ثبت شرکت عمرانی ، شرکت عمرانی چه نوع شرکتی است؟

 

ثبت شرکت عمرانی
ثبت شرکت عمرانی

 

با شرایط ثبت شرکت عمرانی آشنا شوید!

 

ثبت شرکت عمرانی به چه صورت است؟ برای ثبت شرکت چه مدارک و اسنادی لازم است تحویل مراجع قانونی مربوطه داده شود؟ ثبت شرکت یکی از مهم ترین و پر سود ترین فعالیت های اقتصادی می باشد که در کشور های مختلف جهان و از جمله ایران، تاسیس و ثبت شرکت، در حوزه های کاری مختلف، روز به روز در حال افزایش می باشد. بسیاری از افراد در کشور های مختلف جهان، برای استفاده مناسب از سرمایه ی خود و افزایش درآمد حاصل از سرمایه ای که در دسترس دارند، اقدام به ثبت شرکت می کنند.

شرکت های عمرانی از دسته شرکت های پر سود در سطح جهان به حساب می آیند که کار های عمرانی و ساختمان سازی را انجام داده و به نوسازی بافت شهری در شهر ها و کشور های مختلف کمک می کنند.بدیهی است در صورتی که یک شرکت عمرانی، کیفیت کار مناسبی از خود نشان دهد، نسبت به سایر شرکت هایی که در زمینه فعالیت های عمرانی فعالیت می کنند، از طرفداران و مشتریان بیشتری در سطح کشور برخوردار خواهد بود. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با شرایط ثبت شرکت عمرانی آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

 

شرکت عمرانی چه نوع شرکتی است؟

شرکت های عمرانی، از دسته شرکت های پر سود در کشور های مختلف دنیا به حساب می آیند که کار پیمانکاری ساختمان ها و بنا های عظیم در شهر ها و کشور های مختلف، از جمله ایران را بر عهده دارند. در این شرکت ها، مهندسین بسیاری در زمینه های کاری مختلف فعالیت می کنند که هر کدام از این مهندس ها، قسمتی از کار ساختمان سازی را انجام می دهند  و در قسمت خاصی تبحر دارند. به طور کلی یک شرکت عمرانی خوب و ایده آل، باید صفر تا صد ساختن ساختمان ها را به عهده گرفته و در ساختن ساختمان ها از بهترین مصالح استفاده نماید.

بسیاری از شرکت های عمرانی و پیمانکاری در سطح کشور های مختلف و از جمله ایران فعالیت می کنند که پس از دریافت هزینه ساخت ساختمان از صاحب آن، از مصالح دسته دوم استفاده می کنند و کیفیت کار پایینی را ارائه می دهند تا سود بالایی از فعالیت عمرانی خود بدست بیاورند. حال آن که بسیاری دیگر از شرکت ها هستند که با بهره مندی از مهندسین مجرب و کارآزموده، فعالیت های عمرانی بی نظیری را به انجام رسانده و تعداد مشتریان خود را روز به روز افزایش خواهند داد. بدیهی است هر شرکتی که بتواند ساختمان های با کیفیت تر و زیبا تری را بسازد، تعداد افراد و سازمان هایی که برای ساختن ساختمان های خود، به این شرکت مراجعه می کنند نیز بیشتر خواهد بود.

 

شرایط و مراحل ثبت شرکت عمرانی
شرایط و مراحل ثبت شرکت عمرانی

 

ثبت شرکت عمرانی چه شرایط و مراحلی دارد؟

 

ثبت شرکت عمرانی، دارای مراحل و شرایط خاصی است. با توجه به این که در شرکت عمرانی، بایستی از مهندسین عمران استفاده شود، لذا مدارک مربوط به مهندسی تمامی افرادی که در مجموعه مورد نظر شاغل هستند و یا قصد شاغل شدن در شرکت مورد نظر را دارند، بایستی به مراجع ذی صلاح ارائه شوند.

 

در زیر به چند مورد از مهم ترین شرایط و مراحل ثبت شرکت عمرانی اشاره خواهیم کرد:

  • یکی از مهم ترین و اصلی ترین شرایط ثبت شرکت عمرانی، این است که تمام افرادی که به عنوان مهندس در شرکت مشغول به کار هستند و یا قرار است به عنوان مهندس یا پیمانکار در شرکت مشغول به کار شوند، بایستی مدارک مربوط به مهندسی یا همان مهر نظام مهندسی آن ها به مراجع مربوطه ارائه شود. بدیهی است در صورتی که هر کدام از افراد که تحت عنوان مهندس در شرکت به فعالیت می پردازند، نتوانند مدارک مربوطه را ارائه دهند، فعالیت آن ها در شرکت غیر قانونی تلقی خواهد شد.
  • یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین شرایط ثبت شرکت عمرانی، این است که اگر یک فرد خارجی بخواهد در شرکت عمرانی خاصی در ایران مشغول به کار شود، بایستی اولا مدارک مربوط به مهندسی این فرد، مورد قبول کشور مقصد باشد و بتواند با ترجمه مدارک خود، مهر نظام مهندسی را از سازمان ها و مراجع مربوطه در ایران بگیرد. بعلاوه افراد خارجی باید دارای پاسپورت و ویزای معتبر در ایران باشند تا بتوانند در ایران فعالیت کاری داشته باشند.

لازم به ذکر است که علاوه بر موارد ذکر شده در مورد تاسیس شرکت عمرانی، مراحل دیگری نیز بایستی برای ثبت شرکت به صورت قانونی و رسمی گذرانده شوند. افرادی که قصد تاسیس شرکت عمرانی دارند می توانند با مراجعه به سازمان های مربوطه، از مراحل ثبت شرکت های عمرانی به طور کامل آگاه شوند.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با ثبت شرکت عمرانی آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عرض کنیم. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان