ثبت شرکت استارت آپ ، بررسی شرایط  ثبت شرکت استارت آپ

 

ثبت شرکت استارت آپ
ثبت شرکت استارت آپ

 

با ثبت شرکت استارت آپ بیشتر آشنا شویم!

 

ثبت شرکت استارت آپ به چه صورت انجام می شود؟ اقدامات لازم برای ثبت  شرکت استارت آپ چیست؟ شرکت استارت آپ چه نقشی در پیشرفت کشور دارد؟ شرکت استارت آپ یکی از مهمترین شرکت هایی است که در چند سال اخیر در بازار رونق پیدا کرده است. در واقع استارت آپ به مجموعه منظمی گفته می شود که برای تحقق یک ایده جالب و خاص ایجاد می شود و قوانین آن با شرکت ها متفاوت است. وقتی یک مجموعه  منظم در مراکز و مراجع ثبت شرکت ، ثبت نشود از نظر قانونی  شرکت رسمی محسوب نمی شود و دارای اعتبار قانونی نیست و کاملا خصوصی است.

امروزه تعداد زیادی استارت آپ در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت هستند و در زمینه کاری خود بسیار موفق عمل می کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات و شرایط ثبت شرکت استارت آپ با شما عزیزان صحبت کنیم. و اطلاعات مفید و جامعی  در مورد شرایط ثبت این نوع شرکت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای افزایش آگاهی و دانش خود نسبت به ثبت این نوع شرکت تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

 

بررسی شرایط  ثبت شرکت استارت آپ

 

  • استارت آپ به مجموعه منظمی گفته می  شود که از نظر قانونی یک شرکت  رسمی محسوب نمی شود. این مجموعه کاملا خصوصی است و تأمین بودجه و مخارج آن کاملا بر عهده مؤسسان مجموعه است.  استارت آپ از  قوانین  و مقررات شرکت های رسمی تبعیت نمی کند و به عنوان یک مجموعه مستقل شناخته می شود. اگر استارت آپ به صورت رسمی در مراکز و مراجع رسمی کشور ثبت شود، از اعتبار و ارزش بسیار بالایی برخوردار می شود و سرمایه گذاران بیشتری برای همکاری با این نوع شرکت تمایل دارند. هر چقدر که سابقه و اعتبار شرکت بیشتر باشد، اعتماد و اطمینان افراد برای همکاری و سرمایه گذاری در آن افزایش می یابد.
  • افرادی که برای ثبت شرکت استارت آپ اقدام می کنند باید همه مدارک مورد نیاز را مثل شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی و اقرار نامه را به همراه کپی برابر اصل آن ها به مراکز و مراجع مربوطه تحویل دهند. اقرار نامه یکی از مهمترین نامه های اداری است و نقش مهمی در ثبت شرکت دارد. اقرار نامه به متنی گفته می شود که در آن مشخصات شرکت، خصوصیات شرکت، نام شرکت، مقدار سهام شرکت و سمت شغلی هر کدام از نیروها به طور کامل ذکر می شود. اقرار نامه و بقیه مدارک تحویل داده شده به مراکز و مراجع مربوطه در تاریخ و زمان مشخصی توسط مشاوران مراجع قانونی بررسی می سود، در صورتی که در صحت مدارک تحویل داده شده مشکلی وجود نداشته باشد، مجوز قانونی برای ثبت شرکت صادر می گردد اما در صورتی که در صحت مدارک مشکلی وجود داشته باشد، افراد باید برای رفع مشکل ایجاد شده به مراکز قانونی مراجعه کنند.
  • تعرفه ثبت شرکت در ثبت شرکت های مختلف با یکدیگر متفاوت است. هر چقدر که یک شرکت بزرگ تر باشد، مقدار تعرفه و هزینه لازم برای ثبت آن نیز بیشتر است. امروزه اکثر افراد برای ثبت شرکت به مؤسسه های حقوقی مراجعه می کنند. مؤسسه های حقوقی نقش مهمی در فرایند ثبت شرکت دارند زیرا مشاوران حقوقی نسبت به همه مراحل قانونی ثبت شرکت آشنایی کامل دارند و می توانند در کمترین زمان ممکن برای ثبت شرکت اقدام کنند. مشاوران حقوقی در رشته هایی مثل وکالت و حقوق تحصیل کرده اند و در زمینه ثبت شرکت فعالیت می کنند. افراد می توانند برای ثبت شرکت به مشاوران حقوقی مراجعه کنند و از دانش و اطلاعات آن ها به خوبی استفاده کنند و مسیر درستی را برای تاسیس شرکت انتخاب کنند. هر چقدر که تجربه مشاوران حقوقی در زمینه ثبت استارت آپ بیشتر باشد، فرایند ثبت شرکت در بازه زمانی کمتری انجام می شود.
  • افرادی که برای تاسیس شرکت استارت آپ اقدام می کنند باید حتما جزء شهروندان کشور مورد نظر خود باشند، در صورتی که فردی تابعیت کشور مورد نظر خود را نداشته باشد، ابتدا باید مراحل قانونی را برای گرفتن حقوق شهروندی در کشور مورد نظر خود بگذراند و سپس برای ثبت شرکت اقدام کند. امروزه تعداد زیادی شرکت استارت آپ در سراسر جهان تأسیس شده است که در زمینه کاری خود بسیار موفق عمل می کنند و دارای بهترین عملکرد و کارایی هستند. اگر چه استارت آپ می تواند به صورت غیر رسمی هم به فعالیت خود ادامه دهد و در زمینه کاری خود نیز موفق عمل کند، اما در این صورت سرمایه گذران نسبت به این نوع مجموعه اعتماد و اطمینان کافی ندارند و شاید تمایل زیادی برای همکاری با این نوع مجموعه ها نداشته باشند. بنابراین یکی از مهمترین خصوصیات ثبت شرکت استارت آپ، افزایش  اعتماد و اطمینان افرادی برای همکاری با این نوع مجموعه است.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و جامعی در مورد نحوه ثبت شرکت استارت آپ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به نکات جامع و مفیدی در مورد ثبت این نوع شرکت اشاره کنیم. امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گیرد و بتوانید از مطالب بیان شده در این مقاله به خوبی استفاده کنید و بهترین مسیر را  برای ثبت شرکت مورد نظر خود انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می توانید به نشانی sabtorotbe.ir مراجعه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان