ثبت شرکت مواد غذایی ، شرایط ثبت شرکت مواد غذایی چگونه است؟

 

ثبت شرکت مواد غذایی
ثبت شرکت مواد غذایی

 

با شرایط ثبت شرکت مواد غذایی آشنا شوید!

 

ثبت شرکت مواد غذایی به چه صورت است؟ آیا افرادی که قصد ثبت شرکت غذایی دارند، بایستی مدارک و اسناد خاصی را تهیه کرده و تحویل مراجع و ادارات مربوطه در زمینه مورد نظر بدهند؟ آیا اینگونه شرکت ها، مجوز های خاصی لازم است برای پخش مواد غذایی اخذ کنند؟ تاسیس شرکت مواد غذایی، همانند ثبت دیگر شرکت ها، دارای مراحل و شرایط خاص خود می باشد که افرادی که قصد ثبت شرکت در این حوزه را دارند، بایستی این مراحل را طی کرده تا بتوانند شرکت مورد نظر خود را به شکل قانونی و رسمی به ثبت برسانند. شرکت هایی که در زمینه تولید و فروش مواد غذایی فعالیت می کنند، با توجه به این که به طور مستقیم با سلامتی مردم در ارتباطند، لذا بایستی مجوز های خاصی را اخذ کنند تا بتوانند حق فعالیت داشته باشند.

بسیاری از این مجوز ها، بایستی از سازمان هایی نظر سازمان غذا و دارو اخذ شوند. بدیهی است که اگر طی ممیزی ها و بازرسی هایی که از شرکت مورد نظر به عمل می آید، شرکت نتواند رضایت بازرسان را به دست بیاورد، مجوز برای فعالیت شرکت صادر نخواهد شد و شرکت تاسیس نمی شود.

لذا افرادی که قصد ثبت شرکت در زمینه تولید و پخش انواع مواد غذایی دارند، بایستی این نکته را مد نظر قرار بدهند که تمام نکات بهداشتی را در مراحل تولید و پخش مواد غذایی بایستی به طور دقیق و حساب شده رعایت کنند تا در هنگام بازرسی و ممیزی هایی که از شرکت به عمل می آید، بتوانند از مراجع مورد نظر، مجوز های لازم را گرفته و شرکت را به طور قانونی و رسمی ثبت کنند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با فرآیند ثبت شرکت آشنا نموده و درباره شرایط و نحوه این نوع شرکت، توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم. با ما همراه باشید.

 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی
شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی

 

شرایط ثبت شرکت مواد غذایی چگونه است؟

 

ثبت شرکت مواد غذایی، مراحل و شرایط خاصی دارد که در زیر به چند مورد از این شرایط و مراحل اشاره خواهیم کرد:

  • همانطور که در قسمت های قبلی نیز اشاره کردیم، از جمله مهم ترین و اصلی ترین شرایط و مراحل ثبت شرکت غذایی، اخذ مجوز های لازم از سازمان های مربوطه است. با توجه به این که تولید و پخش مواد غذایی، از حساسیت بالایی برخوردار است و هر گونه آلودگی در مواد غذایی تولید شده، می تواند موجب مسمومیت های غذایی خیل عظیمی از افراد مصرف کننده مواد غذایی مورد نظر شود، لذا بایستی در مراحل تولید و پخش مواد غذایی، بسیار دقت نمود تا هیچگونه آلودگی به مواد غذایی تولید شده راه نیابد. اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو، از جمله مهم ترین مراحل ثبت شرکت می باشد. بدیهی است در صورتی که این مجوز از سازمان مربوطه اخذ نشود، پروانه کار و فعالیت، به شرکت تولید و پخش مواد غذایی داده نخواهد شد.
  • یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین مراحل و شرایط ثبت شرکت، این است که افراد موسس شرکت، نباید هیچگونه سابقه کیفری در پرونده خود داشته باشند. گواهی عدم سوء سابقه، یکی دیگر از مدارک و اسنادی است که باید به مراجع مربوطه ارائه شود تا اجازه ثبت شرکت داده شود.
  • در صورتی که یک شرکت تولید و پخش مواد غذایی خارجی، قصد ثبت شعبه ی جدیدی از شرکت خود را در ایران داشته باشد نیز قوانین خاص خود را دارد. یکی از این قوانین و شرایط، این است که شرکت مورد نظر باید در کشور خود ثبت قانونی شده باشد. بدیهی است در صورتی که شرکت مورد نظر، در کشور خود ثبت نشده باشد، اجازه ی ثبت شعبه در داخل ایران، به شرکت مورد نظر داده نخواهد شد. به علاوه با توجه به این که کشور ایران، یک کشور اسلامی می باشد، هر شرکت خارجی نمی تواند در ایران ثبت شعبه نماید. زیرا بسیاری از کشور های جهان، از غذاهایی استفاده می کنند که دین اسلام آن ها را حرام کرده است و این شرکت ها نمی توانند در کشور ایران که یک کشور اسلامی است، فعالیت داشته باشند. به عنوان مثال، استفاده از نوشیدنی های الکلی در کشور های اسلامی همانند ایران ممانعت شرعی دارد و استفاده از این نوشیدنی ها حرام است. حال آن که در بسیاری از کشور های خارجی، استفاده از این نوشیدنی ها بسیار معمول می باشد و در هر مغازه و فروشگاهی می توان این نوشیدنی ها را یافت.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با فرآیند تاسیس شرکت مواد غذایی آشنا نموده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. در ادامه سعی شد تا درباره شرایط و مراحل ثبت شرکت با شما صحبت هایی داشته باشیم. امیدواریم این مقاله که در مورد ثبت شرکت مواد غذایی بود، بتواند رضایت خاطر شما را جلب نماید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان