ثبت شرکت کارگزاری ، شرایط لازم برای ثبت شرکت کارگزاری چیست؟

 

ثبت شرکت کارگزاری
ثبت شرکت کارگزاری

 

با ثبت شرکت کارگزاری بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت کارگزاری چیست؟ شرکت کارگزاری در چه زمینه هایی فعالیت می کند؟ شرکت کارگزاری به نوعی شرکت مالی یا سرمایه گذاری گفته می شود که در زمینه خرید و فروش و انتقال انواع سرمایه های مالی، کالاهای ارزشمند و اوراق گرانبها مثل انواع اسناد و ارز فعالیت می کند و نقش مهمی در تنظیم ارز داخلی و خارجی کشور دارد. امروزه تعداد زیادی شرکت در زمینه انتقال اوراق و اسناد بهادر فعالیت می کنند و زمینه مناسبی را برای افزایش بهبود وضعیت اقتصادی و تجارت کشور فراهم می کنند.

این نوع شرکت نقش  مهمی در  افزایش میزان اعتبار و دارایی  کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات و شرایط ثبت شرکت کارگزاری با شما عزیزان صحبت کنیم. برای آشنایی و شناخت بیشتر نسبت به ثبت این نوع شرکت  با ما همراه باشید.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت کارگزاری چیست؟

 

  • اشخاص‌حقیقی یا حقوقی که قصد دارند شرکت کارگزاری ثبت کنند، باید حتما تابعیت کشور مورد نظر خود را داشته باشند. اگر شخصی قصد دارد در کشور ایران، شرکتی را به ثبت برساند، حتما باید تابع قوانین و مقررات کشور ایران باشد. در غیر این صورت امکان تأسیس شرکت برای فرد غیر قابل ممکن است. در صورتی که فرد به طور غیر قانونی اقدام به ثبت شرکت کند باید متناسب با قوانین کشور ایران مجازات شود. امروزه تعداد زیادی شرکت کارگزاری به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند و مشکلات اقتصادی بسیار زیادی را برای کشور ایجاد می کنند و سرمایه مردم را به خطر می اندازند.امروزه بازار بورس یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی جهان به شمار می آید و افرادی که اطلاعات مناسب و مفیدی در این زمینه  دارند می توانند سرمایه خود را افزایش دهند و از درآمد مناسبی برخوردار شوند.
  • شرکت کارگزاری، نقش مهمی در افزایش اعتبار و سرمایه یک کشور دارد و به عنوان یک واسطه بین مردم و دولت محسوب می شود و از اعتبار جهانی مناسبی برخوردار است. بنابراین افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند حتما باید به این رشته کاملا مسلط باشند. یکی از شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت این است که شخصی که تصمیم دارد شرکت کارگزاری ثبت کند و در این حرفه مشغول به فعالیت شود باید حداقل چند ماه در این حرفه به طور آموزشی فعالیت کند و دوره های آموزشی مناسب را زیر نظر نهادهای مربوطه بگذراند. در صورتی که شخص موفق شد  دوره کارآموزی یا کارورزی خود را به خوبی سپری کند، مدرک خود را از ادارات مربوطه دریافت می کند. در غیر این صورت فرد باید مدت زمان بیشتری را برای فعالیت در این حرفه بگذراند تا بتواند مدرک خود را از مراجع مربوطه دریافت کند. امروزه تعداد زیادی از افراد که در زمینه بازار بورس  فعالیت می کنند، به طور آکادمیک در این رشته تحصیل کرده اند و نسبت به افرادی که صرفا مدت زمان کوتاهی برای آشنایی با این رشته طی کرده اند، از تبحر و تسلط بهتر و بیشتری برخوردار هستند.

 

شرایط و مراحل ثبت شرکت کارگزاری
شرایط و مراحل ثبت شرکت کارگزاری

 

  • اگر چندین نفر قصد دارند که به طور شراکتی به ثبت شرکت کارگزاری بپردازند باید مقدار سهام هرکدام از آن ها به طور دقیق مشخص شود و به همراه مدارکی مثل شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک مورد نیاز به مراجع قانونی تحویل داده شود تا به طور دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. یکی از مهمترین  شرایط لازم برای ثبت شرکت  کارگزاری میانگین سنی فرد می باشد. سن فردی که قصد دارد شرکت ثبت کند نباید از ۲۵سال کمتر باشد. در صورتی که سن فرد کمتر از ۲۵ سال باشد، شخص به طور قانونی صلاحیت لازم و کافی را جهت تأسیس و ثبت شرکت ندارد.
  • یکی از مهمترین شرایط لازم برای ثبت شرکت کارگزاری این است که شخص دارای سابقه کیفری و جزایی نباشد. در صورتی که شخص دارای سابقه کیفری باشد، از نظر قانونی صلاحیت لازم را بر ای تأسیس شرکت ندارد و در صورتی که به طور غیر قانونی اقدام به تأسیس شرکت کند، از نظر قانون مجرم محسوب می شود و مجازات می شود. شرکت کارگزاری یکی از مهمترین شرکت های سرمایه گذاری است که نقش مهمی در افزایش سرمایه و اعتبار کشور دارد. این شرکت زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کند و در بازار بورس نقش مهمی دارد. امروزه تعداد زیادی از افراد سرمایه خود را به این شرکت ها می سپارند و از این طریق درآمد زایی می کنند. هر چقدر که نقل و انتقال اوراق بهادار بین کشورهای مختلف بیشتر باشد، تعامل اقتصادی بین کشورها در سراسر جهان افزایش می یابد.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد شرایط و خصوصیات ثبت شرکت کارگزاری با شما عزیزان صحبت کنیم و اطلاعات کامل و جامعی در مورد این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله مورد توجه و پسند شما قرار گیرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان