ثبت برند جهانی ، مدارک مورد نیاز برای ثبت برند جهانی

 

ثبت برند جهانی
ثبت برند جهانی

 

ثبت برند جهانی و تجاری سازی

 

برند جهانی آرزوی بیشتر صاحبان کسب و کاری است که سودای شهرت و معروف شدن محصولاتشان را دارند. شاید برندهای معروف دنیا مثل کوکاکولا، مایکروسافت، گوگل، جنرال الکتریک، مک دونالدز، اینتل، والت دیزنی و هیولت پاکارد اولین روزی که برندشان را ثبت کردند، نمی دانستند که قرار است در تمام دنیا به چنین شهرتی دست یابند، البته شاید هم برایشان قابل پیش بینی بوده است.

 

اهمیت ثبت برند جهانی

 

ثبت برند جهانی و بین المللی به این معنا نیست که شما برندتان را در تمام کشورها به ثبت برسانید. اما این نکته را نیز باید بدانید که می توانید محصولات خود را به چند کشور دیگر نیز بشناسانید. جهانی شدن محصول شما از هر نظر که فکر کنید، برای شما اهمیت دارد. از نظر سود مالی هم بیش از آنچه فکر کنید به نفع شما تمام خواهد شد.

ثبت برند به شکل بین المللی باعث می شود که محصولاتتان از حمایت های مربوط برخوردار شوند. با این کار زمینه را برای گسترش در آینده در سطح دنیا فراهم خواهید کرد و از حق تقدم در مقایسه با رقبا در ورود به بازارهای جهانی بهره خواهید برد.

نشان برند جهانی با حرف R نمایش داده می شود. اعتبار ثبت جهانی برند ده سال است و اگر صاحب برند تمایل داشته باشد می تواند آن را در سال نهم برای دوره ای جدید با پرداخت هزینه تمدید کند. آمارهای ثبت شده در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نشان می دهد که بیشتر کمپانی هایی که موفق شده اند برای خودشان نمایندگی معتبر داشته باشند، آنهایی بوده اند که دارای برند ثبت شده جهانی هستند. ثبت تجاری برند به شکل جهانی هم بر ارزش برند می افزاید و هم راه های موفقیت را به روی برند می گشاید.

 

مزایای ثبت برند جهانی

 

ثبت برند جهانی مزایای بسیاری دارد که عبارت اند از:

  • ثبت برند به شکل بین المللی برای صاحبان کسب و کارها وجهه و شهرت به دنبال خواهد داشت و ابزاری مطلوب برای بازاریابی خواهد بود.
  • بعد از ثبت با گذاشتن علامت و لوگوی خود بر روی محصولاتتان می توانید اعتباری بین المللی برای خود کسب کنید.
  • درهای تجارت جهانی به روی کسب و کار شما باز خواهد شد و تعداد بیشتری از مصرف کنندگان از کشورهای مختلف جهان برند شما را خواهند شناخت.
  • با ثبت جهانی، برندتان از حمایت قانونی برخوردار خواهد شد و همچنین از کسانی که قصد تقلید و سوء استفاده از برند شما را دارند جلوگیری خواهد شد.
  • ثبت برند بین المللی هزینه بازاریابی را کاهش می دهد و در مقابل سود بیشتری را نصیب شما خواهد کرد.

 

روش های ثبت برند جهانی

 

ثبت برند جهانی به دو روش قابل انجام است؛ سیستم مادرید و Trips که هر کدام قوانین مخصوص به خود را دارند. توافق نامه Trips بر اساس قوانین WTO است و بیشتر از ۱۵۰ کشور در دنیا آن را به امضا رسانده و به عضویت آن در آمده اند. ثبت برند به این روش، برند شما را بدون هیچ واسطه ای در سوئیس ثبت می کند. یعنی برای ثبت برند با این روش نیاز به ثبت در کشور مبدأ نخواهد بود. ایران در این توافق نامه عضو نیست.   

در سیستم مادرید، شرط ثبت برند به شکل بین المللی در مرحله نخست ثبت در کشور مبدأ است. برای عضویت در آن، صاحبان کسب و کار باید اظهارنامه بین المللی را به اداره مالکیت صنعتی ارائه دهند و کشورهای مورد نظر خود را از بین ۸۵ کشور عضو مادرید انتخاب و فعالیت خود را در آنها شروع کنند تا از حمایت های لازم برخوردار شوند. تقاضانامه بین المللی باید به یکی از زبان های فرانسه، انگلیسی و اسپانیولی ترجمه شود.

ایران نیز این توافق نامه را امضا کرده است. کشورهای سوئیس، چین، آلمان، دانمارک، اسپانیا، فنلاند، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، ژاپن، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، سوئد، ترکیه و امریکا برخی از کشورهای عضو این سیستم هستند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند جهانی
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند جهانی

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند جهانی

 

برای برند جهانی مدارک زیر مورد نیاز هستند:

  1. نامه درخواست ثبت لوگو همراه با درج نام کشورهای مورد نظر به اداره ثبت علائم تجاری تحویل داده شود.
  2. تقدیم معرفی نامه ای که روی سربرگ شرکت نوشته شده و به امضای اشخاص حقیقی و حقوقی رسیده و مهر شرکت نیز در پایین آن زده شده است.
  3. در صورت داشتن وکیل رسمی مدارک وکالت نامه دادگستری باید ارائه شوند.
  4. فرم مخصوص لاتین باید تکمیل شود.
  5. تصویر شناسنامه و کارت ملی اشخاص حقیقی و حقوقی باید همراه مدارک فرستاده شود.
  6. آگهی های روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات شرکت نیز نیاز به ارائه دارند.
  7. برگه محاسبه هزینه های ثبت برند هم همراه با مهر و امضای متقاضیان حقوقی یا حقیقی باید ارائه شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برند می توانید به نشانی https://sabtorotbe.ir/ مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان آماده پاسخگویی به تمام پرسش های صاحبان کسب و کارها درباره ثبت برند هستند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان