ثبت شرکت دارویی ، ثبت شرکت دارویی به چه صورت است؟

 

ثبت شرکت دارویی
ثبت شرکت دارویی

 

با شرایط ثبت شرکت دارویی بیشتر آشنا شوید!

 

ثبت شرکت دارویی چگونه است؟ برای ثبت شرکت دارویی، بایستی چه مدارک و اسنادی را جمع آوری و ارائه نمود؟ ثبت شرکت به طور کلی کاری سخت و زمان بر است و به اسناد و مدارک زیادی نیاز دارد تا بتوان یک شرکت را به طور رسمی و قانونی ثبت نمود و از مزایای آن بهره برد. اما پس از ثبت شرکت، می توان از مزایا و درآمد های بسیار خوبی که از راه شرکت به دست می آید، بهره برد. امروزه شرکت های بسیاری در سطح کشور های مختلف، از جمله کشور ایران تاسیس شده اند که هر کدام از این شرکت ها، حیطه ی فعالیتی مخصوص به خود را داشته و در زمینه ی مورد نظر خود فعالیت می کنند. یکی از مهم ترین شرکت هایی که روز به روز بر اهمیت آن در جامعه امروزی افزوده شده است، شرکت دارویی می باشد.

برای ثبت شرکت دارویی، مجوز های زیادی لازم است اخذ شوند تا بتوان به صورت قانونی و رسمی، فعالیت خود را آغاز نمود. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با شرکت های دارویی آشنا نموده و درباره فرآیند ثبت شرکت دارویی، با شما عزیزان صحبت هایی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

ثبت شرکت دارویی به چه صورت است؟

 

همانطوری که در ابتدای این مقاله نیز عرض کردیم، برای ثبت شرکت های دارویی، مجوز های بسیاری لازم است تا از مراجع قانونی مربوطه اخذ شوند تا شرکت به صورت قانونی و رسمی تاسیس شود. بدیهی است در صورتی که هر کدام از این مجوز ها گرفته نشوند، تاسیس و ثبت شرکت به صورت قانونی امکان پذیر نخواهد بود. امروزه با شیوع ویروس کرونا در جوامع و کشور های مختلف دنیا و از جمله ایران، کار پخش و تولید انواع دارو هایی که در زمینه بهبود و درمان بیماری کرونا موثر می باشند، اهمیت چشمگیری پیدا کرده است.

بعلاوه تولید و پخش و یا صادرات و واردات واکسن کرونا، برای شرکت های دارویی، به یک نوع رقابت تبدیل شده است. طبیعی است هر شرکتی که بتواند این اقلام دارویی را برای همیشه و به مقدار زیاد در اختیار داشته باشد، رضایت تعداد بیشتری از مردم جامعه را کسب خواهد کرد. البته پخش و توزیع این چنین دارو ها و واکسن هایی، نیاز به گرفتن مجوز از سازمان غذا و دارو هر کشوری را دارد. در صورتی که مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو اخذ نشده باشند، پخش و توزیع دارو غیر قانونی می باشد.

 

ثبت شرکت دارویی به چه صورت است؟
ثبت شرکت دارویی به چه صورت است؟

 

انواع شرکت های دارویی کدامند؟

 

شرکت های دارویی که برای انجام فعالیت های خود، به مجوز از طرف سازمان ها و مراجع مربوطه نیاز دارند، معمولا در سه شکل، فعالیت های خود را به انجام می رسانند:

 

  • شرکت های دارویی فعال در زمینه تولید دارو

شرکت های دانش بنیانی که در زمینه تولید انواع دارو ها برای درمان خیل عظیمی از بیماری ها فعالیت می کنند، برای انجام فعالیت های خود، به مجوز های مختلفی نیاز دارند. با توجه به این که کار این مجموعه ها بسیار حساس می باشد و به نوعی به طور مستقیم با جان مردم در ارتباط است، لذا این مجموعه ها بایستی برای تولید دارو هایی بدون نقص، مراکزی تحت عنوان کنترل کیفیت دارو داشته باشند. بدیهی است در صورت وجود هرگونه مشکل در زمینه راه اندازی این مراکز در داخل مجموعه ی تولیدی دارو، مجوز های لازم از طرف سازمان های مربوطه برای کار و فعالیت داده نخواهد شد. لذا این شرکت ها، بایستی از فیلتر های قانونی بسیاری رد شوند تا بتوانند شرکت خود را به ثبت برسانند و فعالیت های خود را در زمینه مورد نظر آغاز نمایند.

 

  • شرکت های دارویی فعال در زمینه پخش دارو

یکسری شرکت های دیگر نیز وجود دارند که فقط در زمینه پخش انواع دارو ها فعالیت می کنند. این شرکت ها، با شرکت های دانش بنیانی که در زمینه تولید دارو فعالیت می کنند، ارتباط برقرار کرده و دارو های مورد نیاز خود را از طریق این شرکت ها دریافت می نمایند و در دسترس مردم و داروخانه های سطح شهر قرار می دهند.

 

  • شرکت های فعال در زمینه صادرات و واردات دارو

بسیاری از شرکت های دارویی در سطح کشور هستند که با توجه به این که بسیاری از اقلام دارویی در داخل کشور موجود نمی باشند، اقدام به واردات دارو های مورد نظر می کنند تا مردم به راحتی بتوانند از طریق این شرکت ها، دارو های مورد نظر خود را تهیه نمایند. این شرکت ها، برای ثبت شرکت دارویی خود، به مجوز های بیشتری نیاز دارند. با توجه به این که بسیاری از داروها در جهان امروزی، تقلبی می باشند و اثر لازم را روی بدن افراد بیمار به همراه ندارند، لذا این شرکت ها بایستی درباره اصل بودن دارو هایی که وارد کشور می کنند، اطمینان حاصل کنند تا بتوانند داروی موثری را به بیماران داخل کشور تحویل دهند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان