خدمات ثبت شرکت ، خدمات ثبت شرکت چه خدماتی را شامل می شود؟

 

خدمات ثبت شرکت
خدمات ثبت شرکت

 

با خدمات ثبت شرکت آشنا شوید!

 

خدمات ثبت شرکت شامل چه خدماتی می باشد؟ شرکت ها و ادارات و سازمان هایی که در زمینه ثبت شرکت فعالیت می کنند، چه خدماتی را به مردم در زمینه مورد نظر ارائه می دهند؟ امروزه ثبت شرکت، یکی از پر سود ترین فعالیت های اقتصادی در سراسر جهان و از جمله ایران می باشد. شرکت های بسیاری در کشور های مختلف جهان ثبت شده اند. هر کدام از این شرکت ها، در زمینه ی خاصی فعالیت می کنند.

به عنوان مثال، شرکت های خدماتی در زمینه انواع خدمات منزل و ساختمان های مسکونی و اداری فعالیت های خود را انجام می دهند و به مردم خدمت رسانی می کنند. یا شرکت های پخش مواد غذایی، که در زمینه تولید و توزیع انواع مواد غذایی سالم و بهداشتی فعالیت می کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با خدمات ثبت شرکت آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. با ما همراه باشید.

 

خدمات ثبت شرکت چه خدماتی را شامل می شود؟

 

خدمات ثبت شرکت، شامل آن دسته از خدماتی است که توسط ادارات و سازمان های مربوطه که در زمینه ثبت شرکت فعالیت می کنند، به مردم ارائه می شود. این خدمات شامل موارد زیادی می باشند که در زیر سعی خواهیم کرد تا شما را با چند مورد از مهم ترین و اصلی ترین این موارد آشنا کنیم:

  • یکی از اصلی ترین مراحل ثبت شرکت که توسط سازمان ها و ادارات ثبت شرکت انجام می شود، این است که افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، بایستی مدارک شناسایی و کپی هایی از آن ها را در قالب مدارک لازم برای ثبت شرکت به ادارات و سازمان های مربوطه تحویل دهند و این سازمان ها باید مدارک اشخاصی که قصد ثبت شرکت دارند را به تایید برسانند. بدیهی است هرگونه مشکلی که در زمینه ارائه این مدارک به سازمان های مربوطه به وجود بیاید، سازمان یا اداره مورد نظر اجازه ثبت شرکت به صورت رسمی را صادر نخواهد کرد.
  • یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین مراحل ثبت شرکت، که تحت عنوان خدمات ثبت شرکت به افرادی که قصد ثبت شرکت دارند ارائه می شود، این است که افراد موسس شرکت، باید یک گواهی مبنی بر عدم داشتن سابقه کیفری به ادارات و سازمان های مربوطه در زمینه ثبت شرکت ارائه دهند. طبیعی است اگر هر یک از افراد موسس شرکت، سابقه کیفری در پرونده خود داشه باشد، ثبت شرکت مورد نظر به صورت رسمی و قانونی صورت نخواهد گرفت.
  • از جمله ی دیگر مراحل ثبت شرکت، این است که افرادی که قصد ثبت شرکت در زمینه ی خاصی دارند، بایستی بر اساس زمینه ای که قصد فعالیت در آن حوزه را دارند، اساسنامه ای را تدوین کرده و همه فعالیت هایی که قرار است در شرکت مورد نظر انجام شود را در آن بنویسند و در آخر نیز این اساسنامه بایستی به امضای همه ی افراد موسس شرکت برسد. بدیهی است هر گونه مشکلی که در زمینه تدوین این اساسنامه به وجود بیاید، مراجع ذی صلاح اجازه ی ثبت قانونی و رسمی شرکت را صادر نخواهند کرد. بعلاوه وجود امضای همه ی افرادی که به عنوان مسئول و موسس ثبت شرکت شناخته می شوند در پای برگه ی اساسنامه لازم می باشد.
  • سازمایی که ارائه دهنده خدمات ثبت شرکت هستند، علاوه بر مدارک بالا، یکسری مدارک و اسناد دیگر را نیز از افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، طلب می کنند. به عنوان مثال اگر یک فرد خارجی در بین موسسین شرکت وجود داشته باشد، این ادارات و سازمان ها، بایستی ابتدا هویت این فرد خارجی را تایید کنند. همانطوری که در مورد افراد ایرانی، هویت آن ها با کارت ملی و شناسنامه تایید می شود، در مورد افراد خارجی، احراز هویت به کمک پاسپورت یا کپی برابر اصل پاسپورت و ویزای شخص خارجی مورد نظر صورت خواهد گرفت. بدیهی است هر مشکلی که در زمینه احراز هویت افراد موسس ایرانی و خارجی شرکت مورد نظر وجود داشته باشد، ادارات و سازمان های مربوطه، حکم تایید و ثبت رسمی شرکت را صادر نخواهند کرد.
  • یکی دیگر از فعالیت های سازمان ها و ادارات فعال در زمینه ی خدمات ثبت شرکت، این است که اگر یک شرکت خارجی قصد ثبت شعبه ی جدیدی در ایران را داشته باشد، این ادارات و سازمان ها باید بررسی کنند که آیا شرکت مورد نظر در کشور خود به طور قانونی ثبت شده است یا خیر؟ بدیهی است که اگر شرکت مورد نظر در کشور خود به طور قانونی ثبت نشده باشد، امکان ثبت قانونی و رسمی شعبه ی جدید این شرکت در ایران وجود نخواهد داشت.

 

شرایط و مراحل مورد نیاز خدمات ثبت شرکت
شرایط و مراحل مورد نیاز خدمات ثبت شرکت

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با خدمات ثبت شرکت آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. در ادامه نیز سعی شد تا درباره مراحل ثبت شرکت صحبت هایی داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت می توانید از سایت https://sabtorotbe.ir/ دیدن کنید. امیدواریم این مقاله مورد پسندتان واقع شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان