ثبت برند فروشگاه اینترنتی ، مزایای و مراحل ثبت برند فروشگاه اینترنتی

 

ثبت برند فروشگاه اینترنتی
ثبت برند فروشگاه اینترنتی

 

ثبت برند فروشگاه اینترنتی و مزایای آن

 

ثبت برند فروشگاه اینترنتی برای آنها که برنامه بلند مدتی برای خود دارند، لازم است. به ویژه این روزها که بازار خرید از فروشگاه های اینترنتی داغ شده است و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود، رقابت نیز برای صاحبان کسب و کارها سخت تر می شود. در دنیای امروز کمتر کسی است پیش از جست و جوی اینترنتی برای خرید از فروشگاه های فیزیکی اقدام کند.

 

مراحل ثبت برند فروشگاه اینترنتی

 

ثبت برند فروشگاه اینترنتی مانند ثبت انواع دیگر برند دارای مراحل مختلفی است. برای شروع کار در اولین مرحله به طراحی سایت و دریافت اینماد نیاز است. البته کسب و کارهای آنلاینی هم هستند که بدون مجوز کار خود را انجام می دهند، اما اگر شما می خواهید کسب و کار خود را گسترده کنید، نیاز دارید برند خود را ثبت کنید. ثبت برند برای جلب اعتماد و اطمینان مخاطبان به شما کمک خواهد کرد. همچنین، کسب و کار شما حالت رسمی و قانونی پیدا می کند.

برند فروشگاه اینترنتی به نام خودتان انجام می گیرد. این کار در اداره مالکیت معنوی صورت می گیرد و مهم ترین مزیت آن این است که کس دیگری نمی تواند از برند شما سوء استفاده کند و در ضمن حق استفاده از برند برای شما محفوظ می ماند.

ثبت برند می تواند حقیقی یا حقوقی باشد. منظور از شخص حقیقی کسی است که مالک برند است و البته دو نفر شریک هم می توانند مالک برند باشند. در ثبت برند حقوقی، یک شرکت یا مجموعه ای که در قالب قانونی مشغول به کار هستند، به جای یک شخص مالک برند می شوند.

 

برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی دو شرط زیر باید وجود داشته باشد:

  1. نام انتخابی فروشگاه باید منحصر به فرد باشد و پیش از شما کسی شبیه به آن را برای کسب و کارش انتخاب نکرده باشد. برای اطمینان از تکراری نبودن آن باید برای استعلام برند اقدام شود. انتخاب نام مناسب اقدام مهمی است.
  2. مورد دوم در ثبت برند داشتن مجوز فعالیت در همان زمینه فعالیتتان است.

 

مزایای ثبت برند فروشگاه اینترنتی

 

از مزایای ثبت برند فروشگاه اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با ثبت برند، خدمات فروش اینترنتی بهبود می یابد و در زمینه های مختلف کالاهای با کیفیت تری خواهیم داشت.
  • مخاطبان با اطمینان بیشتری به سمت شما می آیند و شما می توانید اعتمادشان را جلب کنید.
  • بازدیدکنندگان از سایت شما بیشتر می شوند و کالاهای شما مشتریان بیشتری خواهد داشت.
  • وقتی بازار شما به واسطه ثبت برند فروشگاه گسترده شود، تنوع کالاهای شما نیز بیشتر خواهد شد.
  • می توانید به وسیله برندتان به معرفی حرفه ای سایت و فعالیت های خود بپردازید و تبلیغات گسترده بکنید.
  • میان کسب و کار شما که دارای مجوز قانونی هستید، با کسب و کارهای بدون مجوز تمایز ایجاد می شود و همین مسئله می تواند منجر به ایجاد اعتماد در مخاطبانتان شود.

 

مدارک و شرایط لازم ثبت برند فروشگاه اینترنتی
مدارک و شرایط لازم ثبت برند فروشگاه اینترنتی

 

نحوه گرفتن مجوز فروشگاه اینترنتی

 

برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی به مجوزی نیاز دارید که از سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می شود. این سازمان با اختصاص دادن نماد الکترونیکی یا اینماد به سایت ها به آنها مجوز می دهد که فعالیت خود را ادامه دهند. مخاطبان نیز می توانند بدون داشتن نگرانی از بابت مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سایت خرید کنند. زمانی که موفق به دریافت اینماد شوید و آن را در سایت خود برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارید، نشان دهنده این است که تمام مراحل قانونی دریافت مجوز را پشت سر گذاشته اید و می توانید در این زمینه فعالیت کنید.

در صورت بروز مشکل مشتریان می توانند از حق و حقوق خود دفاع کنند و در صورت وجود نقص در خدمات باید پاسخگوی آنها باشید. وقتی مشتری بداند که امکان تعویض یا برگشت کالا وجود دارد با خیال راحتی اقدام به خرید می کند.

 

نقش ثبت برند فروشگاه اینترنتی در گسترش تجارت الکترونیک

 

ثبت برند فروشگاه اینترنتی که نیاز به طی مراحل قانونی دارد، به مشتریان و بازدیدکنندگان سایت های فروشگاهی این اطمینان را می دهد که می توانند خریدی امن داشته باشند. به دلیل این که یکی از مهم ترین اهداف کشور ما گسترش فروش آنلاین و تجارت الکترونیک است، این مسئله می تواند در این امر کمک کننده باشد.

نهادهایی که در زمینه گسترش تجارت الکترونیک فعالیت می کنند اقدامات مهمی را برای اعتمادسازی برداشته اند. در واقع، اینماد زیر ساخت امنیتی خدمات و فروش های آنلاین است. همچنین، ثبت برند فروشگاه موجب می شود که فروشنده ها و خریداران در فضایی امن با هم ارتباط برقرار کنند و خدمات و محصولات بیشتری ارائه شود.

اگر شما هم تازه دست به کار شده و سایت فروش آنلاین خود را به راه انداخته اید، بهتر است هر چه سریع تر برای گسترش کار و گرفتن مجوزهای لازم و ثبت برند خود اقدام کنید. برای این کار می توانید به نشانی ثبت شرکت مراجعه کنید و از کمک متخصصان برای پیش برد کارها بهره ببرید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان