ثبت شرکت مهندسین مشاور ، با فرآیند ثبت شرکت مهندسین مشاور آشنا شوید!

 

ثبت شرکت مهندسین مشاور
ثبت شرکت مهندسین مشاور

 

با فرآیند ثبت شرکت مهندسین مشاور آشنا شوید!

 

ثبت شرکت مهندسین مشاور به چه صورت انجام می شود؟ آیا برای ثبت شرکت مهندسین مشاور، مجوز های خاصی لازم است اخذ شوند؟ چه مدارک و اسنادی باید برای ثبت این نوع شرکت، به مراجع و سازمان های مربوطه در این زمینه داده شود؟ فرآیند ثبت شرکت ، بطور کلی به فرآیندی گفته می شود که طی آن افراد موسس شرکت، مدارک و مستندات لازم برای ثبت شرکت را به مراجع و سازمان های مربوطه ارائه می دهند تا شرکت آن ها به طور قانونی و رسمی ثبت شود. بدیهی است هر گونه مشکلی که در این زمینه پیش بیاید و مدارکی که از طرف سازمان ها و ادارات ثبت شرکت، برای ثبت شرکت مورد نظر درخواست می شود، به آن ها ارائه نشود، شرکت به صورت قانونی و رسمی ثبت نخواهد شد.

شرکت مهندسین مشاور، به شرکتی گفته می شود که در آن تعدادی مهندس در زمینه های مختلف فعالیت نموده و به افراد و سازمان هایی که قصد انجام انواع پروژه های مهندسی را دارند، مشاوره های لازم را می دهند. در قبال مشاوره هایی که این مهندسین مشاور به افراد و سازمان ها برای انجام پروژه های مختلف ارائه می دهند، هزینه هایی را نیز از این افراد و سازمان ها دریافت می کنند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با فرآیند ثبت شرکت مهندسین مشاور آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه بمانید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

 

ثبت شرکت مهندسین مشاور چه شرایط و مراحلی دارد؟

 

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، ثبت شرکت به فرآیندی گفته می شود که طی آن مدارک و مستندات لازم به ادارات و سازمان های مربوطه داده می شود تا شرکت مورد نظر به صورت قانونی و رسمی ثبت شود.

 

در ادامه ی این مقاله درباره شرایط و مراحل ثبت شرکت مهندسین مشاور به صورت تیتروار صحبت می کنیم:

  1. یکی از اولین، مهم ترین و اصلی ترین شرایط و مراحل ثبت شرکت ها، از جمله ثبت شرکت مهندسین مشاور، این است که نام شرکت بایستی یک نام کاملا ایرانی و اسلامی باشد. بسیاری از شرکت ها در سطح دنیا هستند که از نام هایی مخالف با موازین اسلامی استفاده می کنند که البته این اسم ها در کشور های خارجی مورد نظر کاملا قانونی و رسمی می باشند. اما اگر شرکت های ایرانی بخواهند از این اسم ها و نام های غربی و خارجی برای شرکت های خود استفاده کنند، سازمان ها و ادارات مربوطه در زمینه ثبت شرکت، اجازه ثبت قانونی و رسمی این شرکت ها را صادر نخواهند کرد. اسم شرکت یک مقوله ی بسیار مهم است که باید به آن توجه نمود. علی الخصوص در مورد شرکت هایی که در زمینه مهندسی فعالیت می کنند، این موضوع از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود. در مورد شرکت هایی که در زمینه های مهندسی فعالیت می کنند، در اسم شرکت بایستی از کلماتی همچون مهندسی، فنی مهندسی و … استفاده شود. در خصوص شرکت های مهندسین مشاور نیز، کلمه ی مهندسین مشاور، بایستی در اسم شرکت بیاید.
  2. با توجه به این که هدف شرکت مهندسین مشاور، راهنمایی و مشاوره دادن به افراد و سازمان ها، برای انجام پروژه های مهندسی مختلف می باشد، لذا مهندسینی که در این شرکت ها فعالیت می کنند، بایستی همگی دارای مهر نظام مهندسی بوده و مدارک معتبر و آکادمیک از دانشگاه های معتبر کشور داشته باشند. هرچه مدارک این مهندسین، بالاتر باشد و از دانشگاه های معتبر تری اخذ شده باشد، بدیهی است تعداد افراد و سازمان هایی که برای انجام پروژه های خود به این شرکت مراجعه می کنند نیز بیشتر خواهد بود.
  3. از جمله ی دیگر شرایط و مراحل ثبت شرکت مهندسین مشاور، این است که موسسین شرکت بایستی هیچ گونه سابقه کیفری در پرونده خود نداشته باشند. بدیهی است در صورتی که این افراد در پرونده خود هرگونه سابقه کیفری داشته باشند، ثبت قانونی و رسمی شرکت انجام نخواهد گرفت. بعلاوه موسسین شرکت بایستی مدارک شناسایی خود را به سازمان های مربوطه ارائه دهند. در مورد افراد خارجی که قصد ثبت شرکت یا ثبت شعبه ی شرکت خود در ایران را دارند، بایستی پاسپورت و ویزای معتبر این افراد به مراجع و سازمان های مربوطه ارائه شوند. اگر این افراد خارجی دارای پاسپورت و ویزای معتبر نباشند، ثبت شعبه ی شرکت در ایران میسر نخواهد بود.

 

مدارک و شرایط مورد نیاز ثبت شرکت مهندسین مشاور
مدارک و شرایط مورد نیاز ثبت شرکت مهندسین مشاور

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با فرآیند ثبت شرکت مهندسین مشاور آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را ارائه دهیم. درباره مراحل و شرایط ثبت این گونه شرکت ها نیز صحبت کردیم. برای آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به این موضوع، می توانید از سایت https://sabtorotbe.ir/ دیدن کنید. امیدواریم این مقاله بتواند رضایت خاطر شما عزیزان را به دنبال داشته باشد و از محتویات و مطالب این مقاله، استفاده کرده باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان