ثبت شرکت پزشکی ، شرایط لازم برای ثبت شرکت پزشکی

 

ثبت شرکت پزشکی
ثبت شرکت پزشکی

 

با ثبت شرکت پزشکی بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت پزشکی به چه صورت انجام می شود؟ شرایط لازم برای ثبت شرکت پزشکی چیست؟  پزشکی یکی از مهمترین رشته هایی است که سالیانه تعداد زیادی از افراد برای پذیرش در این رشته در سراسر جهان با یکدیگر رقابت می کنند. این رشته از دیر باز از اهمیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده است و در میان قشرهای مختلف جامعه بسیار پر طرفدار است. امروزه تعداد زیادی شرکت در زمینه پزشکی مثل تولید و توزیع انواع وسایل پزشکی و  واردات دستگاه های مورد نیاز برای عمل جراحی فعالیت می کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات و شرایط ثبت شرکت با شما عزیزان صحبت کنیم. برای آشنایی و شناخت بیشتر نسبت به ثبت این نوع شرکت با ما همراه باشید.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت پزشکی

 

  • امروزه تعداد زیادی شرکت دولتی و خصوصی در زمینه پزشکی ثبت شده اند و در داخل و خارج از کشور فعالیت می کنند. یکی از مهمترین شرایط لازم برای ثبت شرکت پزشکی در کشور ایران این است که افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند، حتما باید تابع مقررات و قوانین کشور ایران باشند، در صورتی که شخصی قصد دارد در کشور ایران، به شرکت پزشکی بپردازد اما تابع قوانین کشور ایران نیست، ابتدا باید همه مراحل قانونی را طی کند، سپس بعد از اخذ تابعیت کشور ایران برای ثبت شرکت مورد نظر خود اقدام کند.
  • افرادی که در شرکت های پزشکی فعالیت می کنند، باید نسبت به جنبه های مختلف این حرفه کاملا مسلط باشند، معمولا افرادی که در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند، به طور آکادمیک در این رشته تحصیلی، تحصیل کرده اند یا به طور تجربی بعد از گذراندن دوره های مخصوصی به تبحر کافی رسیده اند. امروزه تعداد زیادی شرکت پزشکی در زمینه تولید و پخش دارو فعالیت می کنند، دارو جزء ضروری ترین اقلام مورد نیاز برای بیمار محسوب می شود، افرادی که در زمینه واردات دارو فعالیت می کنند باید کاملا  به خصوصیات و کیفیت دارو تولید شده در کشورهای مختلف آشنا باشند، برای شناخت خصوصیات دارو نیاز به تبحر و دانش بالایی است، بنابراین افرادی می توانند در این زمینه فعالیت کنند که شناخت کافی نسبت به این رشته داشته باشند.
  • افرادی که برای ثبت شرکت پزشکی اقدام می کنند،باید مدارک خود را مثل شناسنامه، کارت ملی و مدرک تحصیلی خود را به همراه کپی برابر اصل آن ها به مراجع مربوطه ارائه دهند. مراجع مربوطه بعد از اینکه افراد مدارک خود را به آن ها تحویل دادند، طبق قوانین به بررسی صحت مدارک می پردازند، در صورتی که در صحت مدارک مشکلی وجود نداشته باشد، مجوز لازم برای تاسیس شرکت صادر می گردد و مجوز قانونی  بعد از گذراندن مراحل اداری به افراد تحویل داده می شود.

 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پزشکی
شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پزشکی

 

  • افرادی که قصد دارند به ثبت شرکت پزشکی بپردازند، باید زیر نظر وزارت بهداشت یک دوره مشخص کارورزی یا کارآموزی را بگذرانند و با خصوصیات این نوع شرکت بیشتر آشنا شوند. دوره کارورزی، دوره مشخصی است که هر ساله توسط وزارت بهداشت برگزار می شود و افراد بعد از گذراندن مراحل قانونی می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند و به یادگیری بپردازند. بعد از اینکه شخص دوره آموزشی خود را به خوبی طی کرد، دانش و اطلاعات او توسط آزمون های مخصوصی بررسی می  شود، در صورتی که فرد موفق شد این مراحل را به خوبی پشت سر بگذراند و نمره قبولی را در این آزمون ها دریافت کند‌، مدرک معتبری از سمت وزارت بهداشت برای او صادر می گردد، اما در صورتی که شخصی نتواند موفقیت لازم را در این دوره های آموزشی کسب کند، باید مدت زمان بیشتری را به یادگیری در دوره های آموزشی برای تاسیس شرکت پزشکی بگذراند تا آمادگی لازم را برای فعالیت در این حرفه کسب کند.
  • یکی از مهمترین شرایط لازم برای ثبت شرکت پزشکی این است که افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند باید هیچ‌گونه سابقه کیفری و جزایی نداشته باشند، در صورتی که فردی که قصد دارد برای ثبت شرکت اقدام کند، دارای سابقه کیفری باشد، از نظر قانون صلاحیت لازم و کافی را برای ثبت این نوع شرکت ندارد و در صورتی که به صورت غیر قانونی اقدام به این کار کند از نظر قانون مجرم محسوب می شود و با او به شدت برخورد می شود.
  • امروزه تعداد زیادی شرکت در زمینه پزشکی به طور غیرقانونی فعالیت می کنند و به واردات انواع دارو ها و وسایل پزشکی بی کیفیت می پردازند و جان مردم را به خطر می اندازند، در این صورت قانون سعی می کند که در کمترین زمان ممکن به طور قانونی با این شرکت ها برخورد کند و برای آن ها مجازات سنگین جزایی و کیفری صادر می کند.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم  اطلاعات مفید و جامعی در مورد خصوصیات و شرایط ثبت شرکت پزشکی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می توانید به سایت sabtorotbe.ir مراجعه فرمایید. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گیرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان