ثبت شرکت سرمایه گذاری ، راهنمای تاسیس شرکت سرمایه گذاری

 

ثبت شرکت سرمایه گذاری
ثبت شرکت سرمایه گذاری

 

با ثبت شرکت سرمایه گذاری بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت سرمایه گذاری به چه صورت انجام می شود؟ شرایط لازم برای شرکت سرمایه گذاری چیست؟ اقدامات لازم برای ثبت شرکت سرمایه گذاری به طور رسمی و قانونی چیست؟  شرکت سرمایه گذاری یکی از مهمترین شرکت هایی است که نقش مهمی در رشد و پیشرفت کشور دارند. امروزه تعداد زیادی شرکت در زمینه های مختلف مثل پزشکی، مهندسی، آموزشی، پیمانکاری و عمران فعالیت می کنند و نقش مهمی در پیشرفت کشور در جنبه های مختلف اقتصادی و اجتماعی دارند و زمینه مناسبی را برای افزایش اشتغال جوانان فراهم کرده است. شرکت به مجموعه منظمی گفته می شود که برای تحقق هدف و ایده خاصی تشکیل می شود.

تعداد نیروهای مشغول در شرکت به نوع فعالیت و اعتبار شرکت بستگی دارد، هر چقدر که شرکت بزرگ تر باشد و نوع فعالیت آن مهمتر باشد، تعداد نیروها و کارکنان آن بیشتر است. افرادی که در شرکت ها مشغول به فعالیت هستند، باید مدرک  تحصیلی  مرتبط با نوع فعالیت شرکت  را داشته  باشند، مثلاً کسی که در شرکت پزشکی فعالیت می کند باید مدرک تحصیلی مرتبط با رشته پزشکی داشته باشد یا فردی که در شرکت دارو کار می کند باید رشته تحصیلی آن متناسب با نوع فعالیت شرکت باشد. البته بعضی از شرکت ها نیاز به مدرک تحصیلی ندارند و مهارت و تجربه فرد اولویت  می باشد. مثلاً در شرکت تأسیساتی یا ساختمانی بیشتر مهارت فرد مهم است و مدرک تحصیلی او چندان مهم نمی باشد.

البته اگر فردی هم دارای مدرک تحصیلی معتبر باشد و هم تجربه کاری یا مهارت بالایی داشته باشد، در زمینه شغلی خود موفق تر عمل می کند. در این مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات و شرایط ثبت شرکت سرمایه گذاری با شما عزیزان صحبت کنیم و اطلاعات مفید و جامعی  در مورد ثبت این نوع شرکت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای افزایش دانش و اطلاعات خود نسبت به ثبت این نوع شرکت با ما همراه باشید.

 

بررسی خصوصیات ثبت شرکت سرمایه گذاری

 

  • افرادی که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری اقدام می کنند باید همه مدارک خود را مثل شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی و اقرار نامه را به مراجع و مراکز مربوطه تحویل دهند. اقرار نامه یکی از مهمترین نامه های ضروری است است که برای ثبت شرکت لازم است و باید به مراکز قانونی تحویل داده شود. متن اقرار نامه باید کاملا واضح باشد و اطلاعاتی که در آن نوشته می شود باید کاملا درست و صحیح باشد.
  • در اقرار نامه مطالب جزئی و کلی در مورد مشخصات و خصوصیات شرکت، مقدار سرمایه مورد نیاز برای تأسیس شرکت، تعداد نیروهای مورد نیاز برای اشتغال در شرکت، مقدار سهام هر کدام از اعضاء و سمت شغلی هر کدام از افراد به طور نوشته می شود. متن اقرار نامه و سایر مدارک مثل شناسنامه و کارت ملی در تاریخ و زمان مشخصی توسط مراکز و مراجع قانونی بررسی می شود. در صورتی که در صحت مدارک هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته باشد، افراد می توانند برای گرفتن مجوز لازم برای ثبت شرکت اقدام کنند. در صورتی که در صحت مدارک ارائه شده مشکلی وجود داشته باشد، افراد باید در تاریخ و زمان مشخصی به مراکز قانونی مراجعه کنند و به رفع مشکل ایجاد شده می پردازند.
  • افرادی که برای تاسیس شرکت سرمایه گذاری اقدام می کنند باید تابعیت کشور مورد نظر خود را داشته باشند، در صورتی که فردی تابعیت کشور مورد نظر را نداشته باشد، ابتدا باید به مراکز قانونی مراجعه کند و بعد از گذراندن مراحل قانونی، حق شهروندی و تابعیت کشور مورد نظر را کسب کند و سپس برای دریافت مجوز قانونی برای ثبت شرکت سرمایه‌گذاری اقدام کند. امروزه تعداد زیادی شرکت در داخل و خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند و در زمینه کاری خود بسیار موفق عمل می کنند.
  • وقتی فردی قصد دارد  که در کشور ایران، شرکت ثبت کند باید حق شهروندی و تابعیت کشور ایران را داشته باشد و از همه قوانین و مقررات کشور ایران تبعیت کند. در صورتی که فردی حق شهروندی کشور مورد نظر خود را نداشته باشد، صلاحیت لازم و کافی را برای ثبت شرکت ندارد و اگر به صورت غیر قانونی اقدام به ثبت و تأسیس شرکت کند از نظر قانون دچار تخلف شده است و برای  او مجازات  سنگین کیفری و جزایی در نظر گرفته می شود، امروزه تعداد زیادی شرکت سرمایه گذاری  به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند و بستر مناسبی را برای افزایش کلاهبرداری فراهم کرده اند. عملکرد و کارایی این نوع شرکت ها از نظر قانون جرم تلقی می شود و به شدت با آن ها برخورد می شود.

 

شرایط و مدارک لازم ثبت شرکت سرمایه گذاری
شرایط و مدارک لازم ثبت شرکت سرمایه گذاری

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و جامعی در مورد چگونگی ثبت شرکت سرمایه گذاری در اختیار  شما عزیزان قرار دهیم. در این مقاله سعی کردیم که به نکات جامع و کاملی در مورد نحوه ثبت این نوع شرکت اشاره کنیم و  سطح اطلاعات و دانش شما را افزایش دهیم. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گیرد و بتوانید از اطلاعات ذکر شده در متن این مقاله به خوبی استفاده کنید. برای این که در مورد ثبت شرکت های مختلف، اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید به سایت اینترنتی sabtorotbe.ir مراجعه نمایید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان