ثبت برند شرکت ، شرایط و مراحل ثبت برند شرکت

 

ثبت برند شرکت
ثبت برند شرکت

ثبت برند شرکت و شرایط آن

 

ثبت برند شرکت بیش از هر چیز نیاز دارد که درباره شرکت و شرایط ثبت آن اطلاعاتی داشته باشید. همان طور که از واژه شرکت بر می آید، از خانواده واژه هایی مثل شراکت و شریک است و در کل به معنای افرادی است که دور هم جمع می شوند تا یک مجموعه با فعالیت اقتصادی را به راه بیندازند و در نهایت نیز سود آن را بین خود تقسیم کنند.  

 

درباره ثبت شرکت

برای ثبت شرکت و ثبت برند باید مراحلی را پشت سر گذاشت. درباره معنای شرکت نیز باید گفت که وقتی افرادی شامل دو یا چند نفر با هدف تسهیم سرمایه و همچنین ترسیم نحوه تقسیم سود و زیان خود با یکدیگر تفاهم نامه ای را امضا می کنند، یعنی قرار است یک شرکت داشته باشند. به این ترتیب، این افراد باید درباره شرایط ثبت آن آشنایی لازم را کسب کنند.

 

چه کسانی واجد شرایط ثبت شرکت هستند؟

افرادی که می توانند برای ثبت شرکت اقدام کنند عبارت اند از:

  • تمام افراد حقیقی و حقوق ایرانی و غیر ایرانی
  • افراد غیر ایرانی بدون داشتن شریک ایرانی به شکل مالکیت صد در صد
  • افراد دارای سوء پیشینه بدون عضویت در هیأت مدیره

 

اطلاعاتی درباره شرایط ثبت شرکت

در ادامه اطلاعاتی درباره ثبت شرکت و ثبت برند آورده شده است.

  • موضوع فعالیت های شرکت مورد نظر: یکی از اصلی ترین مسائلی که در ابتدای امر باید به آن پرداخته شود، نوع فعالیت یا فعالیت هایی است که شرکت قرار است به آن مشغول شود. برخی از موارد پیش از ثبت یک شرکت نیاز به اخذ مجوز دارد و مواردی نیز هستند که قبل از آن به مجوزی نیاز ندارند.
  • عنوان و نام شرکت: نام و عنوانی که برای شرکت در نظر گرفته شده است نیز حائز اهمیت است. یکی از وظایف مهم این است که نام مناسبی برای شرکت انتخاب شود. نام باید غیر تکراری باشد و البته بهتر است گویای نوع فعالیت شرکت نیز باشد. باید در انتخاب نام برای شرکت بر طبق قوانین اقدام کرد.
  • انتخاب شرکای شرکت: تصمیم درباره افرادی که قرار است نقش شریک در شروع فعالیت و قبل از ثبت برند شرکت را برای شما داشته باشند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. حداقل تعداد افراد شریک برای ثبت یک شرکت یک نفر است و این کار به تنهایی و به صورت تک نفره و بدون شریک امکان پذیر نخواهد بود و برای شرکت با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی قابل اجرا است.

    اگر هدف از ثبت یک شرکت، داشتن شرکت سهامی خاص است تعداد شرکای لازم دست کم سه نفر و برای شرکت سهامی عام دست کم پنج نفر است.

     

  • معین کردن سرمایه شرکت: اقدام مهم دیگری که پیش از ثبت برند شرکت و بعد از انتخاب شرکا باید صورت گیرد، تعیین سرمایه اولیه ای است که برای شرکت در نظر گرفته شده است. حداقل میزان سرمایه برای شرکت سهامی عام با شرکت سهامی خاص متفاوت است و هر چه سرمایه بیشتر باشد، امکان دریافت تسهیلات بیشتر خواهد شد. بعد از معین کردن سرمایه میزان سهم شرکا باید مشخص شود. اگر سرمایه شما برای ثبت یک شرکت کم است، باید در پی ایده های نویی باشید که قابلیت تجاری سازی دارند. سرمایه کم ممکن است اعتبار شرکت را به خطر بیندازد و به همین دلیل به سرعت باید به فکر پیدا کردن راه هایی برای افزایش آن باشید.

 

شرایط و مدارک لازم جهت راهنمایی ثبت برند شرکت
شرایط و مدارک لازم جهت راهنمایی ثبت برند شرکت

 

اهمیت ثبت برند شرکت

 

ثبت برند شرکت دارای مزایایی است که صاحب کسب و کار می تواند از آنها بهره ببرد. اطلاعاتی که در برند آورده می شود ممکن است شامل نام تجاری و نمادهای مشخصی باشد. به علاوه، برندها حامل مفاهیم و شعارهای تجاری کسب و کار نیز هستند که گویای نوع فعالیت آن نیز خواهد بود. از ویژگی های مهم ثبت برند این است که می توان همه تبلیغات و برنامه های بازاریابی را بر طبق آن جلو برد. بعد از آن، مخاطبان کسب و کار شما با دیدن برندتان شما را به یاد خواهند آورد. برند می تواند به ثبت اطلاعات محصولات در حافظه مصرف کنندگان کمک بسیاری بکند.

از دیگر مزایای ثبت برند شرکت ارتباطی مداوم است که بین مصرف کننده و محصول ایجاد می شود. آنها نسبت به محصولی که نیازهای آنها را رفع می کند، وفاداری پیدا می کنند. یک برند خوب این توانایی را دارد که نیاز به بازاریابی را مرتفع کند و همچنین زمانی را که برای جذب مشتری صرف می شود، کاهش دهد. شناخت مصرف کننده از محصول به جلب اطمینان مشتری سرعت می بخشد. برند را نمی توان فقط یک محصول فیزیکی دانست، بلکه برند یک ویژگی منحصر به فرد است. برند پتانسیل مالکیت بر دارایی های ملموس و غیر ملموس را دارا است. برند دارایی با ارزشی است که می تواند مهم ترین دلیل انتخاب مصرف کننده باشد.

ممکن است برای ثبت برند شرکت به کمک و راهنمایی متخصصان نیاز داشته باشید که می توانید با مراجعه به نشانی https://sabtorotbe.ir/ اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان