ثبت برند و ثبت شرکت چه فوایدی دارد؟شرایط و مدارک لازم برای ثبت برند و ثبت شرکت

ثبت برند و ثبت شرکت چه فوایدی دارد؟

 

در این مقاله می خواهیم در رابطه با نکات بسیار ویژه برای ثبت برند و هم چنین ثبت شرکت بپردازیم. همان طور که در مقاله قبل با آن اشاره نمودیم. مراحل ثبت برند دارای اصول و قوانین مربوط به خود می ‌باشد. به همین جهت اگر قصد ثبت علامت را دارید. ما به شما توصیه می‌ کنیم این مقاله را به خوبی مطالعه کنید. قبل از هر چیز باید بدانیم که ثبت برند و لوگو و دارای فواید بسیار زیادی است. به همین جهت شما باید مراحل ثبت برند را به خوبی آموزش ببینید تا بتوانید در هزینه ثبت برند خود کاهش چشمگیری ایجاد کنید.

ثبت برند تجاری طی مراحل زیر انجام خواهد پذیرفت. اولین مرحله برای ثبت برند شما باید یک اظهارنامه خوب و دقیق به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تحویل دهید. در واقع این مرحله را تصمیم اظهار نامه می‌ نامند. برای این امر یکسری فرم‌ ها وجود دارد که شما باید به صورت الکترونیکی آن ها را ارسال نمایید.

 

ثبت برند و ثبت شرکت چه فوایدی دارد؟
ثبت برند و ثبت شرکت چه فوایدی دارد؟

 

مدارک لازم برای ثبت برند و ثبت شرکت

 

مدارک لازم برای ثبت برند به شرح زیر خواهد بود:

  • کپی از شناسنامه کارت ملی و سایر مدارک شناسایی هویت فرد
  • آخرین تغییرات روزنامه ‌ای
  • کپی شناسنامه کارت ملی و سایر مدارک شناسایی مدیر عامل و تک تک اعضای هیئت مدیره
  • همچنین مدارک قانونی شرکت و ثبت آن

تمامی این مدارک برای ثبت برند شما لازم و ضروری می ‌باشند. هرگونه نقصی در این مدارک می تواند موجب شود تا شما در ثبت کردن برند خود با مشکل مواجه گردید. در واقع هرچقدر مدارک شما کامل و بدون نقص باشد. کارشناسان این سازمان بعد از بررسی اظهارنامه جواب را به شما تحویل می‌دهند. به طور کلی ما دو نوع ثبت‌ برند داریم که به نام های زیر می‌باشد:

  1. ثبت برند در داخل ایران
  2. ثبت برند بین المللی

معمولاً ما با ثبت کردن برند در داخل ایران اطلاعات اندکی داریم. اما خیلی کم دیده می شود افرادی که به طور کامل با ثبت کردن برند بین المللی مادرید آشنا باشند.

 

شرایط ثبت برند و ثبت شرکت

 

به همین منظور ما مدارک ‌لازم‌ برای این امر را به شما خواهیم گفت. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • اولین مرحله ارسال نامه‌ای به سازمان بین المللی و درخواست ثبت کردن برند خود در این نامه حتماً باید مشخصات خود و کشورتان را ذکر کنید.
  • دومین مدرک سربرگ و امضای تمامی سهامداران و شرکا می ‌باشد.
  • همچنین باید مدرکی را داشته باشید که به عنوان وکیل آن ها برای ثبت کردن برند بین المللی ماده اقدام نموده‌اید. در واقع این گواهی را وکالت نامه از طرف شرکا می ‌نامند.
  • تمامی مدارک کارکنان شرکت از رئیس هیئت مدیره گرفته تا تک‌تک سهامداران باید به صورت کپی برابر اصل شده تقدیم سازمان بین المللی شوند.

همچنین برای تکمیل کردن عملیات ثبت کردن برند بین المللی بایستی یک گواهینامه که ثابت کند هیچ سوء پیشینه‌ ای در سال‌های فعالیت خود نداشته ‌اید، تقدیم نمایید. این سوء پیشینه معمولاً مربوط به رئیس هیئت مدیره می ‌باشد. اما اگر بتوانید گواهی عدم سوء پیشینه تک‌تک اعضای شرکت از جمله سهامداران را تقدیم کنید. در واقع کار درست و به جایی انجام داده‌اید. شما باید به این سازمان حتماً تمامی هزینه ‌های ثبت شده برای شرکت خود را نیز اعلام نمایید.

 

هزینه ثبت برند و ثبت شرکت

 

به طور کلی باید بدانید که ثبت کردن برند دارای فواید بسیار زیادی می ‌باشد. از جمله این فواید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عدم در مورد سوء استفاده قرار گرفتن
  • نامی شدن شرکت شما در بازار
  • توانایی رقابت با برند های معروف
  • استفاده از امکانات و تسهیلات مالی که دولت به شرکت های خصوصی و دولتی اعطا می ‌کند.
  • افزایش راندمان شرکت و فعالیت مفید آن

به طور کلی برای ثبت کردن برند شما با مزیت ‌های زیادی رو به رو خواهید شد اما در این میان مشکلاتی نیز برای ثبت برند وجود دارد. توجه داشته باشید که هیچ راهی برای ثبت کردن برند وجود ندارد و تمامی شایعاتی که در رابطه با ثبت نمودن برند وجود دارد کاملاً غلط می ‌باشند.

 

ثبت شرکت و مشکلات پیش رو

ثبت شرکت نیز همانند ثبت برند دارای مراحل ثبت برند یا ثبت شرکت نیز همانند ثبت برند دارای مراحل ثبت شرکت خاص خود است. از طرفی دیگر ما هزینه ثبت شرکت را همانند هزینه ثبت کردن برند به دو بخش تقسیم می‌کنیم. که یک بخش آن به شرکت مشاور نظیر شرکت ثبت و رتبه تعلق می‌گیرد. به یک شرکت بسیار معتبر است که سال های طولانی در زمینه ثبت شرکت به افراد کمک نموده لذا اگر به استخدام این شرکت بپردازید. این شرکت شما را با شرایط ثبت شرکت به طور کامل آشنا نموده و نحوه ثبت شرکت را به شما خواهد گفت.

به طور کلی یکی از سخت ‌ترین ثبت کردن‌ های شرکت نظیر ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص می‌ باشد که شما می ‌توانید با مراجعه به شرکت ثبت رتبه این سختی را به آسانی تبدیل نمایید. از این رو می توانید به راحتی به شرکت ثبت رتبه مراجعه نموده و در کسری از زمان به هدف نهایی و مطلوب خود برسید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان