ثبت شرکت پخش دارو ، بررسی شرایط ثبت شرکت پخش دارو

 

ثبت شرکت پخش دارو
ثبت شرکت پخش دارو

 

با شرایط ثبت شرکت پخش دارو بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت پخش دارو به چه صورت انجام می شود؟ سرمایه لازم برای ثبت شرکت پخش دارو چه مقدار است؟ دارو یکی از مهمترین و اصلی ترین  نیازهای ضروری جامعه است. بشر همواره در معرض بیماری های مختلفی قرار دارد و سلامتی او  به طور پیوسته در خطر است. دارو، مهمترین عامل برای  افزایش سلامتی و بهبود وضعیت بیمار است. امروزه تعداد زیادی شرکت در داخل و خارج از کشور در زمینه تولید و پخش دارو فعالیت می کنند.

کشور ایران در زمینه تولید دارو هنوز به استقلال و خودکفایی کامل نرسیده است و بخش عمده ای از داروهای مورد نیاز خود را از سایر کشورهای آسیایی و اروپایی وارد می کند. در این مقاله قصد داریم نکاتی پیرامون ثبت این نوع شرکت  در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای آشنایی و شناخت بیشتر نسبت به این موضوع با ما همراه باشید.

 

بررسی شرایط ثبت شرکت پخش دارو

 

  • امروزه تعداد زیادی شرکت در سراسر جهان در زمینه واردات و پخش دارو فعالیت می کنند. هر چقدر عملکرد و کارایی یک شرکت بهتر باشد، اعتبار و ارزش آن نیز در بازار خرید و فروش دارو بیشتر است و تعداد زیادی از کارخانه های تولید کننده دارو  برای همکاری با این شرکت ها اعلام آمادگی می کنند. هر دارو علاوه بر اینکه یک  نام علمی  دارد،  یک نام تجاری نیز دارد. نام تجاری دارو مربوط  به کارخانه تولید کننده و پخش کننده آن است. هر چقدر که نام تجاری دارو معتبر تر باشد، میزان فروش آن در بازار نیز بیشتر است.
  • افرادی که برای ثبت شرکت پخش دارو اقدام می کنند باید مجوز قانونی تأسیس شرکت را از مراجع قانونی و وزارت بهداشت کشور مربوطه دریافت کنند. اگر فردی به طور غیر قانونی، شرکت پخش دارو تأسیس کند از نظر قانون متخلف و مجرم محسوب می شود و برای او مجازات کیفری اعم از جریمه نقدی و حبس صادر می گردد.
  • افراد برای ثبت شرکت پخش دارو نباید سابقه هیچ گونه مجازات کیفری داشته باشند. در صورتی که فردی دارای سابقه کیفری باشد، صلاحیت لازم را برای تأسیس شرکت ندارد و در صورتی که اقدام به ثبت شرکت کند، دچار تخلف شده است.
  • اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت شرکت پخش دارو  باید مدارکی مثل شناسنامه، کپی شناسنامه، کارت ملی، کپی کارت ملی، گواهی عدم سابقه کیفری یا سوء پیشینه و مدارک تحصیلی خود را به مراجع قانونی و وزارت بهداشت کشور مربوطه تحویل بدهند. در صورتی که چند نفر به صورت شراکتی تصمیم دارند شرکت پخش دارو تأسیس کنند، میزان سهم هر فرد باید به طور کامل مشخص شود و به مراجع مربوطه تحویل داده شود.
  • امروزه تعداد زیادی شرکت پخش دارو در زمینه کاری خود بسیار موفق عمل کرده اند و از اعتبار بالایی برخوردار هستند. کسانی که تصمیم دارند  در زمینه خرید و فروش دارو فعالیت کنند، بهتر است  با افرادی که  سال هاست در این زمینه فعالیت می کنند، مشورت کنند تا بتواند از تجربه آن ها به خوبی استفاده کنند و بهترین مسیر را انتخاب کنند و شرایط مناسبی را برای زمینه اشتغال خود فراهم  کنند.
  • هر چقدر  کارایی و عملکرد نیرو ها و کارکنان یک شرکت  بهتر باشد، شرکت پخش دارو نیز  موفق تر عمل می کند و  مسیر  بهتری را برای پیشبرد اهداف خود فراهم می کند. بنابراین  کسانی که  برای  ثبت شرکت پخش دارو اقدام می کنند باید به رشته و حرفه کاری خود  کاملاً مسلط باشند و با تمام جنبه های  شغل خود آشنایی داشته باشند.
  • دارو نقش مهمی در علم پزشکی دارد و زمینه مناسبی را برای بهبود وضعیت بیماران  فراهم می کند. امروزه تعداد زیادی کارخانه داروسازی در ایران در زمینه تولید انواع دارو فعالیت می کنند و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند. سالانه بیش از چند هزارتن دارو در کشور تولید می شود و برای مصارف مختلف مورد استفاده بیماران قرار می گیرد، بخش اعظمی از دارو تولید شده در کشور  توسط شرکت های پخش دارو به سایر کشورهای خاورمیانه و آسیایی مثل عراق و  عربستان  صادر می گردد.
  • درمان برخی از بیماری ها مثل سرطان بسیار پیچیده و سخت است. امروزه تعداد زیادی دارو برای درمان بیماری سرطان در کشور ایران و سایر کشور های جهان تولید می شود.  اگرچه علم پزشکی هنوز نتوانسته است این بیماری را به طور کامل درمان کند، اما در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی، داروهای مؤثری در زمینه درمان بیماری سرطان تولید شده است. شرکت های پخش دارو به عنوان واسطه ای مناسب این دارو ها را به داخل کشور وارد می کنند و  دسترسی بیماران را به این دارو ها آسان تر می کنند.‌

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و مفیدی  را در مورد شرایط ثبت شرکت پخش دارو  در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. سپس در ادامه مطالبی را  در مورد ضرورت تأسیس شرکت پخش دارو بیان کردیم. امیدواریم نکات ذکر شده در این مقاله مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان