاز آور به صورت الکترونیکی
مدارک لازم و روند دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیاز آور به صورت الکترونیکی

 

ادامه مراحل روند دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیاز آور

  • برای دریافت مجوز استعلام از بخش لیست روی گزینه عملیات کلیک کنید. در ادامه صدور مجوز استعلام را انتخاب کنید.
  • اطلاعتی که در این بخش وارد صندوق شخصی شده است از طریق لینک پنل توسط سامانه ساجات قابل استعلام خواهد بود.
  • کد رمز ۱۲ رقمی را نیز می توانید در این مرحله از طریق بخش لیست مشاهده کنید.
  • دریافت کد های رمز به دلیل دسترسی سامانه ساجات به سوابق بیمه الزامی است.
  • در نهایت نماینده شرکت متقاضی، از طریق شناسه کاربری خود وارد سامانه ساجات می شود. کد های ۱۲ رقمی را که از سایت تامین اجتماعی دریافت کرده اید باید در بخش کارشناس امتیاز آور منتخب ثبت کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان