ثبت شرکت نقشه برداری ، تاسیس شرکت نقشه برداری به چه صورت است؟

 

ثبت شرکت نقشه برداری
ثبت شرکت نقشه برداری

 

با فرآیند ثبت شرکت نقشه برداری آشنا شوید!

 

ثبت شرکت نقشه برداری به چه صورتی قابل انجام است؟ آیا برای ثبت شرکت ، مدارک و اسناد خاصی لازم است ارائه شود؟ آیا برای ثبت این نوع شرکت، مجوز های خاصی لازم است اخذ شوند؟ شرکت هایی که در زمینه نقشه برداری مهندسی فعالیت می کنند، از مهندسین خبره و کار آزموده ای بهره می برند تا فعالیت های خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و سود و درآمد بالاتری کسب کنند.

بدیهی است هرچه مهندسین خبره تر و کار آزموده تری در شرکت مورد نظر فعالیت داشته باشند، تعداد افرادی که برای انجام کار های نقشه برداری و مهندسی به این شرکت مراجعه می کنند نیز بیشتر خواهد بود. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با فرآیند تاسیس شرکت نقشه برداری آشنا نموده و درباره مراحل و شرایط ثبت این نوع شرکت، توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

ثبت شرکت نقشه برداری به چه صورت است؟

 

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عرض کردیم، شرکت نقشه برداری، یکی از شرکت هایی است که در زمینه نقشه کشی ساختمان ها فعالیت می کنند و در این زمینه، از افراد و خبره و متبحر بهره می برند. مهندس هایی که تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه های معتبر ایرانی و خارجی گذارنده اند و دارای مدرک مهندسی و همچنین مهر نظام مهندسی هستند، در هر شرکتی که فعالیت کنند، بدیهی است تعداد مشتریان آن شرکت نیز بیشتر خواهد بود. این مهندسین، برای نقشه برداری و نقشه کشی ساختمان، ابتدا محل و متراژ بنا را از نزدیک مشاهده می کنند و سپس اقدام به نقشه کشی برای بنا کردن ساختمان می پردازند.

نقشه ی ساختمان، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل ساخت ساختمان های مسکونی و تجاری و … می باشد. بدیهی است در صورتی که نقشه ساختمان نقشه ی خوبی نباشد، ممکن است در مراحل ساخت ساختمان، مشکل به وجود آمده و ساختمان خوب و زیبایی شکل نگیرد. ساختمان ها و آپارتمان هایی که از ظاهر زیبایی برخوردارند و امکانات داخلی و نمای داخلی و خارجی آن ها بسیار زیبا و چشم نواز است، نشان از این موضوع می دهد که مهندس نقشه کش ساختمان مورد نظر، بسیار خبره و ماهر بوده است.

کشیدن نقشه ی ساختمان، به تبحر و مهارت بسیار زیادی نیاز دارد. بدیهی است برای کشیدن نقشه ی ساختمان، بایستی علم آن را داشت و هر فردی با هر سطح علمی نمی تواند نقشه ی ساختمان را بکشد. لذا برای ثبت شرکت نقشه برداری، بایستی از مهندسین با تجربه و متبحر استفاده نمود تا شرکت مورد نظر بتواند مشتریان زیادی را به سمت خود جذب نماید. برای ثبت نقشه برداری، بایستی یکسری مدارک و اسناد به ادارات و مراجع مربوطه داده شود تا این مراجع، اجازه ی ثبت شرکت به صورت قانونی و رسمی را صادر نمایند. در ادامه ی این مقاله درباره ی این شرایط و مراحل، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

شرایط و مراحل ثبت شرکت نقشه برداری
شرایط و مراحل ثبت شرکت نقشه برداری

 

شرایط و مراحل ثبت شرکت نقشه برداری چیست؟

 

برای ثبت شرکت نقشه برداری، همانند فرآیند ثبت دیگر شرکت ها، مراحل و شرایط خاصی باید طی شوند که در زیر به چند مورد از این مراحل و شرایط اشاره می کنیم:

  1. با توجه به این که در شرکت نقشه برداری، مهندسین زیادی فعالیت می کنند، بایستی مدارک و اسناد مربوط به حیطه ی تخصصی فعالیت این مهندسین، به مراجع و ادارات مربوطه ارائه شود. بدیهی است هر گونه مشکل که در این فرآیند به وجود آید، ثبت قانونی و رسمی شرکت انجام نخواهد شد.
  2. یکی دیگر از شرایط و مراحل ثبت شرکت های نقشه برداری مهندسی، این است که افرادی که قصد تاسیس شرکت نقشه برداری دارند، بایستی اساسنامه ای را قبل از شروع فعالیت خود تنظیم کرده و آن را به مراجع مربوطه ارائه دهند. در این اساسنامه، بایستی همه ی فعالیت هایی که قرار است در شرکت نقشه برداری مورد نظر انجام شوند، به طور دقیق آورده شوند. بدیهی است که هر فعالیتی که در این اساسنامه ذکر نشده باشد، انجام آن در شرکت مورد نظر غیر قانونی می باشد. بعلاوه مهندسینی که در شرکت فعالیت می کنند، معمولا فعالیت های تخصصی دارند و در صورتی که مشتری، کاری بخواهد که در حیطه ی تخصصی مهندسین شاغل در شرکت نباشد، شرکت مورد نظر مجاز نیست هیچ گونه فعالیتی برای مشتری خود انجام دهد. چون در حیطه ی مورد نظر، فردی صاحب تخصص ندارد. اما در بسیاری از موارد، شرکت های نقشه برداری سعی می کنند تا از هر نظر کامل باشند و بتوانند پاسخگوی نیاز مردم تا حد زیادی باشند.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با فرآیند تاسیس شرکت نقشه برداری آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را ارائه دهیم. برای آگاهی و شناخت بیشتر در این حوزه، می توانید از سایت https://sabtorotbe.ir/ دیدن کنید و اطلاعات لازم را از این سایت به دست بیاورید. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان