ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری ، شرایط تاسیس شرکت حمل و نقل درون شهری

 

ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری
ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری

 

با ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری به چه صورت انجام می شود؟ شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت چیست؟ شرکت حمل و نقل درون شهری زیر نظر کدام وزارتخانه انجام می شود؟ شرکت حمل و نقل درون شهری یکی از مهمترین شرکت هایی است  که در زمینه حمل و نقل فعالیت می کند. امروزه تعداد زیادی شرکت در زمینه های مختلف مثل پزشکی، آموزشی، مهندسی و… فعالیت می کنند. هر چقدر که عملکرد و کارایی یک شرکت بهتر باشد، اعتبار آن نیز بیشتر است. حمل و نقل  همواره یکی از مهمترین دغدغه های بشری بوده است.

با توجه به اینکه آلودگی هوا روز به روز در حال افزایش است و سلامتی بسیاری از افراد به خطر می افتد، همواره سعی می شود که بهترین شیوه حمل و نقل درون شهری در نظر گرفته شود تا از میزان ترافیک و آلودگی هوا کاسته شود. آلودگی هوا نقش بسیار مهمی در افزایش دمای کره زمین دارد و باعث افزایش الاینده های خطرناک می شود، امروزه به منظور کاهش گازها و آلاینده ها سعی می شود که از منابع سوختی کم خطرتری برای سوخت وسایل نقیله استفاده شود. در این مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات و شرایط تاسیس شرکت حمل و نقل درون شهری با شما عزیزان صحبت کنیم و به نکات مفید و جامعی در این زمینه اشاره کنیم. برای افزایش آگاهی و دانش خود نسبت به این نوع شرکت با ما همراه باشید.

 

شرایط ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری

 

  • افرادی که برای ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری اقدام می کنند باید همه مدارک خود را مثل شناسنامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی خود را به همراه کپی برابر اصل آن ها به مراجع مربوطه تحویل دهند تا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. اقرار نامه یکی از مهمترین مدارکی است که باید به مراجع و مراکز مربوطه تحویل داده شود. اقرار نامه به نامه ای گفته می شود که در آن مشخصات اعضاء، مقدار سهام و رده بندی شغلی هر کدام از اعضاء به طور دقیق نوشته می شود و برای بررسی به مراکز قانونی تحویل داده می شود. متن اقرار نامه باید به صورت کاملا واضح و دقیق نوشته شود، در صورتی که  متن اقرار نامه به صورت مبهم باشد و اطلاعات در آن به درستی بیان نشود از نظر قانونی اعتبار  ندارد.
  • افرادی که قصد دارند برای ثبت این نوع شرکت اقدام کنند باید  متن اقرارنامه  و انگیزه نامه خود را به به طور کاملا دقیق و درست بنویسند. بعد از اینکه مدارک و اقرار نامه اعضاء به مراجع قانونی تحویل داده شد، این مراکز در تاریخ و زمان مشخصی به بررسی صحت و درستی این مدارک می پردازد. در صورتی که در صحت مدارک ارائه شده مشکلی وجود نداشته باشد، مجوز قانونی برای ثبت شرکت صادر می گردد.در غیر این صورت افراد باید به رفع مشکل ایجاد شده بپردازند.
  • افرادی که برای تاسیس شرکت حمل و نقل درون شهری اقدام می کنند باید آگاهی و اطلاعات مناسبی در این زمینه کاری داشته باشند.در صورتی که فردی  مدرک تحصیلی مرتبط با این رشته را  نداشته باشد یا آگاهی کاملی نسبت به این زمینه کاری نداشته باشد، باید دوره های آموزشی مناسبی را به منظور افزایش اطلاعات خود در این زمینه بگذراند. این دوره های آموزشی در زمان و تاریخ مشخصی زیر نظر بهترین استادان کشور در زمینه حمل و نقل درون شهری برگزار می شود، افرادی که بتوانند این دوره های آموزشی را به خوبی سپری کنند و نمره قبولی در این دوره ها کسب کنند، آمادگی لازم را برای ثبت شرکت کسب می کنند. اگر فردی نتواند دوره های آموزشی و کارآموزی خود را به خوبی سپری کند و نمره قبولی در این دوره ها دریافت کند باید طبق قانون دوره های آموزشی بیشتری را بگذراند تا بتواند صلاحیت لازم و کافی را برای ثبت شرکت کسب کند. دوره های آموزشی در تاریخ و مکان مشخصی برگزار می شوند. بعد از اینکه افراد مدارک کارآموزی  خود را به مراجع مربوطه تحویل دادند، در صورتی که در صحت و اعتبار مدرک ارائه شده مشکلی وجود نداشته باشد، مجوز قانونی برای ثبت شرکت صادر می گردد.

 

شرایط و مراحل ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری
شرایط و مراحل ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری

 

  • امروزه تعداد زیادی شرکت حمل و نقل درون شهری بدون داشتن مجوز قانونی فعالیت می کنند و به صورت غیر قانونی اقدام به ثبت و تأسیس شرکت کرده اند، در این صورت عملکرد و کارایی آن ها طبق قانون کاملا غیر قانونی و تخلف شمرده می شود و برای آن ها مجازات سنگین کیفری و جزایی در نظر گفته می شود.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و جامعی در مورد خصوصیات و شرایط شرکت حمل و نقل درون شهری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در این مقاله نکات جامع و کاملی را در مورد چگونگی ثبت این نوع شرکت بیان کردیم. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله مورد توجه و استفاده  شما قرار گیرد  و بتوانید از این اطلاعات به خوبی استفاده کنید.  برای آگاهی بیشتر در مورد ثبت شرکت، می توانید به سایت اینترنتی sabtorotbe.ir مراجعه نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان