ثبت برند لاتین ، مدارک لازم و چگونگی ثبت برند لاتین

 

ثبت برند لاتین
ثبت برند لاتین

 

ثبت برند لاتین و شرایط آن

 

ثبت برند لاتین برای برندهایی کاربرد دارد که در آنها از عبارت های لاتین یا عربی استفاده شده باشد. مهم ترین هدف از ثبت برند به شکل لاتین کار واردات و صادرات است. اشخاص حقیقی با حقوقی می توانند برای ثبت برند اقدام کنند که قبلاً برای کارت بازرگانی اقدام کرده باشند. حتی اگر تنها یک حرف غیر فارسی در برند استفاده شده باشد، مشمول قوانین ثبت برند بین المللی می شود.

 

تفاوت ثبت برند لاتین و برند فارسی

 

شرایط رجیستر برند لاتین با فارسی متفاوت است و این شرایط عبارت اند از:  

  • در صورت لاتین بودن برند به جز استعلام بررسی وضعیت برند در ایران یا بین برندهای فارسی باید بین برندها و علائم تجاری بین المللی نیز استعلام شود.
  • برند لاتین باید با استاندارد الحاقیه های توافق شده در سیستم مادرید نیز همخوانی داشته باشد.
  • برای داشتن برند لاتین باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشید، به دلیل این که استعلام آن به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • ثبت برند در هر کشوری باید با قوانین آن کشور مطابقت داشته باشد.
  • صاحبان کسب و کارهایی که به دلایل اقتصادی و تجاری و شرایطشان با شرکت های بین المللی در تماس هستند، نیاز به برند لاتین دارند.
  • اشخاص حقیقی یا حقوقی که کارت بازرگانی نداشته باشند تا وقتی که کارت خود را دریافت نکند نمی توانند برای ثبت برند خود به شکل لاتین اقدام کنند.

در صورتی که لزومی ندارد از حروف لاتین در برند خود استفاده کنید یا نیازی به کاربردهای آن ندارید، می توانید حروف فارس را جایگزین لاتین کنید، به ویژه اگر خدمات شما مختص کشور خودمان است و قصد گسترش آن را در سطح جهانی ندارید. همچنین، در صورتی که امکان صادرات و واردات برای محصولات و خدمات کسب و کار شما وجود ندارد، از حروف فارسی در برندتان استفاده کنید.

 

تفاوت ثبت برند لاتین و برند فارسی
تفاوت ثبت برند لاتین و برند فارسی

 

چگونگی ثبت برند لاتین

 

یکی از شرایط ثبت برند لاتین داشتن کارت بازرگانی است که پیش از این به آن اشاره کردیم. اگر در برند از حروف فارسی استفاده شود که به شکل لاتین نوشته می شوند و یا حروف ریشه لاتین داشته باشند و در کل از حروف لاتین در برند به کار رفته باشد، وجود کارت بازرگانی الزامی است.

در مرحله بعد مدارک تهیه و مراحل مانند ثبت برند فارسی انجام می شود. برای برندهای فارسی نیاز نیست به جهت تکراری نبودن در برندهای کشورهای دیگر نیز جست و جو شود. در ضمن، درخواست متقاضی با قوانین و شرایط بین المللی برند نیز مورد بررسی قرار می گیرد. داشتن برند لاتین ربطی به پرداخت مالیات و عوارض ندارد.

 

مدارک ثبت برند لاتین

 

مدارک ثبت برند لاتین برای اشخاص حقیقی عبارت است از:

  1. کپی شناسنامه و کپی کارت ملی شخص حقیقی
  2. کارت بازرگانی شخص حقیقی
  3. نمونه برند لاتین در اندازه ۱۲ در ۱۲ سانتی متر
  4. اظهارنامه ثبت برند

 

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی عبارت است از:

  • کپی مدارک ثبتی شرکت
  • کپی شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا
  • کارت بازرگانی اشخاص حقوقی
  • نمونه برند لاتین در اندازه ۱۲ در ۱۲ سانتی متر
  • اظهارنامه

 

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین
شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین

 

هدف از ثبت برند لاتین

 

هدف کسب و کارها از ثبت برند چیست؟ هر برندی برای اطمینان از حقوق انحصاری محصولات و خدمات کسب و کارها خلق می شود تا کسی نتواند تحت هر عنوان از آنها سوء استفاده بکند. علامت تجاری کسب و کار شما با رسمیت بخشیدن و رساندن سود اقتصادی موجب می شود که بتوانید در سطح جهانی سرمایه گذاری کنید و به نوعی برای محصولات خود تبلیغات انجام دهید.

یکی از مهم ترین اهداف ثبت برند حفاظت از آن است. شاید خواسته شما در نقش یک صاحب کسب و کار این باشد که محافظت از کلمات، نمادها و عبارت ها فراتر برود و جنبه های دیگر کالاهای شما مثل رنگ یا بسته بندی آن را نیز پوشش دهد. مثلاً از فرم خاص بطری های کوکاکولا ممکن است به عنوان ویژگی های شناسایی خدمت یاد شود. به این ویژگی لباس تجاری گفته می شود که قابل حفاظت کردن نیست. شرکت های رقیب می توانند هر نوع مزیت عملکردی یا رقابتی را ارائه دهند و صاحب یک کسب و کار نمی تواند استفاده از شکل بطری را تنها به خودش منحصر کند. حتی اگر این شکل بعضی از مشخصات عملکردی را فراهم کند. شما تنها با ثبت برند خواهید توانست از نام برند خود حفاظت کنید.

ثبت برند لاتین فرایندی پیچیده تر از ثبت برند فارسی دارد و به همین دلیل ممکن است موانع بیشتری سر راه صاحبان کسب و کار قرار گیرد. برای این که بتوانید این مراحل را به سادگی و با سرعت بیشتری پشت سر بگذارید، می توانید با مراجعه به این نشانی https://sabtorotbe.ir/ تمام ابهامات خود را رفع کنید. در ضمن، این امکان برای شما وجود دارد که تمام مراحل ثبت را به کارشناسان و متخصصان واگذار کنید تا آنها با دانش و تجربه ای که در این زمینه دارند کارهای برند شما را پیگیری کنند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان