ثبت شرکت آموزشی چه شرایط و مراحلی دارد؟

 

ثبت شرکت آموزشی
ثبت شرکت آموزشی

 

با فرآیند ثبت شرکت آموزشی آشنا شوید!

 

ثبت شرکت آموزشی به چه صورت انجام می شود؟ آیا برای ثبت شرکت ، مدارک و مستندات خاصی لازم است به مراجع و سازمان های مربوطه در زمینه ثبت شرکت ارائه شود؟ آیا برای شرکت آموزشی، مجوز های خاصی لازم است از این ارگان ها اخذ شود؟ شرکت ها و موسسات علمی آموزشی، از دسته شرکت ها و موسساتی هستند که در زمینه آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی، از ابتدایی تا کنکور و همچنین مراحل بالاتر فعالیت های خود را انجام می دهند. البته حیطه ی فعالیتی این شرکت ها و موسسات، با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام از این شرکت ها، در مقطع خاصی فعالیت های خود را به انجام می رسانند.

به عنوان مثال شرکت هایی هستند که فقط و تنها فقط برای مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان محتوا های آموزشی تولید می کنند. حال آن که بسیاری دیگر از شرکت ها در سطح کشور وجود دارند که فعالیت های آن ها در سطوح بالا تر انجام گرفته و معطوف به مراتب کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند. تمامی این شرکت ها، سعی می کنند تا با بالا بردن کیفیت محتوا های آموزشی خود، طرفداران و مشتریان خود را در سطح کشور افزایش داده و سود حاصل از فعالیت خود را در زمینه ی مورد نظر افزایش دهند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با فرآیند ثبت شرکت آموزشی آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

 

ثبت شرکت آموزشی چه شرایط و مراحلی دارد؟

 

  • همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، برای ثبت همه ی انواع شرکت ها، از جمله شرکت آموزشی، مدارک و مستندات خاصی لازم است به مراجع ذی صلاح ارائه شود که این مدارک و مستندات، برای ثبت هر شرکتی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، افرادی که قصد ثبت شرکت آموزشی دارند، بایستی از مراجع و اداراتی نظیر اداره آموزش و پرورش، مجوز های لازم را برای شروع فعالیت خود اخذ کنند. بدیهی است در صورتی که اداره آموزش و پرورش، به شرکت آموزشی مورد نظر مجوز فعالیت ندهد، هر گونه فعالیت در شرکت آموزشی مورد نظر، غیر قانونی و غیر رسمی خواهد بود و در صورتی که مراجع ذی صلاح از فعالیت های غیر قانونی شرکت آموزشی مورد نظر با خبر شوند، بلافاصله شرکت از طرف آن ها پلمپ خواهد شد.
  • یکی دیگر از شرایط و مراحل ثبت شرکت، این است که اساتید و کارکنان شرکت مورد نظر، همگی دارای مدارک معتبر آکادمیک باشند. به عنوان مثال در صورتی که یک شرکت آموزشی که در زمینه چاپ کتب و لوح های فشرده ی آموزشی فعالیت می کند، از اساتید مجرب و خبره ی کشوری در شرکت خود استفاده نکند، هم تعداد مشتریان شرکت کاهش پیدا می کند، و هم از نظر مالی به شرکت صدمه و آسیب جبران ناپذیری وارد می شود. لذا برای ثبت شرکت های آموزشی، بایستی این موضوعات را مد نظر قرار داده و از بهترین و خبره ترین اساتید کشوری استفاده نمود تا هم تعداد مشتریان شرکت مورد نظر بیشتر شود، و هم سود و درآمد حاصل از شرکت آموزشی مورد نظر افزایش پیدا کند.
  • بعلاوه یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت آموزشی، این است که افرادی که در شرکت، چه به عنوان استاد و چه به عناوین دیگر مشغول کار و فعالیت هستند، نباید هیچ گونه سابقه کیفری در پرونده خود داشته باشند. بدیهی است هر گونه سابقه ی کیفری که در پرونده ی موسسین شرکت یا اساتید شرکت وجود داشته باشد، یک مانع را برای فعالیت شرکت مورد نظر ایجاد خواهد کرد.
  • همچنین برای تاسیس شرکت آموزشی، بایستی موسس یا موسسین شرکت مورد نظر، اساسنامه ای را بنویسند که همه ی فعالیت های شرکت در آن درج شده باشد. بدیهی است هر فعالیتی که خارج از محدوده ی اساسنامه ی شرکت باشد، غیر قانونی و غیر رسمی تلقی خواهد شد. به عنوان مثال اگر شرکت آموزشی مورد نظر قصد دارد که فعالیت های خود را در زمینه ی تولید کتب درسی برای کنکور به انجام برساند، نباید خارج از این محدوده فعالیت کند و فقط و تنها فقط در این حوزه فعالیت های خود را انجام دهد. بعلاوه اساسنامه ای که توسط موسس یا موسسین شرکت نوشته می شود، بایستی به امضای همه ی افرادی که تحت عنوان شریک قصد دارند تا شرکت را افتتاح کنند، برسد. بدیهی است در صورتی که امضای هر کدام از افراد موسس شرکت، پای اساسنامه ی شرکت نباشد، ثبت قانونی و رسمی شرکت انجام نخواهد شد.

 

شرایط و مراحل لازم جهت ثبت شرکت آموزشی
شرایط و مراحل لازم جهت ثبت شرکت آموزشی

 

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با شرایط و مراحل ثبت شرکت آموزشی آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به نشانی اینترنتی sabtorotbe.ir مراجعه نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را از این سایت دریافت کنید. امیدواریم این مقاله بتواند رضایت خاطر شما را جلب کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان